Ik snap best als ze effe Halloween dit jaar hetzelfde houden, met WinterFeelings, AquaBellatores en Avalon 2.0 en het vernieuwde gebied rondom zork. Is allemaal een beetje veel hè, je wil elk jaar iets nieuws te bieden hebben, dus halloween kom maar op volgend jaar!!

pretparkgekkie05-10 Winter Feelings zal dit jaar ook wel weer vernieuwd zijn want geheel Avalon komt erbij om versierd te worden met vele lichtjes en Winterdecoraties.

Halloween was naar mijn mening ook wel toe aan een update. Het event biedt nu al 3 jaar pak en beet hetzelfde aan, met ieder jaar subtiele verschillen/updates. Ik ben de afgelopen 3 jaar geweest en merkte afgelopen bezoek wel dat ik alles wel heel erg herkenbaar vond, er waren niet echt 'nieuwe belevingen' terwijl er technisch dan weer gigantisch veel was geinvesteerd.

Maison draait nu 2 jaar volop mee, het eerste jaar moest ie immers sluiten na het eerste weekend ivm corona. Dus een nieuwe beleving is opzich wel weer terecht. Ben heel benieuwd wat het gaat worden. Maison vind ik voor een eerste poging onwijs geslaagd en innovatief.

Loekiloeki Alles wat we weten komt uit het Looopings artikel van deze lente, daarin werd gezegd dat hij op de planning staat voor dit jaar en dat ze het kwaliteitsniveau van Maison willen evenaren. Tijdelijke bouw lijkt me daardoor uitgesloten. Als ze het over minder dan drie maanden willen openen moeten ze nu al bezig zijn. Er staat nog een vrije stal tegenover de stal waar Maison in zit, als Gepla daarin bezig is hoef je geen vergunningaanvraag te doen. Bij Maison zag je ook geen bouwupdates als gevolg doordat niks zichtbaar is vanaf de hoofdweg.

Ik hoop van harte dat het spookhuis dit jaar open gaat. Dat hebben ze nodig, want sinds Maison is het vrij statisch gebleven allemaal. Ik meen me ook te herinneren dat Toverland zei dat Halloween in 2023 een grotere update kreeg na het stille jaar in 2022 omdat de focus op Winter Feelings lag.

Markiewong Tijdelijke bouw lijkt me daardoor uitgesloten.

Het is al bevestigd dat het een permanent huis gaat worden. En dat een van de scare zones een update krijgt. Die update van de zone komt er dit jaar 100%. Het spookhuis is helemaal niet zeker.

Logische locatie, dit zal in de toekomst ook backstage worden. De plek waar de nu de gastenservice zit zal in de toekomst nog wel verder uitgebreid worden met kantoren of een conferentiecentrum (uit een van de eerste plannen).

Plus, voor deze locatie was het waarschijnlijk makkelijker voor de vergunningsaanvraag, omdat dit stuk binnen het huidige bestemmingsplan valt.

RingelbergNick En rest van het jaar als echte loods te gebruiken voor voertuigen oid.

Mocht het zo zijn dat dit het nieuwe spookhuis word dan blijft die de rest van het jaar vol staan, aangezien het een vast huis word zoals Maison.

Kan mij niet aan de indruk onttrekken dat dit een verplaatsbare loods is.

• MattaM heeft hierop gereageerd.

JaylonToverlandgek Waarom mogen hier geen attracties op worden gebruikt, is dit binnen die straal van 35m van die pijp dan?

Anyways: dut ziet eruit als een groot spookhuis hoor, gaat het treintje voor Maison hier ook langsof komt hier een kleine walkthrough dan heb je 2 in 1(; kun je er wel een tientje voor vragen.

Ik denk dat de loods de afmetingen heeft van 12 bij 26 meter en 6 meter hoog.

Ronny Dit lijkt inderdaad op een semi-permanente constructie. Maar wat een bouwgeweld daar in Sevenum. Ben benieuwd of er iets met landscaping wordt gedaan en of het treintje een opstap station krijgt.

Voor die kleine afstand gaan ze geen treintje inleggen hoor, die afstand van Port Laguna tot het spookhuis is kleiner dan de afstand die je moet afleggen van de parking naar het park... dat wordt gewoon via Port Laguna te voet naar daar gaan.

Kevjoe Hopen dat ze dat met wat groen gan doen, anders zie je al die werkzaamheden op de weilanden, brengt je meteen uit het Tovdrland gevoel.

• Kevjoe heeft hierop gereageerd.

pretparkgekkie05-10 Dat past dan weer mooi in het mijnthema, da's direct wat industriëler en het is niet abnormaal om wat zaken te zien zoals hopen zand... komt wel goed.
              Ze kunnen perfect een route uitstippelen waarbij je weinig werkzaamheden te zien zult krijgen, voor het grootste deel lijken mij die achter de loods te zitten, niet ervoor.