JaylonToverlandgek Het zou kunnen, maar ik ken geen enkel spookhuis met containers dat voor lange termijn neergezet is. CORP in Bobbejaanland is al elk jaar veranderd geweest (zowel qua indeling als thema), met tussen-gangen ingebouwd.

Als het effectief in containers zou komen, dan zou ik mijn verwachtingen niet te hoog leggen.

pretparkgekkie05-10 Zou het kunnen dat dit spookhuis tussen de hallen komt, met nog genoeg ruimte over voor brandveiligheid. Er is hier genoeg ruimte en je kunt het lang laten doorlopen.

Veel te weinig ruimte om een fatsoenlijk huis neer te kunnen zetten volgens mij.

Kevjoe maar ik ken geen enkel spookhuis met containers dat voor lange termijn neergezet is

Below in Walibi heeft containers.

Loekiloeki Below in Walibi is opgetrokken uit houten wanden in een stal/loods. Ik weet niet of er container secties tussen zitten, volgens mij niet.

Bedenk ook dat ze het niveau van Maison willen/moeten evenaren, dat betekent permanente constructies. Het zou me niks verbazen als ze naast Maison het nieuwe spookhuis bouwen. Dan kun je het vervoer combineren.

Als het niet daar is zit het in een bestaand pand, want anders had je nu al de werkzaamheden moeten zien.

Markiewong Als het niet daar is zit het in een bestaand pand

Het ‘probleem’ is alleen dat ze op dit moment geen pand ter beschikking hebben, als we Luke Verhoeven moeten geloven. Het park is nog relatief jong en alle panden zijn gewoon nog vol in gebruik.

Markiewong Bedenk ook dat ze het niveau van Maison willen/moeten evenaren

Dat gaan ze ook doen.

Ik vind Maison persoonlijk iets te lang en daardoor wat focus missen. Dus wellicht 2 huizen op die plek?

• Lin vindt dit leuk.

Loekiloeki Die containers in die hoek zijn van Defcon1. Below zit gewoon in een nieuw gebouwde loods.

Het is zeker niet gratis, maar een loods neerzetten op een achteraf plekje zoals The Villa of Jefferson Manor kost nou ook niet de wereld. 🙂

De focus zal nu na het project Avalon 2.0 wel verschuiven naar Halloween. De komende tijd kunnen we dus wellicht wat voorbereidende bouwwerkzaamheden zien en zal het ontwerpproces worden opgestart. Maison de la Magie is ook in een korte periode bedacht én gebouwd.

Je kunt natuurlijk prima zo’n kleine loods bouwen met standaard afmetingen, of bijvoorbeeld een bouwloods en daar het spookhuis in bouwen (zie Walibi). Die tijdelijke huizen leveren gewoon niet dezelfde kwaliteit, en ik vraag me af hoe lang ze daar nog mee door gaan. Fear the woods is echt ondermaats, benieuwd of we die dit jaar terug zien komen.

mikeee Ik hoop inderdaad dat ze het niveau gaan verbeteren, Fear The Woods komt denk ik gewoon terug, wantja geld! Ik vind trapped en de heksen wel zeer leuk, dus die graag houden. Dollhouse en FearTheWoods vind ik het geld niet waard, ben je weer in 5 minuten uit. Hopelijk trekken ze het niveau van Maison de La Magie door, maar dan wel wat korter zodat ze in elke scène aandachtspunten kunnen stoppen. En misschien met een transportsysteem, dat maakt het meteen uniek met alle andere huizen/walkthroughs die er staan.

Als ze het dichtbij Maison gaan neerzetten hoop ik wel op een permanent gebouw, met ook een permanent transportsysteem. Ik denk dat je wel sowieso 10 jaar verder bent als ze hier komen met uitbreidingen wellicht nog veel langer.

