MrRC Waar vind je Wunderwald kalker ?

Het is een beetje flauw en vervelend om op deze manier iemand te wijzen op een spelfout. Als je dat ziet kan je dat of negeren of op een normale wijze aan iemand melden dat er een fout is gemaakt. Maar dit gedrag is onwenselijk en onnodig op dit forum. Niet meer doen.

• MrRC vindt dit leuk.

Beste ingang voor mij is nog altijd van de Efteing, kan er geen eentje tegenop denk ik, of ik moet hem nog ontdekken, Op de tweede plaats is de ingang van Europa Park altijd eentje waar ik heel erg graag naartoe ga. Over de derde ingang heb ik een tijfel, dat is die van het Disney resort in Florida. Want met het betreden van het enorme terrein had ik de echte "wauw, we zijn er" feeling in me. Echter bij het Magic Kingdom aangekomen had ik dat gevoel niet echt meer. En dat terwijl de ingang van het enorme terrein in Florida ook nit echt iets voorstelt. Het Huis van de Vijf Zintuigen staat nog ltijd bovenaan.

Pretpark ingangen:

1. Efteling
  2. Disneyland Paris
  3. Motiongate Dubai
  4. Toverland
  5. Moviepark Germany
  6. Attractiepark Slagharen
  7. Walibi Holland
  8. IMG Worlds of Adventure
  9. Avonturenpark Hellendoorn
  10. Duinrell

Laat ik ook eens een poging wagen, even kijken hoe ver ik kom.

1. Efteling
    Niets meer aan toe te voegen als je de vorige posts leest.

2. Karls Erlebnis-dorf Rovershagen
    Je komt binnen in een erg groot warenhuis waar ze live jam staan te koken, snoep staan te trekken, koffie staan te branden etc.

3. Disneyland Parijs
    Mooi groots met de erg mooi aangelegde tuinen ervoor.

4. Europa Park
    Een groot gebouw met een treinstation doet het altijd wel goed voor mij, waar ken ik dat idee toch van?

5. Port Aventura
    Dat knusse pleintje waar je een wow effect krijgt wanneer je de hoek om loopt.

6. Cedar point
    Er loopt een B&M wingcoaster doorheen, hoe gaaf wil je het hebben.

7. Phantasialand Berlijningang
    Het blijft toch altijd wel weer leuk om dat balkon op te lopen met uitzicht op de mainstreet.

Om eerlijk te zijn kom ik even niet verder dan 7, voor de rest zijn de ingangen zover ik kan bedenken simpele hokjes/poortjes of parken waar ik nog niet ben geweest zoals Tivoli, Disneyland en Hansapark. Nu ik ook zo naar mijn lijstje kijk is het ook niet echt op volgorde. Stel mij volgende week dezelfde vraag en het lijstje kan weer een andere volgorde hebben.

1. Efteling
    Niks zo iconisch als dat
  2. Europa Park
    De muziek, de sfeer
  3. Gardaland
    Mooi hoe de cirkel zich bied als ingang. Dat zie je niet vaak
  4. Blackpool Pleasure Beach
    Mooi dat je the Big One direct bij de ingang hebt als een aantrekkingskracht
  5. Toverland
    Loopt mooi langs Troy voordat je bij een kleurrijk entreegebied waar je wordt begroet door de medewerkers
  6. Disneyland Parijs park
    Mooi functioneel, een hotel en daarmee als dak voor als je moet wachten om het park binnen te komen zodat je niet in de regen staat. Wel vaak luidruchtig daarom iets lager
  7. Port Aventura
    zelfde reden als @Marco
  8. Parque Warner
    Zeer functioneel en zo'n grote poort doet het zeer goed, vooral met een fontein ervoor, daarnaast nog vrij fris geschildered.

Dit is even mijn lijstje, anders moet ik te diep gaan nadenken.

Tja qua ingang kan er inderdaad weinig anders op nummer 1 staan dan de Efteling. Maar de rest van dat park is juist een heel ander verhaal.
Wat mij opvalt is dat trouwens niemand Tivoli Gardens noemt. Die ingang vind ik zelf ook geweldig mooi.

Persoonlijk vind ik Tripsdill wel een aardige binnenkomer hebben met het doorkijkje richting die enorme kruik en de huisjes.

Voor de rest Efteling en Disneyland Parijs. Europapark/Parc Asterix zou ik niet weten omdat ik eigenlijk alleen gebruik heb gemaakt van de aparte hotelingang. Daarover gesproken, daar mag een park ook wel eens wat liefde insteken. Het voelt altijd alsof je via de achterdeur een park inloopt.

