The_Bullgod Goeie vraag.
Het probleem bij madhouses vind ik persoonlijk vooral hoe de parken het zelf aanpakken. Er word vaak veel ingezet op theming in het midden, terwijl de wanden vrij kaal blijven. Terwijl juist andersom een beduidend beter effect geeft (zoals bij Villa Volta).
Als je een volgende stap wilt zetten, zou ik er persoonlijk voor kiezen om de trommel groter te maken zodat er meer theming in kan en zo een groter show-element te creëren. Daarnaast zou ik de aansturing van de gondel aanpassen zodat dit soepeler kan.
Ik denk wel dat - mits goed uitgevoerd - een MadHouse een perfecte attractie voor TVL kan zijn, maar ik weet niet of de kosten zich anno nu nog lonen, immers ben je niet echt origineel meer (beide Walibi's, Bellewaerde, Efteling en PHL hebben het ook al). een madHouse word dan al eerder een opvuller. Parc Astérix had er een topper van gemaakt door een mooie totaalbeleving, maar naast dat het systeem van Mack toch duidelijk niet volwassen genoeg blijkt te zijn (beveiliging is via optische sensoren die snel vies worden en dus tot problemen leiden) heef het park zelf ook elke vorm van potentie uit de attractie gegooid door de pre-shows te slopen.