JRS ik zie optie 2 wel zitten. Jungle achting. Bosjesmannen sjamanen in die richting in ieder geval geen moderne samenleving waar het op gebaseerd is.
Het blijft speculaas dat maakt dit topic zo leuk.
Hopelijk lezen ze mee daar in Sevenum

Quepert ik zie optie 2 wel zitten. Jungle achting. Bosjesmannen sjamanen in die richting

Maar komt dat niet wat in de buurt van de Dwervels die er nu al zijn? Ja oke, de Magische Vallei is wat meer 'Europese Natuur' i.p.v. echte jungle, maar ik vraag me af of zulke natuur in het huidige klimaat goed tot z'n recht komt.

Scandinavisch of Aziatisch blijf ik een tof idee vinden. Hopelijk een afwisseling tussen natuur en een echt dorpje met smalle steegjes. Dat soort gebieden in Europa-Park (bijv. Zwitserland of Scandinavië zelf) of iets als Diagon Alley geven zoveel sfeer mee. In zo'n dorp zou je ook prima een kleinere darkride als Snorri of een shooter kunnen verstoppen. Dat in combinatie met een mooi natuurgebied in thema waar een achtbaan doorheen suist en wat kleinere attracties staan... Ja dat zou echt heel tof kunnen worden!

Een ander tof idee lijkt me een thema rond Transylvania. vampieren, weerwolven, heksen of andere 'beesten'. Speel je gelijk in op de iets oudere leeftijdsgroepen en kun je goed aansluiten op Halloween. Zou je het familievriendelijk willen maken, zou je natuurlijk het idee van de 'verkeerd begrepen monsters' kunnen pakken. Waarin je op expeditie gaat op zoek naar de monsters, maar er achter komt dat ze niet zo monster-achtig zijn. Al komt dat wellicht teveel in de buurt van Zork 😉

Ik zie een make-over van Land van Toos naar een Arthur hal wel zitten. Is het enige parkdeel dat geen thema heeft, TVL is een themapark dus verwacht ik nog wel. In een scandinavisch jasje is leuk. Toos express en Djinn houden voor de nostalgie zou top zijn.

mikeee > JaylonToverlandgek Laten we stoppen met de Efteling vs Toverland discussies. Genoeg over gezegd, we mogen trots zijn op wat beide parken neerzetten.

@JaylonToverlandgek ik wil dit graag benadrukken als teamlid, buiten dat je reactie een flauwe steek is, raakt hij kant nog wal in deze discussie en is totaal overbodig.

pretparkgekkie05-10 Beide indoor hallen verdienen nog wel een mooie upgrade aan de binnenkant, bijvoorbeeld met verlichting of grote nep bomen bij Wunderwald.

De metamorfose van Land van Toos is naar mijn mening best geslaagd, dat mogen ze wel verder door trekken. Het oosterse vs westerse magie stijltje past er goed bij, en aangezien Toos nog altijd wel een populair karakter is onder kinderen denk ik niet dat ze daar afscheid van gaan nemen. Maak een leuk podium in die hal en laat ze daar hun shows houden. De show in Port Laguna voelt toch nog altijd een beetje raar, al snap ik de reden heel goed, want het zorgt voor meer publiek richting het entreegebied.

Eerder dat de buitenkant moet worden vervangen, je hebt natuurlijk een kant van zork, maar dit kun je doortrekken.
        De ramen hoeven dan weer niet bedekt worden om de sfeer te behouden. Je hebt 2 hallen, zonder thematisatie van buiten. Als ze het thema van binnen door naar buiten trekken, ziet dit er al erg aangenamer uit.

Edit: Weet iemand of er zonnepanelen op de hallen liggen? Ik denk het wel, maar vraag toch even na.

pretparkgekkie05-10 de hal van wunderwald heeft zonnepanelen de hal van toos niet. Weet niet of ze daar nog opnoemen maar denk van niet

pretparkgekkie05-10 Edit: Weet iemand of er zonnepanelen op de hallen liggen? Ik denk het wel, maar vraag toch even na.

Jep Wunderwald ligt al vol alsmede het gebouw van Fenix. Voor de hal van Land van Toos zijn er plannen om het dit jaar aan te pakken of 2024.

Bron: Looopings

Bron: Looopings

Ik heb al een tijdje dit idee in m’n hoofd over de volgende uitbreidingen van Toverland. Nu ook even snel visueel gemaakt om hier te delen:

Voor een nieuw themagebied lijkt mij een Aziatisch, Scandinavisch of Zuid-Amerikaans thema goed bij Toverland passen. Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar de laatste, waarbij er een soort jungle wordt gecreëerd, met een Maya/Inca achtig thema in een Toverland sausje. Ik hoop dat er weer eens themagebied wordt gebouwd zonder karakters (net als Ithaka).

