Quefox_ Met alle respect, maar met een kind van 1,5 jaar heb je eigenlijk niks te zoeken in een groot pretpark.

Gelukkig zijn Europa Park, Disneyland Parijs, Port Aventura niet zo groot en hebben ze voldoende aanbod voor de allerjongsten.
Dat het aanbod in MPG wat karig is voor de kleinsten klopt misschien wel, maar ze pretenderen afgaand op onderstaande afbeelding letterlijk van de site een park voor de gehele familie te zijn, dus kan ik me ook wel voorstellen dat het uiteindelijk na een bezoekje wat tegen kan vallen.

Sowieso vind ik je woordkeuze voor de jongsten een beetje denigrerend overkomen en mag je wat mij betreft dit in de toekomst gewoon weer normaal formuleren.

Ben eind maart daar geweest met lage verwachtingen maar heb er een prima dagje gehad. Kon gratis binnen met Efteling abo dus dat speelde ook een beetje een rol. En ja bandit vind ik een k.. baan die me flink door elkaar rammelde maar hij trekt publiek. Ik heb ook niet al te goed naar details gekeken omdat ik weet dat ze minder te besteden hebben als bv Efteling e.d.
Verder vielen de wachttijden me inderdaad ook op, daar klopte niks van in positieve zin want het was allemaal korter. En die Star Trek baan heb ik van genoten maar vind ik persoonlijk iets te matig. Wat dit park in mijn ogen nodig heeft is een goede signature ride

Quefox_ Heb jij zelf kids? Ik heb een dochter van 1 1/2 jaar en werkelijk niets is zo leuk als met haar de Efteling opnieuw ontdekken. Je vergist je volgens mij sterk in hoe ver een kind van 1 1/2 jaar in zijn/haar ontwikkeling is. Die van mij geniet zichtbaar van het sprookjesbos ( vooral de sprookjesboom) en Jokie & Jet zijn natuurlijk haar favorieten. Het moment dat zo’n kleine de deuntjes van Carnaval Festival hoort schiet de lach op haar gezicht en gaat het rennend richting de ingang ( ja die 1 1/2 jarige embryo’s lopen gewoon al)Verder zijn parken als Europapark ook geweldig voor de kleine , Disney vond ik wel minder maar dat komt door de soms chaotische drukte.

ON:
Ik ben zelf sinds ik de kleine heb beter op gaan letten wat bepaalde parken ( ook de eerder bezochte) te bieden hebben voor zowel de kleine als onszelf. Sommige parken verrassen positief kwa aanbod terwijl mijn favoriete park ( Port Aventura) eigenlijk pas weer aan bod komt als ze ouder is. De tip die ik kan meegeven is dus doe je research vooraf!

Bij een gezinsuitje hoort nu eenmaal ook de jongste van het gezin, ook al is hij of zij nog maar 1,5 jaar oud. Ik heb zelf geen kinderen, maar ik kan mij wel een inbeelding maken van wat @R013 hier boven mij zegt.

De Efteling is echt wel een park wat er met kop en schouders bovenuit steekt met het bieden van iets voor iedereen. Er zijn namelijk weinig parken waar voor een 1,5 jarige net zoveel te beleven is als in de Efteling. Nu is de hele filosofie van de Efteling anders dan dat van vele andere attractieparken. De meeste parken worden voor kinderen pas leuk als ze toch wel een meter groot zijn.

Toch sta ik een beetje te kijken van de discussie hier, want ik ga er toch wel een beetje van uit dat een pretpark-fan van te voren wel een inschatting kan maken welk park juist wel of niet leuk is voor een 1,5 jarige. Ik zou persoonlijk Movie Park dan inderdaad overslaan.

Quefox_ waar je met zo’n embryo naartoe kunt.

Een beetje fatsoen lijkt me weinig teveel gevraagd, dit soort opmerkingen vallen daar op dit forum in ieder geval niet onder. Als je deze quasi populistische woorden wenst te gebruiken kan je elders op het internet jezelf helemaal uitleven.

Michael ik denk dat je toch echt te veel politieke lading zoekt achter mijn gebruik van het woord “embryo”, enfin, ik zal mijn leven beteren.

JaylonToverlandgek Helaas is dat ook het oudste gebied van het park!

Nee.. dit is eigenlijk het jongste gebied van het park. Pas toegevoegd toen Six Flags eigenaar was.. waardoor het ook zo karig uit ziet.. Er zit weinig IP materiaal in deze hoek, waardoor er ook relatief weinig hoeft te gebeuren qua onderhoud.

