BlueSpirit idd een mooie post! Alles valt en staat met de bezoekersaantallen en de financiële gesteldheid. Dus als alles mee zit is dit volgens mij helemaal geen gek tijdspad.

Vooruit ik droom ook even:

2024: permanente verblijf accomodaties in Ithaka stijl, denk aan tenten en ruïnes waar je in kunt verblijven. Ook zie ik hier graag een buffet restaurant verschijnen voor zowel gasten van de camping en dagjes bezoekers. En natuurlijk een podium met groot terras.

2026: Noorse mythologie/ Scandinavië (fase 1)
Een darkride gebaseerd op de goden van de Noorse mythologie, volgensmij heb je in die mythologie een grote boom die samenhangt met alle goden. Dit gebied gecombineerd met 2 flatrides speeltuinen en horeca.

2029: vervanger van de boosterbike (fase 2)
Een boosterbike 2.0, wat langer en krachtiger dan die er nu staat, gecombineerd met een aantal belevingen zoals we gaan zien in Avalon.

2031: hotel achter in de vijver.
Een groot kasteel (camelot) achter/deels over de vijver bij Avalon +-100 hotel kamers

2034: themagebied achter Port Laguna
Een mega coaster a la Kondaa en een splashbattle. De mega coaster kan deels gecombineerd worden met de parkeerplaats om zo een echte blikvanger te worden vanaf de parkeerplaats. Dit ook weer in combinatie met 2 flatrides speeltuinen horeca en belevingen.

2036: resort achter het hotel bij avalon
Hobbit+avalon style huisjes ook dit weer met entertainment mogelijkheden en horeca.

Verder kan ik nog ontzettend veel dingen bedenken maar laat het even hier bij. Realistisch of niet dit is wat ik graag zou willen zien.

BlueSpirit Écht een gaaf idee, je hebt hier lang over nagedacht. Al hoop ik dat Toverland het Waterpark niet naast het pretpark zet, maar op grond een eindje verderop (Rulantica en EP idee) Ik zie het Keltische niet gebeuren, want Avalon is dat al. Het zou heel realistisch zijn dat de volgende uitbreiding het campresort is rn daarna de darkride. Goed nagedacht!!

Een waterpark in een van deze gele cirkels zie ik wel zitten, en de rest dan voor overnachtingsmogelijkheden en verbinden met een treintje/shuttlebus?

Tvlfan leuke planning maar hoe het er nu uitziet zitten ze een nieuw bestemmingsplan te maken. Wat ik hier zie kan het meeste in het bestaande grond gemaakt worden. Nu zit Toverland te werken aan een Nieuw bestemmingsplan voor 20 jaar dus ongeveer 2044 loopt deze wss af. Als ik het bekijk zou Toverland dan ongeveer in dat gebied het grootste deel af willen hebben dus dan word het park 130h. Het lijk mij raar dat je een bestemmingsplan maakt en daar bijna niks gaat van uitvoeren.

Bran klopt zeker, maar ik denk dat we wel kunnen stellen dat de komende 2 uitbreidingen langs Avalon komen te liggen. We zijn dan zeker weer een jaar of 8 verder, daarna zullen ze buiten het bestaande masterplan gaan bouwen. Maar dan praten we over 2030+

Ze zijn al best tijdje bezig zijn met het nieuwe masterplan, iemand enig idee in welk stadium ze zitten?

Het volgende gebied moet gewoon een jungle thema worden, nergens in Nederland nog, of je vind Wilderniss het. Maar dat valt ook wel tegen.

Als het een jungle wordt, komt het binnen. Die tropische planten kunnen 90 procent niet tegen kou en dan zou je daar al vanaf moeten. Je kan ook volledige custom planten neer zetten ,maar dat zie ik niet gebeuren

• asuran heeft hierop gereageerd.

Bran Sta je nog verbaast over hoeveel van die planten tegenwoordig gewoon de koude periodes aankunnen, de meeste zijn tegenwoordig gewoon gekweekt om het koudere midden Europees klimaat aan te kunnen. Maar gebruik veel bamboe en je komt heel ver. In me eigen tuin zitten ook een aantal tropische planten die het gewoon prima doen, sommige blijven het gehele jaar groen en een aantal worden weer mooi groen in maart.

