pretparkgekkie05-10 Leuk idee! Zelf heb ik tot mijn grote spijt nog niet genoeg grote parken kunnen bezoeken om een top 10 lijstje op te stellen... Ik ben nog relatief nieuw in de pretparkwereld zullen we maar zeggen
Maar bij mij staat Efteling uiteraard wel op plek 1, het is inderdaad een entree waar zeer goed over na is gedacht, en de muziek werkt naar mijn mening hier erg goed bij. Het glas in lood vond ik ook een ontzettend goede toevoeging!!
Toevallig ben ik een maandje terug naar Phantasialand geweest, die hoofdingang vond ik echter ontzettend lelijk naar mijn mening. Het sluit niet zo aan bij de hoge kwaliteit van andere delen in het park. Het symmetrische vind ik wel leuk, en het feit zoals jij zei dat je hiermee wel het park in wordt getrokken is een leuk iets. Phantasialand zou denk ik wel baat hebben bij een mooie entree van hoge kwaliteit, hoeft natuurlijk niet zoals de Efteling, maar iets in een Berlin thema met grote Phantasialand letters en goede muziek zou mij een mooie toevoeging lijken!