QDude24 Oh ja want die nieuwe treinen werken ook zo lekker op Condor. In plaats van je nek breek je nu je hele rug.

Dat hangt nog steeds meer van het park af dan aan de treinen. Bij Morey's Pier hebben we de baan gedaan vlak nadat de nieuwe treinen er op stonden en inderdaad: de treinen schudden toen nog steeds enorm hard simpelweg omdat er een gigantische speling op de wielen zat. Later is dat bijgesteld en de reacties zijn nu uiterst positief. Zo lang Walibi niet de moeite er in steekt om 's morgens even de wielen na te lopen, zal die baan een ramp blijven. Neemt niet weg dat het voor Movie Park (net zoals voor Morey's Pier) wél goed kan werken.

Pure Ik heb op dit moment het idee dat voor de meesten hier, inclusief mijzelf, het park erg wordt beïnvloed door een nostalgische nawee.

Ondanks dat dit nu wel al héél erg lang geleden is, denk ik zeker dat dit waar is. Door de herinneringen van vroeger ziet men de potentie in het park nog beter dan in menig ander park. Ik ben het ook met je eens dat ze (te) langzaam in een goede richting gaan, maar het heeft tijd nodig: Zeker met Parque Ruïnes Budgetten.

Eftelingpanda Dit gaat zoveel geld kosten dat dit nooit rendabel kan gaan worden en zal nooit nieuwe bezoekers of herhaalbezoekers gaan trekken, als je dan toch moet investeren om dat gebied te verbeteren doe dan iets nieuws waarbij je dat gebied in 1x goed aanpakt.

Ik weet niet of dat wel waar is..

Ja: Puur en alleen op de attractie zou het best kunnen dat je de investering niet terug verdient, maar ik denk wél dat dit een dusdanige kwalitatieve verbetering voor het park kan zijn dat je het op langere termijn wél terug kunt verdienen in totaalbeleving en herhaalwaarde van het park.

Jeff82 maar als je een familiepark bent, mag je toch wel IETS van aanbod hebben voor de kleinste kinderen?

Nickland is ongeveer een derde van het hele park?? En dan is er nog genoeg voor kinderen op de "Pier".

Volgens google is een kind van anderhalf jaar oud gemiddeld 83,5cm lang.. en inderdaad: De meeste attracties in Duitsland hebben een minimum van 90cm of 1m. Dat terwijl vaak hetzelfde type attractie in Nederland wel voor iedereen is. Dat is helaas het verschil tussen de Duitse DIN normen en de Nederlandse NEN normen. Zeker niet de eerste keer dat ik deze discussie op een pretparkforum zie.. maar daar kun je MPG toch maar héél beperkt op afrekenen.

Als ik bijvoorbeeld naar EP kijk (dat qua oppervlakte al ENORM veel groter is dan MPG) adverteren ze met 26 attracties die geschikt zijn voor jouw kleine (1+ jaar oud en te doen vanaf 80cm). Maar als we dan even kijken wat dat is, dan is dat toch ook behoorlijk teleurstellend voor Europa's grootste park en 's Werelds "beste" park:

10x het sprookjesbos (vaak letterlijk een standbeeld dat iets doet)
    3x een speeltuin
    3x een waterspeeltuin (heb je bij koud weer dus ook niets aan)
    1x een darkride (en het park heeft er toch aardig wat)
    2x een draaimolen
    2x een andere flatride
    4x een autoritje
    1x een glijbaan (hoe sommige parken dit überhaupt als een attractie durven te verkopen is me een raadsel).

Ik weet niet wat je verwachtingen dan zijn met een kleine van die leeftijd en lengte, maar ik zou die verwachtingen FLINK naar beneden schroeven.

Gelukkig groeien ze op die leeftijd best snel.. 90cm voorbij kun je al aardig wat en als ze de meter voorbij zijn dan kunnen ze al best veel.

Ik ben als kind ook opgegroeid met Movie Park, en sinds 2009 bijna elk jaar wel een bezoek gemaakt. Er zullen wel betere jaren zijn geweest (b.v. warner/six flags periode en rond 2011), maar eigenlijk heeft MPG altijd wel een wat chaotische historie gehad met pieken en dalen. Wat dat betreft denk ik dat vergelijkbare middelgrote parken (zoals Slagharen, Walibi Holland etc) die geen giga budgetten hebben, maar anderzijds soms best een flink park en imago moeten onderhouden, het nog wel te verduren hebben van de pretpark fans die elk park bij langs gaan.

