BlueSpirit toffe ideeën! Ik zie het al helemaal voor me. Ik denk dat je nog wel eens best dicht bij de realiteit kan zitten qua gebiedsontwikkeling.
Echter, op de plek van het Aziatische gedeelte en het hotel mag volgens mij niet gebouwd worden, vanwege een leiding die daar onderdoor loopt (zie bestemmingsplan). Wellicht dat deze ooit verlegd kan worden of dat er andere mogelijkheden zijn waardoor ze hier toch kunnen bouwen.
Qua tijdlijn zal het er naar mijn verwachting ook iets anders uitzien. Staat het Griekse Camp Resort niet al gepland voor 2024? Ik dacht dat dit al bevestigd was, maar dat kan natuurlijk ook nog veranderen. Bijvoorbeeld door het niet rondkrijgen van de vergunning, zoals in dit topic eerder werd besproken. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat er de wens is om iedere drie jaar 4 nieuwe attracties toe te voegen aan het park. Dit zou betekenen dat in 2026 het volgende gebied komt (tevens hun 25e verjaardag). Daarna dus uitbreidingen in 2029, 2032, 2035 etc.
Echter verwacht ik dat er in de praktijk telkens nog wat meer jaren tussen zullen zitten waarin ze wel wat kleine vernieuwingen presenteren, zoals hopelijk over een jaar of 2 de toevoegingen van rotsen tegen de loods van Fēnix en het thematiseren van de eerste scène.
Als je kijkt naar de Magische Vallei (2013), Avalon & Port Laguna (2018) en Avalon 2.0 (2023) zit er ook telkens 5 jaar tussen. Al zat hier ook een pandemie tussen en krijgen ze in de toekomst waarschijnlijk een steeds groter budget waarmee het ook makkelijker wordt om sneller door te ontwikkelen.
Al met al denk ik dat we rond 2050 aardig in de buurt zitten van een Toverland zoals je hebt geschetst. Echter behoren ze mijn inziens al veel eerder tot de grote jongens in pretparkland. Wanneer ze nog minimaal één extra themagebied, één echte darkride, verblijfsrecreatie en het liefst nog een (permanente) parkshow hebben neergezet kan het als écht volwaardig park worden gezien. Althans, dat is mijn persoonlijke mening.
Wat blijft het toch heerlijk om hierover te speculeren en iemand anders zijn/haar ideeën te zien! Er zijn zoveel mogelijkheden met dit enorme stuk grond en ik ben echt overtuigd van de gigantische potentie van Toverland. Het zal hoe dan ook een magische toekomst worden. 😉