Op het moment speel ik veel Lara Croft. Ik zie een jungle thema wel voor mij waarin een mysterie of schat centraal staat.

Ik zie het liefst dit als "belevenis resort Toverland"

En dit zie ik het liefst in het park zelf verschijnen:

Wel in m'n hoofd dat er een pijp is, dus bij fantasy niet te veel bebouwing, of TVL legt de pijp om. Een lang oosters marktje dat op woendag, weekenden, feestdagen en vakanties zijn.

• Bran heeft hierop gereageerd.

jordy_a Echter, op de plek van het Aziatische gedeelte en het hotel mag volgens mij niet gebouwd worden, vanwege een leiding die daar onderdoor loopt (zie bestemmingsplan). Wellicht dat deze ooit verlegd kan worden of dat er andere mogelijkheden zijn waardoor ze hier toch kunnen bouwen.

Aah ik wist niet dat deze leiding hier liep. Dat belemmert denk ik inderdaad wel een aantal zaken. Al vind ik het wel knap dat hier momenteel een parking over is gelegd en dat in de plannen ook verschillende opties zijn ingetekend als parking of resorts. Dus dit zou er wel overheen mogen, maar attracties niet? Heeft dat dan te maken met dat de leiding op elk punt bereikbaar moet zijn voor onderhoud? Zo ja, dan kun je daar in de layout van dat gebied toch rekening mee houden?

jordy_a Qua tijdlijn zal het er naar mijn verwachting ook iets anders uitzien. Staat het Griekse Camp Resort niet al gepland voor 2024?

Dit is officieel nog nergens bevestigd. Ik had eigenlijk al gedacht dat dit voor 2023 al op de planning stond, maar dat dit dus nog niet gebeurd. Ook blijf ik geruchten horen dat ze er nog steeds niet over uit zijn of ze nu eerst een camping willen of toch eerst een hotel...

pretparkgekkie05-10 Een waterpark in een van deze gele cirkels zie ik wel zitten, en de rest dan voor overnachtingsmogelijkheden en verbinden met een treintje/shuttlebus?

Hoewel ik je wens hiernaar begrijp, moet je het ook logistiek inzien. Een waterpark of hotels ver weg van de hoofd attractie, is logistiek en operationeel niet super slim. Je moet er dan namelijk voor zorgen dat er altijd personeel aanwezig is op beide locaties die technische mankementen kan oplossen. Als je dit meer centraliseert, kost dat minder tijd maar ook minder personeel. En zoals we allemaal weten is het tegenwoordig heel lastig om aan personeel te komen. Die trend blijft voorlopig nog wel even aan 😉

Daarnaast is het ook nog eens zo dat de 2nd gate in mijn ogen ondersteunend moet zijn aan de hoofd attractie. Als je het wat verder weg doet, wordt het snel vergeten. Als je kijkt naar parken die een 2nd gate hebben, dan zie je dat die eigenlijk gelijk grenzen aan het hoofd park (DLP, PortAvontura, Britse Waterparken etc.). Doe je het wel verder weg, zoals Rulantica of zoals in Disney World, dan moet het dagvullend zijn en écht op zichzelf kunnen staan. Ik vraag me af of dat bij een waterpark van Toverland zou kunnen. EuropaPark of de parken in Disney World zijn namelijk al groot genoeg om hier meerdere dagen te zijn. Rulantica kan in één dag, dus die keus is enigzins logisch. Al kan ik me ook voorstellen dat EP Rulantica liever dichterbij had gezien, maar dat dit niet kon/mocht i.v.m. de overlast en beschikbare grond.

BlueSpirit Zover is het zwembad er niet vandaan, gewoon aan de overkant van de weg?? Als je naar de grond kijkt kan Toverland écht wel een groot zwembad bouwen. Dus 2nd gate kan groot genoeg zijn in mijn mening.

BlueSpirit . Al vind ik het wel knap dat hier momenteel een parking over is gelegd en dat in de plannen ook verschillende opties zijn ingetekend als parking of resorts. Dus dit zou er wel overheen mogen, maar attracties niet? Heeft dat dan te maken met dat de leiding op elk punt bereikbaar moet zijn voor onderhoud?

