Klopt, het zijn nogsteeds infills. Ik probeer het verschil tussen groots ingezette infills (zoals Dance Macabre) en klein ingezette infills (zoals Pagode) aan te geven.

Zodra je een infill hebt met een show gebouw eromheen, animatronics, een souvenirwinkel en zelfs een heel themagebied die de attractie onderteund, dan is dat toch wel een verschil met een Halve Maen. Dance Macabre voelt als 1 van de andere grote jongens in het park. En dat is goed! Heerlijk zelfs.
Ik hoop alleen dat ze ook gaan kijken naar kleinere infills waar je makkelijk instapt. Want die verwijnen eerder (Polka Marina) dan dat ze toegevoegd worden.

• R013 heeft hierop gereageerd.
  • R013 vindt dit leuk.

Charlatan Ben het helemaal met je eens , in het Ruigrijk moet bijvoorbeeld echt een fatsoenlijke vervanger voor de Polka komen ( blijf het een belachelijke keuze vinden er een plein van te maken)Verder kan zo’n beetje elk rijk wel een extra infill gebruiken en inderdaad het hoeft echt niet allemaal Danse Macabre kwa grootte.

QDude24 Dat is toch echt flauwekul. Attracties heb je in alle soorten en maten. Het is heel erg arbitrair wanneer het wel of niet een "opvulattractie" is. Een zinloze manier om te voldoen aan de menselijke neiging om overzichtelijk alles in hokjes te verdelen.

Hoewel ik toch al weet dat de Efteling het niet gaat doen vind ik een gethematiseerde achtbaan zoals der Schwur des Kärnan met een echt Efteling thema een hele leuke opvulling voor Strookrijk. Helaas is de capaciteit van deze Gerstlauer niet geschikt voor de Efteling.

Wellicht dat zo'n nieuw Stryker-model van MACK geschikt is voor een Efteling thema met misschien wat meer nadruk op airtime ipv inversies.

Nevz Nou die Gerstlauer kan ook wel aangepast worden zodat de capaciteit bij de Efteling past.
        En waarom die Mack juist wel aanpassen zodat er meer airtime is ipv inversies?

Dat begrijp ik niet helemaal. Als je een custom baan neemt, kun je die helemaal naar wens laten maken.

• Nevz heeft hierop gereageerd.

The_Bullgod Nou die Gerstlauer kan ook wel aangepast worden zodat de capaciteit bij de Efteling past.

Ik had het ook specifiek over die Gerstlauer, daarvan is de capaciteit niet denderend. 😁

Maar een 4-zitter van Gerstlauer of Mack met wat meer nadruk op airtime ipv inversies en misschien wat launches in een Efteling-sausje zou ik persoonlijk wel tof vinden in de Efteling.

RoelRoel vooraf wil ik even melden dat ik dit bericht las met een kakker accent in mijn hoofd, dat werkt ook best lekker namelijk.

Verder is het niet echt bepaald in hokjes denken, je hebt in de industrie allemaal termen. En de meest gebruikte distincitie zijn rides met track en flatrides / infills.

Nevz Helaas is de capaciteit van deze Gerstlauer niet geschikt voor de Efteling.

Ik weet niet of die backwards free fall de reden is dat je zo'n achtbaan graag zou willen zien in de Efteling, want ik denk dat 'ie zonder nog best een redelijke capaciteit zal halen. De Efteling is op dat gebied toch al niet zo'n uitblinker.

QDude24 vooraf wil ik even melden dat ik dit bericht las met een kakker accent in mijn hoofd, dat werkt ook best lekker namelijk.

Het woord "arbitrair" doet 't 'm.

• Nevz heeft hierop gereageerd.

Nevz Helaas is de capaciteit van deze Gerstlauer niet geschikt voor de Efteling.

Hangt er vanaf hoe je het inricht toch? Grootste bottleneck is de lift hill, die iets langer dan een minuut duurt gekeken naar het hele showtje. Als je zorgt dat je een volle trein klaar hebt staan voor de lift hill als een andere trein de lift hill verlaat hoeft dat geen probleem te zijn. Ongeveer elke minuut een trein is sowieso al niet iets wat ze bij de Efteling halen. Rij aan stoelen erbij en je hebt een capaciteit vergelijkbaar met Baron.

Overigens zie ik zo'n ride ook wel in de Efteling passen. Of misschien meer iets zoals Fluch von Novgorod maar dan met de langere treinen van Kärnan. Iets kleinschaliger maar daarom ook net iets sfeervoller.

Nevz Ik had het ook specifiek over die Gerstlauer, daarvan is de capaciteit niet denderend. 😁

Dat is ook meteen het enige wat niet dendert aan de meeste Gerstlauers 😜
                Ik heb nog steeds hoofdpijn van HangTime in Knott’s.

Quefox_ Ik weet niet of die backwards free fall de reden is dat je zo'n achtbaan graag zou willen zien in de Efteling, want ik denk dat 'ie zonder nog best een redelijke capaciteit zal halen.

De achterwaardse vrije val is inderdaad een heel tof effect, maar ik bedoel eigenlijk een grote gethematiseerde hyper (helaas in de Efteling waarschijnlijk maar 50 meter). Wat ik ook heel tof vind aan Kärnan is de wachtrij en het willekeurig kiezen van de zitplaatsen. De epische soundtrack verdient ook een complimentje.

De Efteling zou naar mijn mening gewoon nog een grote achtbaan kunnen gebruiken of het nu een Mack, B&M, Intamin of Gerstlauer is maakt me niet uit. Het moet gewoon een speciale achtbaan zijn met een echt spannend Efteling thema. Vandaar de inspiratie van Kärnan. Die doet dat trucje naar mijn mening perfect.

Fenix in Farup Sommerland is een Vekoma achtbaan van 40 meter hoog. Dan zou je daarbij kunnen uitkomen. En dan het liefst mooi in het landschap weggewerkt, tunneltjes, waterval, bomen en rotsen. (Was een perfecte vervanger van de Python geweest)

Charlatan Was een perfecte vervanger van de Python geweest

Dat ben ik helemaal met je eens. Maar vanwege dat retrack werk aan die baan, zie ik de Python helaas nog wel enkele jaren blijven.

The_Bullgod Ik vind de python gewoon een leuk ding vol met nostalgie zitten(: altijd wel een ritje waard. Maar als gewone dagbezoeker weet je er niks van en denk je: wat een standaard achtbaan, deze zie ik in Duitsland ook al een keer voorbijkomen. Laten we hem overslaan er staan hier andere toppers.

pretparkgekkie05-10 Tja, dat mag je vinden, daar doe ik niet moeilijk over.
                      Maar zelf sla ik deze oude Vekoma banen altijd over, nadat ik ze eenmaal gedaan heb.
                      Ik heb zelf veel liever een oude Schwarzkopf baan, zoals de voormalige Looping Star in Slagharen. Die vind ik namelijk veel fijner rijden.

• R013 heeft hierop gereageerd.