In het gebied komt dan een darkride in een tempel, waarbij je in de jungle op zoek gaat naar een magische steen oid. Ook komt er een (family?) launch coaster, de vervanger van Boosterbike. Tevens is er ruimte voor infills, horeca en speeltuinen.

Een volgende uitbreiding kan dan een uitbreiding van Port Laguna zijn. De hoefijzer-vorm wordt veranderd in de vorm van een slot (net als de L in het logo van Port Laguna) omdat dit de sleutel is tot de rest van het park. Langs Solaris komt een standbeeld van een reuze fles, waar volgens het verhaal de magie in zat waarmee Port Laguna is ontstaan. Aan de lange zijde zijn een winkelstraatje en horecagelegenheden te vinden. Aan de korte zijde komt de Magistralis’ Academy: een imposant gebouw waar je vanuit heel Port Laguna uitzicht op hebt. Hier kunnen dan projectieshows en vuurwerkshows worden gehouden. De binnenkant heeft 2 opties: een interactieve darkride waar je op reis gaat door de toverschool van de familie Magistralis en zelf leert toveren. Dit wordt dan een soort shooter met toverstokken waarin je de meeste punten moet halen. Een andere optie zou een hotel zijn, waar je in de toverschool kunt blijven slapen.

Dit is wat ik hoop dat ze hier ooit gaan realiseren, hieronder nog enkele schetsen die ik een tijdje geleden hiervoor heb gemaakt. Deze zijn overigens nog niet helemaal af, maar geven wel een beeld van wat ik bedoel:

JaylonToverlandgek Toverland bouwt wel wat sneller hoor 😂 geen 3 jaar voor nodig zoals in de Efteling

Kwaliteitsniveau in de Efteling is dan ook een stuk hoger dan daar in Sevenum.

pretparkgekkie05-10 De ramen hoeven dan weer niet bedekt worden om de sfeer te behouden

Ik heb het zelf altijd wel een tof idee gevonden om die ramen compleet af te dekken, en binnen een gaaf lichtplan op te stellen. De sfeer in die hallen gaat wat mij betreft compleet verloren door het aanwezige daglicht.

Quefox_ Ja, tot nu toe zie je dat alleen goed bij WinterFeelings en Halloween. En dat ziet er écht knap uit, Maak van Villa Fiasko een make-over tot de werkplaats van Maximus, past zeer goed dan bij WunderWald.

Quefox_ Kwaliteitsniveau in de Efteling is dan ook een stuk hoger dan daar in Sevenum.

Met de laaste uitbreidingen is het kwaliteit verschil echt niet zo groot. Momenteel liggen ze wel echt ongeveer gelijk. Kan je paar voorbeelden opnoemen waar de Efteling met kwaliteit er goed boven zit.

Bran Ik vind Efteling nog steeds een stuk beter, kijk naar in den swarte kat en Backerei krümel. TVL kan wel goed attracties thematiseren, maar als je naar de Efteling kijkt kan TVL nog wat leren 😀 @

Bran als bij de Efteling wat van de "recente" uitbreidingen bekijk, zoals Symbolica, Baron 1898 en De Zes Zwanen, vind ik het kwaliteitsniveau daar echt een stuk hoger dan bij het half afgewerkte Avalon of de vernieuwde Expedition Zork. Ook het Huyverwoud ziet er al veelbelovend uit en vind ik een stuk kwalitatiever dan dat wat Toverland bouwt.

Ik laat bewust Max & Moritz en Nest even links liggen, dat zijn gedrochten die de Efteling onwaardig zijn.

• Bran heeft hierop gereageerd.

Quefox_ ja oke ik heb hier effe 2 fotos van de Efteling en toverland gepakt.

Als je dit bekijkt ligt het kwa thematisering ongeveer gelijk. De ene style is meschien mooier maar er zitten ongeveer evenveel details in

Zullen we stoppen met weer een discussie over het vergelijken van Efteling-Toverland? Zoals het ppc-team eerder al verzocht. Doe het desnoods in een apart topic.

Ik stop hierna met de Efteling-Toverland discussie na deze topic. Je kunt moeilijk het duistere huyverwoud van de Efteling vergelijken met het vrolijke en kleurrijke Avalon 2.0, zijn 2 hele verschillende thema's.

Bran Misschien valt het mee als ik het in het echt ziet, maar zeker op die foto lijkt het wel heel erg volgepropt bij Pixarus voor de rest ziet het er goed uit.