jordy_a Echter, op de plek van het Aziatische gedeelte en het hotel mag volgens mij niet gebouwd worden, vanwege een leiding die daar onderdoor loopt (zie bestemmingsplan). Wellicht dat deze ooit verlegd kan worden of dat er andere mogelijkheden zijn waardoor ze hier toch kunnen bouwen.
Aah ik wist niet dat deze leiding hier liep. Dat belemmert denk ik inderdaad wel een aantal zaken. Al vind ik het wel knap dat hier momenteel een parking over is gelegd en dat in de plannen ook verschillende opties zijn ingetekend als parking of resorts. Dus dit zou er wel overheen mogen, maar attracties niet? Heeft dat dan te maken met dat de leiding op elk punt bereikbaar moet zijn voor onderhoud? Zo ja, dan kun je daar in de layout van dat gebied toch rekening mee houden?
jordy_a Qua tijdlijn zal het er naar mijn verwachting ook iets anders uitzien. Staat het Griekse Camp Resort niet al gepland voor 2024?
Dit is officieel nog nergens bevestigd. Ik had eigenlijk al gedacht dat dit voor 2023 al op de planning stond, maar dat dit dus nog niet gebeurd. Ook blijf ik geruchten horen dat ze er nog steeds niet over uit zijn of ze nu eerst een camping willen of toch eerst een hotel...
pretparkgekkie05-10 Een waterpark in een van deze gele cirkels zie ik wel zitten, en de rest dan voor overnachtingsmogelijkheden en verbinden met een treintje/shuttlebus?
Hoewel ik je wens hiernaar begrijp, moet je het ook logistiek inzien. Een waterpark of hotels ver weg van de hoofd attractie, is logistiek en operationeel niet super slim. Je moet er dan namelijk voor zorgen dat er altijd personeel aanwezig is op beide locaties die technische mankementen kan oplossen. Als je dit meer centraliseert, kost dat minder tijd maar ook minder personeel. En zoals we allemaal weten is het tegenwoordig heel lastig om aan personeel te komen. Die trend blijft voorlopig nog wel even aan 😉
Daarnaast is het ook nog eens zo dat de 2nd gate in mijn ogen ondersteunend moet zijn aan de hoofd attractie. Als je het wat verder weg doet, wordt het snel vergeten. Als je kijkt naar parken die een 2nd gate hebben, dan zie je dat die eigenlijk gelijk grenzen aan het hoofd park (DLP, PortAvontura, Britse Waterparken etc.). Doe je het wel verder weg, zoals Rulantica of zoals in Disney World, dan moet het dagvullend zijn en écht op zichzelf kunnen staan. Ik vraag me af of dat bij een waterpark van Toverland zou kunnen. EuropaPark of de parken in Disney World zijn namelijk al groot genoeg om hier meerdere dagen te zijn. Rulantica kan in één dag, dus die keus is enigzins logisch. Al kan ik me ook voorstellen dat EP Rulantica liever dichterbij had gezien, maar dat dit niet kon/mocht i.v.m. de overlast en beschikbare grond.