Als ik zo zelf kijk ligt het erg dubbel. Met een klein budget zijn het keuzes. Er staan op het moment Nickelodeon attracties van series die sinds 2010 niet meer op de kabel zijn vertoond. En ook achterin het park de MP Express die er na alle jaren en beloofde layovers nog steeds uit ziet en voelt als een stuk schroot, en de Bandit die na alle renovaties niet veel beter is. Slopen zal een gemis van attracties betekenen, oplappen lijkt niet te helpen, en het plaatsen van nieuwe attracties is te duur.
      Toch zijn er genoeg positieve dingen, door de nieuwe stunt show en recent gebouwde MPG studios kom ik graag dit seizoen nog een keer langs. Ook de nieuwsgierigheid naar de herthematisatie van Area 51 en Excalibur, en het nieuwe thema gebied van Star Trek heeft me er niet van weerhouden het park over te slaan de laatste jaren. Want aan het attractieaanbod ligt het zeker niet.

2 maanden later

Ik geef dit topic even een schop n.a.v. mijn bezoek van afgelopen zaterdag. We hebben dankzij de samenstelling van ons groepje een leuke dag gehad, maar het park stond er inderdaad niet al te best bij.

Zo waren Studio Tour, de Top Spin, de Huss Frisbee en The Lost Temple dicht. En dat in het hoogseizoen op zaterdag. De vernieuwde stuntshow is wel grappig, maar ook een one tricky pony geworden met bijna alleen maar slippende auto's. Het decora is vrijwel volledig gestript en wat er terug geplaatst is, is het goedkoopste van het goedkoopste.

Tot slot gaven de meeste attracties ook niet de indruk dat er recent nog wat onderhoud had plaatsgevonden. Ik heb veel beschadigde rotsen en fletse kleurtjes gezien. Al met al gaat het park inderdaad achteruit zo. Zonde hoor!

8 dagen later

Daar wil ik dan graag mijn bezoek van gisteren tegenover zetten. Alle attracties gingen als een trein en eventuele storingen werden rete snel opgelost. Sommige hoekjes kunnen inderdaad een likje verf gebruiken maar over-all lag het park er netjes bij. Het personeel is prettig (voor zover schreeuwende Duitsers dat zijn 😆 ) en het attractieaanbod is verrassend veelzijdig en compleet. Hoewel een RMC conversie voor Bandid en een interactieve darkride (a la Popcorn Revenge?) ipv de SLC niet zou misstaan. Mist het park de IP's en magie van vroeger? Ja. Doet het park het goed als een middel/groot regionaal park? Ook ja.

Daarmee lijkt het park dus het meest last te hebben van de nostalgie en verkeerd verwachtingsmanagement. Het jasje wat in het collectief geheugen zit is net een maatje te groot voor het park. Ik vraag me af in hoeverre het park dat kan (en wil!) veranderen.

• Chingu heeft hierop gereageerd.

Thies dat laatste lijkt mij veruit het duidelijkste probleem van het park.
        Iedereen kent nog de reclames, de leuke IP’s en alles wat er rond Warner Bros te doen was. Maar ik betwijfel eerlijk gezegd of die nostalgische blik echt objectief is.
        Ik herinner mij nog dat mij ouders in het pre-gps tijdperk de weg hebben moeten vragen aan iemand van adac omdat wij volledig het noorden kwijt waren op de Duitse autostrades naar dit geweldige park. Al die iconische IP’s voor die kleurrijke façades…

Wat blijft er nog van over?
        Kleurrijke façades zonder de IP. En als je dan heel eerlijk bent is daar nog niet extreem veel aan veranderd.
        Als ik aan mijn ouders vraag wat er tof was aan dit park antwoorden zij de vele karakters. Maar niet zo zeer de attracties. Dit staat bijvoorbeeld haaks op Disney en Port aventura, beide parken hebben zij rond diezelfde jaren bezocht.

• Jozz heeft hierop gereageerd.
        • Thies vindt dit leuk.

Ik heb juist vanuit mijn 2 bezoeken dit jaar, 1 voorjaar en een recenter, het idee dat men toch echt in een "stijgende" lijn zit, oké de grootse LP's keren niet (snel) terug, maar moet dat persee? met attracties als Studio Tours, Van Helsings en Startrek heeft men bewezen dat men toch met andere (en zonder) LP's voor MPG begrippen goede dingen kan plaatsen.

