Quepert En zo zijn er wel meer parken met hotels of vakantieparken dichtbij. Als je als park toch eigen verblijfsrecreatie kunt toevoegen met bepaalde voordelen, zoals eerder toegang tot het park of een scherpe all-in prijs, zullen de meeste mensen daarvoor kiezen.

Dat bewijst ook het pop-up summer camp, en dat gaat dan nog niet eens gepaard met die voordelen.

pretparkgekkie05-10 Ik hoop ook dat het vakantiepark bij Avalon komt, soort Loonsche land idee. En dan krijgen we een Odysseus darkride bij ithaka??

Ja, precies! Dat zou heel nice zijn. Waar ik in eerste instantie op hoopte is dat ze vakantiepark de Schatberg zouden overkopen om daar een eigen vakantiepark van te maken. Zo kan men de plaats nabij het park invullen met een hotelresort en de plaats waar nu een camping komt zou dan voor park uitbreiding zijn.

Echter is Toverland ambitieus en willen ze niet stil zitten. Ik kan me goed voorstellen dat ze reeds probeerden de Schatberg over te kopen maar dat is niet gelukt. Plan B is nabij het park zelf eentje bouwen.

Nu, als ze een hotelresort en losstaande lodges zou bouwen, is een mogelijke toekomstige overname van de Schatberg niet uitgesloten. Uiteindelijk is dit wishful thinking, I know. 😄

Demin Ik doe dit ook uit mijn geheugen dus pin me er niet 100% op vast, maar die afgewezen vergunningaanvraag dateerde kennelijk nog van voor het pop-up Camp.

Dankjewel voor je reactie, dat kan natuurlijk ook. Nu, we zien wel waar uiteindelijk de schop de grond in gaat. Heel lang gaat dat niet meer duren. Ik ben in ieder geval enthousiast over de komst van vaste verblijfsaccommodaties. 🙂

Quefox_ Ik heb het zelf altijd wel een tof idee gevonden om die ramen compleet af te dekken, en binnen een gaaf lichtplan op te stellen

Mee eens. Ik hoop dat ze de rotsen in het buitengebied in de toekomst nog doortrekken tot tegen het dak. De hal wordt hierdoor weggewerkt aan de buitenkant en verduisterd aan de binnenkant.

Grote bomen in de hal en belichting kunnen dit themagebied tot een 'echt wunderwald' omtoveren.
.........................................................................................

Ik hoop daarnaast dat de capaciteit van de Maximus Blitzbahn verhoogt wordt door een tweede baan toe te voegen. Dit is een superleuke familieattractie, maar de capaciteit moet worden verhoogd als de bezoekersaantallen stijgen.

JaylonToverlandgek Ik denk weinig schermgebruik en als een beetje zoals Snorri Touren. Denk dat Toverland voor darkrides meer richting Europapark, Universial zal kijken wat ze zelf ook vaak zeggen. Als Toverland ooit aan de Harry Potter licensie kan komen zal Toverland deze kopen als Jean Senior nogsteeds leeft en helpt in het park.

Ik hoop eerder weinig tot geen schermgebruik, maar ik vrees ervoor. Toverland heeft de budgetten niet voor alleen fysiek decor in een serieuze darkride, vrees ik.

Toverland zal overigens nooit aan een Harry Potter licentie geraken, die licentie is veel te duur voor Toverland. We spreken hier over een van de grootste licenties van de afgelopen 20 jaar, die 10 jaar geleden al 25 miljard dollar opgeleverd had.
De enige parken die hiermee uit de voeten gaan komen zijn megaparken zoals Universal of een Disney.

Laatste verzoek om de Efteling vs Toverland discussie definitief gestaakt te houden in dit topic, zoals al eerder gevraagd. De stortvloed aan meldingen van members aan het team in dit topic is ongekend hoog. Een volgende Efteling vs Toverland discussie is dan ook een pauze voor dit topic.

Maar een toverschool hoeft toch niet meteen automatisch aan Harry Potter verbonden te zijn? Het is niet alsof J.K. Rowling dat heeft uitgevonden. Als het team van Toverland zoiets echt wil kunnen ze heus wel iets zelfs verzinnen wat past in hun eigen stijl. Kan bijv gebruikt worden als uitbreiding van Port Laguna, aangezien je daar al met een toverstaf dingen kan doen. Dan breidt je dat verder uit over een heel gebied en ik denk dat je een toverschool Port Laguna stijl vanaf de parkeerplaats/looppad richting de ingang best mooi kan zijn. Loop je naar de ingang zie je dat prachtige gebouw (locatie achter de wc/gastenservice/ingang). Krijg je er meteen nog meer zin in.

asuran Maar een toverschool hoeft toch niet meteen automatisch aan Harry Potter verbonden te zijn? Het is niet alsof J.K. Rowling dat heeft uitgevonden. Als het team van Toverland zoiets echt wil kunnen ze heus wel iets zelfs verzinnen wat past in hun eigen stijl.

Maar ze moeten met zo'n onderwerp wel heel goed oppassen dat het niet lijkt op een slap aftreksel van Harry Potter. Net zoals men bij een verhaal over een fantasievolkje dat een queeste doet met andere fantasiewezens snel Lord of the Rings associaties krijgt of bij een verhaal over strijdende koninkrijken snel denkt aan Game of Thrones.