Simon Het is zeker niet gratis, maar een loods neerzetten op een achteraf plekje zoals The Villa of Jefferson Manor kost nou ook niet de wereld. 🙂

Met Gepla achter de hand als zusterbedrijf zou het voor Toverland inderdaad niet al te veel voeten in de aarde moeten hebben. @Markiewong maakt echter wel een punt dat zo'n move inmiddels toch wel bekend had moeten zijn i.v.m. werkzaamheden, of toch op zijn minst in een vergunningsaanvraag.

Ze zijn het overigens toch wel aan hun stand verplicht om op zijn minst voor een niveau van Maison de la Magie te gaan. Bij voorkeur zelfs iets er over heen. Dat zou een permanent huis toch wel noodzakelijk maken...

Demin maakt echter wel een punt dat zo'n move inmiddels toch wel bekend had moeten zijn i.v.m. werkzaamheden, of toch op zijn minst in een vergunningsaanvraag.

Er is nooit gezegd dat ze dit jaar met een nieuw huis zouden komen he. Het zou kunnen maar Toverland heeft zelf altijd gezegd ‘binnen nu en een paar jaar’. Als er nu nog niks zichtbaars is in de vorm van een aanvraag dan hebben ze iets blijkbaar nog niet rond.

Ik snap best als ze effe Halloween dit jaar hetzelfde houden, met WinterFeelings, AquaBellatores en Avalon 2.0 en het vernieuwde gebied rondom zork. Is allemaal een beetje veel hè, je wil elk jaar iets nieuws te bieden hebben, dus halloween kom maar op volgend jaar!!

pretparkgekkie05-10 Winter Feelings zal dit jaar ook wel weer vernieuwd zijn want geheel Avalon komt erbij om versierd te worden met vele lichtjes en Winterdecoraties.

Halloween was naar mijn mening ook wel toe aan een update. Het event biedt nu al 3 jaar pak en beet hetzelfde aan, met ieder jaar subtiele verschillen/updates. Ik ben de afgelopen 3 jaar geweest en merkte afgelopen bezoek wel dat ik alles wel heel erg herkenbaar vond, er waren niet echt 'nieuwe belevingen' terwijl er technisch dan weer gigantisch veel was geinvesteerd.

Maison draait nu 2 jaar volop mee, het eerste jaar moest ie immers sluiten na het eerste weekend ivm corona. Dus een nieuwe beleving is opzich wel weer terecht. Ben heel benieuwd wat het gaat worden. Maison vind ik voor een eerste poging onwijs geslaagd en innovatief.

Loekiloeki Alles wat we weten komt uit het Looopings artikel van deze lente, daarin werd gezegd dat hij op de planning staat voor dit jaar en dat ze het kwaliteitsniveau van Maison willen evenaren. Tijdelijke bouw lijkt me daardoor uitgesloten. Als ze het over minder dan drie maanden willen openen moeten ze nu al bezig zijn. Er staat nog een vrije stal tegenover de stal waar Maison in zit, als Gepla daarin bezig is hoef je geen vergunningaanvraag te doen. Bij Maison zag je ook geen bouwupdates als gevolg doordat niks zichtbaar is vanaf de hoofdweg.

Ik hoop van harte dat het spookhuis dit jaar open gaat. Dat hebben ze nodig, want sinds Maison is het vrij statisch gebleven allemaal. Ik meen me ook te herinneren dat Toverland zei dat Halloween in 2023 een grotere update kreeg na het stille jaar in 2022 omdat de focus op Winter Feelings lag.

Markiewong Tijdelijke bouw lijkt me daardoor uitgesloten.

Het is al bevestigd dat het een permanent huis gaat worden. En dat een van de scare zones een update krijgt. Die update van de zone komt er dit jaar 100%. Het spookhuis is helemaal niet zeker.

Logische locatie, dit zal in de toekomst ook backstage worden. De plek waar de nu de gastenservice zit zal in de toekomst nog wel verder uitgebreid worden met kantoren of een conferentiecentrum (uit een van de eerste plannen).

Plus, voor deze locatie was het waarschijnlijk makkelijker voor de vergunningsaanvraag, omdat dit stuk binnen het huidige bestemmingsplan valt.