- Bijgewerkt
Bran Als je dit bekijkt ligt het kwa thematisering ongeveer gelijk. De ene style is meschien mooier maar er zitten ongeveer evenveel details in
Het grote verschil tussen de 2 is dat het ene park kiest om alles in baksteen uit te voeren en er geen spuitbeton aan te pas komt, terwijl het andere park overal met spuitbeton gewerkt heeft om een gelijkaardig effect te hebben. Dat geeft wel degelijk een ander gevoel qua uitwerking.
Het is wel zo dat de bouwtijd van het ene langer nodig heeft dan het andere. Met spuitbeton kan je heel veel klaarkrijgen wat niet echt mogelijk is met het andere, alleen is het qua textuur heel anders en kan je ook niet geloofwaardig andere materialen neerzetten (je blijft immers zien dat het beton is).
Tot daar dit.
Ik denk dat Toverland an sich nog meer dan genoeg plek heeft om uit te breiden en dingen neer te zetten. En een darkride neerzetten kunnen ze heus wel bekostigen, Avalon (en Port Laguna) an sich was origineel al 35 miljoen euro, met de nieuwe wijzigingen zitten we dik boven 45 miljoen euro. Zelfs met de helft van dat budget - of zelfs een vierde ervan - zet je een goede darkride neer. Dat gaat dan geen darkride zijn zoals Symbolica, maar zoiets heeft Toverland ook helemaal niet nodig. Er zijn weinig parken die een Symbolica kunnen neerzetten.
Maar dat betekent niet dat Toverland niet een eigen darkride kan neerzetten, eentje die minder technisch geavanceerd is of die minder groots van opzet is. Toverland heeft een eigen signatuur en daar kunnen ze ongetwijfeld een mooie darkride mee opzetten. Een klein staaltje hebben ze al getoond met Merlin's Quest, maar ik weet zeker dat een echte darkride zeker mogelijk is. En ik twijfel er niet aan dat Toverland ons ook daarmee omver gaat blazen.