Deze pijpleiding is gevuld met - volgens mij - een olieproduct. Daar zitten risico’s aan vast en daarom mag er geen bebouwing plaatsvinden in een bepaalde radius rond die leiding. Op de parkeerplaats zie je dat ook al terug, op die radius zijn geen bomen aangeplant, want dat mag dus niet. En volgens mij mag er ook geen verharding op, dus ook geen straatstenen of asfalt. Dat laatste ben ik trouwens niet zeker van.

volgens mij is die blauwe lijn de pijpleiding en er mag volgens het bestemmingsplan niks gebouwd worden binnen ik meen 75 meter daarvan. Dat belemmert de zaak qua uitbreiding op die plek. Verleggen is peperduur en meen me te herinneren dat die leiding ergens in de afgelopen 20 jaar al een keer vernieuwd is.
                Correctie heb even gekeken. In 2013 is die leiding in Sevenum in dicht grmaakt

Quepert Zo'n pijpleiding onleggen is inderdaad peper en peperduur, maar als het minder dan 10 miljoen is zie ik Toverland het wel een keer doen als ze uitgegroeid zijn. Je krijgt dan waarschijnlijk ook geld van de gemeente die doet altijd een tandje bijstaan.

pretparkgekkie05-10 die parkeerplaats moet al groter. Wat jij nu heb staan met uitbreiding plaats is over flow deze word al vaker gebruikt. Toverland wil naar de 3 miljoen bezoekers dus ik verwacht minimaal 2.5 keer de grote. Nog een klein puntje de gebieden zijn wel heeel groot. Mij lijkt dat je er in sommige 2 of 3 kan passen.

Bran Aziatisch in het gebied van Chinese mythologiën en Japan, Scandinavie in het deel van de yeti's en scandinavische natuur. Uitbreding over de weg parkeerplaatsen. Fantasy verander je in oosters, hier maak je een straatje van tot aan het eind met paar uitwegen, hier komt een marktje te staan die te bezoeken zijn op woensdagen, vrijdagen, weekenden, feestdagen en vakanties?

Weet iemand hoe duur een pijpleiding omleggen is, ik denk het niet maar het is het vragen waard!!

Quepert

De blauwe lijn is inderdaad de gasleiding. Op de - intussen verouderde- plannen hieronder staat deze paars ingekleurd. Roze is de leidingstrook, een zogenaamd 'vrijeruimteprofiel' van leidingen. 😆 Hierop mag niets gebouwd worden, behalve parkeerplaatsen omdat die gemakkelijk te verwijderen zijn.

Ik meen me te herinneren bij het doornemen van deze plannen een hele tijd geleden dat er ergens stond dat deze leidingstrook 14 meter breed is. Vanaf de leiding aan elke zijde 7m vrije ruimte om de boel eventueel open te kunnen leggen.

Bij de interpretatie van de plannen i.v.m de leiding is me het volgende onduidelijk. De paarse lijn is de gasleiding die gewoon rechtdoor loopt. De roze leidingstrook buigt gek genoeg halverwege naar links. Dus:

1. Loopt de leiding mee naar links?
                        2. Loopt de leiding nog steeds rechtdoor maar is de leidingstrook naar links ingetekend door Toverland zelf, wat aangeeft dat ze deze wensen te verleggen/afbuigen naar links? Zo creëren ze meer ruimte om het park uit te bouwen.
                        3. Of interpreteer ik de kaart en legende volledig fout? 😅

Wie treedt me bij met het correcte antwoord?

Phantasiastisch ik woon in de regio en kan me de werkzaamheden aan deze gasleiding nog wel herinneren. Die komt vanaf Kessel/Baarlo bij de Maas. En loopt richting Sevenum. Als ik het me goed herinner buigt die idd schuin weg. Maar dat weet ik dus niet zeker. Als je rond toverland zelf kijkt zou je het moeten kunnnen zien want gasleidingen worden met van die gele paaltjes met schuin hoedje aan gegeven