En naar mijn bescheiden mening zijn Nederlandse parken geen uitblinkers in goede storytelling van zelfbedachte verhalen.

• asuran heeft hierop gereageerd.

Een mooi thema dat ook onlangs nog in de belangstelling gekomen is (met een Netflix serie) is The Worst Witch (De Hopeloze Heks). Ik ben ook half met deze serie opgegroeid met de BBC serie vroeger (op Ketnet).

Zoiets zie ik qua IP perfect passen in Toverland; het is een vrij simpele serie zonder extremen. Geen overdreven CGI en qua heksenschool past het thema volledig.
      Ik denk dat met deze IP ze ook veel creatiever en eigener uit de hoek kunnen komen, en het helpt dat het IP hier toch ook iets of wat bekend is.

BlueSpirit nu je het zo zegt ligt dat idd in de buurt van de Dwervels, nooit zo bekeken. Al zou je dit ook anders aan kunnen pakken zodat het niet een overlap met de Dwervels heeft.
      Aziatisch lijkt me ook heel leuk. Daar kun je ook alle kanten mee uit.

Weet iemand welke stukken Toverland wel mag hebben, aangezien naast de bossen ook alleen weilanden bevinden dacht ik dat ze dit konden kopen, misschien ook voor verblijfsrecreatie

Oh laat de IP’s toch maar ver weg blijven uit Toverland. Komt naar mijn mening de originaliteit niet ten goede, TVL is lekker creatief bezig, zet dat maar door!

pretparkgekkie05-10 ze kunnen de andere kant van de weg op. De bossen zie ik niet gebeuren met de al maar sterker regels rond natuur

Dus kunnen dit deel bedoel je;

Als ze de Schatberg kopen hebben ze ook meteen een zwembad erbij, zwembad goed thematiseren+uitbreiden en je hebt een Rulantica 2.0. Het nadeel is dat de schatberg een 5 sterren camping is en een pareltje voor Landal dus het kan een flinke som geld zijn. Of wat vroeger ook gedaan is Landal wil de Schatberg niet verkopen.

Gewoon even de Schatberg kopen 😅 vraag me af hoe snel ze zo'n investering op ruim 3 kilometer van het park af doen

Sommige ideeën die voorbij komen zijn wel heel erg blue sky 😛 Laat ze eerst maar eens de huidige beschikbare grond volbouwen, voor dat wij als fans na gaan denken naar de grond daar buiten 😉

jordy_a Ik heb al een tijdje dit idee in m’n hoofd over de volgende uitbreidingen van Toverland. Nu ook even snel visueel gemaakt om hier te delen:

Ik vind het idee tof! Zeker voor het nieuwe land zie ik zoiets inderdaad nog wel gebeuren. Al twijfel ik of er al zo snel weer een nieuwe achtbaan gaat komen. Zeker als vervanger voor Booster Bike. Maar wie weet!

Ik denk echter wel dat Port Laguna niet zo snel uitgebreid zal worden. Zeker niet in zo'n langwerpige vorm als jij beoogt. Hoewel het een tof idee is en zeker potentie bevat m.b.t. de darkride/hotel en eventuele show locatie, zie ik vooral operationele problemen. Port Laguna is namelijk al vrij groot en al heel erg leeg. Strek je dit nog verder uit, dan zal de focus denk ik alsnog eerder bij de achterzijde komen te liggen en gaan mensen via Avalon de gebieden betreden. Daarmee los je de 'leegheid' van Port Laguna dus niet op.

Daarnaast is met Port Laguna altijd een kleinschalig entreegebied beoogt. Ook als je naar de eerste ideeën kijkt blijkt dat ze hier nooit iets groots voor bedacht hadden. Ik verwacht dus niet dat we hier snel uitbreidingen voor gaan zien.

Daarnaast neem je nu ook een hele grote slok land weg, waar nog zeker 2 extra themagebieden zouden passen. Op het stuk land van Avalon tot aan de straat zou je gerust 3 kleinere gebieden kwijt kunnen of 2 grote gebieden. Daarmee moet ook rekening gehouden worden met een eventuele doorsteek naar de grond die achter deze gebieden ligt die Toverland al in handen heeft. Ik ben dus bang dat je met jou indeling jezelf op termijn wat vast zet...

Maar nogmaals, hele toffe ideeën en ik zie in het themagebied en de darkride rondom toveren zeker potentie!

Toverland mag van mij wel een beetje Port Laguna uitbreiden met 1/2 attracties, Maar niet meer dan dat. Houd de andere plekken die je hebt vrij om grote goeie themagebieden neer te zetten. Een soort jungle zie ik zeker wel zetten, met een een Deep in Africa trail in een Toverland jasje(:

pretparkgekkie05-10 laat ze eerst die grond maar eens vol bouwen. Tegen die tijd zullen er dingen verouderd zijn die vervangen moeten worden. Aan de andere kant van de middenpeelweg zullen ze nooit komen denk ik. Ik weet dat daar bewoners zitten die daar zeker niet op zitten te wachten