Tijdje mee gelezen op het forum; eerste post!
Qua themagebied voor Toverland dacht ik laatst na wat leuk zou kunnen zijn.
Met 'toveren' kan je erg veel kanten op, zeker als je kijkt naar de oudheid.
Veel natuurkrachten waren onverklaard en mensen dachten snel dat het bovennatuurlijke een rol speelde.
Maar wat in het verleden als toveren werd gezien is nu alledaags goed.
Het is mogelijk om de huidige technologie te beschouwen als een vorm van toverkunst van het verleden, aangezien technologieën zoals computers, smartphones, internet, medische apparaten en andere geavanceerde technologieën vaak ongelooflijke krachten hebben die in het verleden als magisch zouden worden beschouwd.
Leuke vraag om dan over na te denken...Wat vinden we nu bovenaards maar zou over 500 jaar de normaalste zaak van de wereld kunnen zijn?
De toekomst als thema is niet een nieuw concept. Disney heeft al iets soortgelijks gedaan met Discoveryland en Epcot.
Maar voor Nederland zou het denk ik een erg origineel idee zijn.
Een gebied met bijvoorbeeld in het midden een spiegelende piramide wat een futuristisch hub zou kunnen zijn waar kinderen bijvoorbeeld proefjes kunnen doen als in Nemo en waar een gethematiseerd (spiegel) doolhof in zit vol met speciale effecten.
En een darkride waar de 'tovenaars' van de toekomst je mee nemen in allerlei 'technische' illusies die nu als toveren zouden worden gezien maar in de toekomst misschien realiteit kunnen worden.
Portalen, tijdrijzen, telekinesis, AI, AR, VR. Sky is the limit!
Ik denk dat je met dit idee veel interessante (optische) illusies kan creëren die bezoekers niet alleen zal verbazen maar wellicht ook op een speelse manier kan informeren over de opkomst van technologie.