10 dagen later

Ik ga komende zomer 1,5 week een rondreis van pretparken door de BeNeLux doen, wat zijn jullie top 10 pretparken in BNL Dan kan ik kijken of ik nog wat pretparken kan bezoeken. Je oprechte top 10 graag alvast bedankt.

edit: zwembaden zijn ook welkom

• Joell heeft hierop gereageerd.

Dit is mijn top 10 ben benieuwd naar andere

1. Toverland
    2. efteling
    3. Walibi Belgium
    4. Bobbejaanland
    5. Plaira daizie (of hoe het het spelt)
    6. Plopsaland de panne
    7. Walibi holland
    8. Duinrell
    9. Wildlands

Bran Thanks, ik wist niet wat WildLands was maar het ziet er écht gaaf uit, staat nu ook op mijn planning, en ik heb verlengd met 4 dagen dus ik ga nu 2 weken(:
      Kun je Plopsaland de Panne en Plopsaqua in 1 dag doen of moet ik er 2 dagen voor uitstellen? Zelfde geld voor Duinrell en Slagharen met hun waterparken.

pretparkgekkie05-10 voor eigenlijk al die waterparken geldt dat ze vaak een stuk langer open zijn dan het attractiepark dat erbij hoort. De combinaties Duinrell + Tikibad en Slagharen + Aqua Mexicana zijn allebei prima op een dag te doen (ik zou wel eerst het attractiepark in gaan, en pas als je daar alles hebt gehad naar het waterpark gaan).

Plopsaland + Plopsaqua is de enige waar ik twijfels bij heb, Plopsaland kost je wel de hele dag en ik weet niet zeker of 2 à 3 uur genoeg is voor een leuk bezoek aan Plopsaqua.

Quefox_ Zou ik dan Plopsaqua kunnen combineren met het aqua park van Bellewaerde en die dag daarna het park/dierentuin doen?? of zou dat te veel/weinig zijn

pretparkgekkie05-10
            10 Hellendoorn
            9 Slagharen
            8 Duinrell
            7 Bobbejaanland
            6 Bellewaerde
            5 Walibi Holland
            4 Plopsaland de Panne
            3 Efteling
            2 Toverland
            1 Walibi Belgium

Zwembaden bezoek ik niet

Quefox_ dus als ik je goed begrijp: 1e dag Plopsaland, 2e dag Plopsaqua en Bellewaerde Aquapark en 3e dag Bellewaerde Park?

correct!! Ik begin eerst in Nederland met paar parkjes en zwembaden en ga rond de 2de week naar België toe.

Top 10 lijstjes, altijd leuk!

1. Efteling (kan eigenlijk niet anders)
            2. Disneyland Paris
            3. Disneyland Anaheim
            4. Port Aventura
            5. Ferrariworld (op zich niks speciaals voor een pretpark liefhebber, ik ben daarnaast ook een echte petrolhead plus achter die poorten staat Formula Rossa)
            6. Tivoli Gardens
            7. Toverland
            8. Parc Asterix
            9. Lake Compounce
            10. Tusenfryd

Ik moet zeggen dat ik het vrij lastig vond om hier een top 10 van te maken, de top 3 is vrij makkelijk.
            Meestal vind ik een ingang van een pretpark al heel snel mooi als er weinig mensen zijn 😁

Omdat Pretparkingangen wat moeilijker zijn om te maken kunnen we het hebben over darkrides hierbij mijn top 10:
            1: Fata Morgana
            2: Piraten in Batavia
            3: Symbolica
            4: droomvlucht
            5: Diamanten welt (EP ik vind dit een soort darkride dus staat ook hoog met de 2 attracties).
            6: Snorri touren
            7; Geister Schloß
            8: Maus-Au-Chocolat
            9: Hollywood Tours
            10: Abenteuer atlantis

Ik ben niet zo Disney fan, Afgelopen 8 jaar niet geweest dus ga ik ook niet ordelen.

Het is mijns inziens niet echt handig om om de vijf posts het doel van het topic aan te passen om zelf tussendoor irrelevante vragen te stellen over openingstijden. Pretparkingangen vond ik wel een aardig onderwerp, daar hebben we het niet zo vaak over. Zou persoonlijk ook graag beeldmateriaal zien bij de ingangen, alsmede wat discussie. Wanneer is een pretparkingang geslaagd?

Liampie Wanneer is een pretparkingang geslaagd?

Een ingang is bij mij al geslaagd wanneer ik snel naar binnen kan. Als die mooi en indrukwekkend is is alleen maar een plus. Ik zou Animal Kingdom echt niet slechter vinden omdat de ingang minder mooi is dan die van een Karls park bijvoorbeeld.