De vernieuwing van de stuntshow is nu niet bepaald een daverend succes maar als ik naar het geheel kijk en de reacties van de bezoekers merk ik dat dit toch echt wel een goede investering is geweest.

Stilaan beginnen ook steeds meer bijzaken kwalitatievere investeringen te krijgen: nieuw visitor centrum (2 jaar oud), hondenkennel opgeknapt en geopend, her en der goede (en ja) noodzakelijke vernieuwingen betreft horeca, tevens is afgelopen winter begonnen met het renoveren van de toilet units

Mijn grootste doorn in het oog is het gebied tussen Bandit en de SLC, hier loop je eerder over een industrieterrein dan in een pretpark, de "ombouw" van de SLC slaat kant noch wal, had hier een film thema omtrent achtervolging op een industrieterrein gemaakt, compleet met auto's die gecrasht zijn en een tankauto (die al dan niet in brand staat), dan was het "betongehalte" nog enigszins te verklaren.

Nog liever zie ik die SLC geheel verdwijnen voor iets nieuws, bij voorkeur indoor nu steeds meer parken incl een winter openstelling doen.

Betreft horeca mis ik in MPG gewoon een restaurant waar je kan gaan zitten (buffet restaurants zijn er genoeg) maar waar je gewoon even lekker tot rust kunt komen zonder tussen de afruim karren en mensen die met dienbladen lopen te zeulen kunt zitten, het conferentie centrum zou hier uitermate geschikt voor zijn, naar wat ik begreep gebruikt men dit complex niet tot nauwelijks, alleen voor het spookhuis (gedeelte).

Chingu Als ik aan mijn ouders vraag wat er tof was aan dit park antwoorden zij de vele karakters. Maar niet zo zeer de attracties. Dit staat bijvoorbeeld haaks op Disney en Port aventura, beide parken hebben zij rond diezelfde jaren bezocht.

Ik zie dit toch anders. Ik ben er zelf ook geweest in de WB tijd en vind juist dat ze unieke rides hadden die nu nog steeds uniek waren geweest als ze nog hadden bestaan of meer liefde hadden gekregen. Met stip op 1: Lethal Weapon (ik mis 'm nog altijd). Daarnaast zijn een aantal rides wel degelijk goed, maar zijn ze gebouwd op basis van bepaalde IP thema's en hebben ze nooit meer de aandacht gekregen die ze verdienen. Neverending Story is daar een heel goed voorbeeld van. In mindere mate de Batman simulator. En de Gremlins darkride en Looney Tunes boat ride waren ook erg vermakelijk, nu hebben ze geen enkele klassieke darkride meer...

Deels zal het zeker wel sentiment / nostalgie zijn, dat ontken ik niet. Maar er stond echt wel een goed aanbod aan attracties die je niet zomaar ergens anders tegenkomt.

• Marco heeft hierop gereageerd.

Jozz Gremlins darkride

Die was fantastisch, met die bioscoop in het begin waar je in zat een dat ze aangevallen werden door de gremlins. Batman was ook tof in de voorshow.

Marco met die bioscoop in het begin waar je in zat een dat ze aangevallen werden door de gremlins.

En het leuke is dat je die hal met deuren naar de zaaltjes nog steeds ziet zitten.

Gisteren met een klein groepje sinds 2 jaar het park bezocht en kan niet écht zeggen dat het park hard achteruit gaat. Néé het is geen Warner Bros van weleer, maar slecht zou ik het zeker niet willen noemen. Wel zijn er best wat verbeterpunten, waarvan sommige langlopende 'probleemgevallen' zijn.

De volgende (verbeterpunten) vielen mij op:

• De onderhoud staat van Excalibur blijft een pijnpunt, het buitengedeelte (rotsen) is een schijnvertoning. Het water is groen én ik heb het gevoel iets te missen in deze attractie (voelt leeg aan).
                • High-Fall/Wildbunch draaimechanisme werkte tijdens onze rit niet, net zoals het kantelen. Ook stond hier maar 1 personeelslid.
                • Het bestelsysteem (schermen) bij Dunkin' werkte niet goed wat een beetje verwarring veroorzaakte bij het bestellen.
                • Irritante pfand bekers (ook voor bijv. koffie) die je steeds terug moet brengen (dus x2 in de wachtrij staan) < dit is een trent die ook bij andere parken speelt, bedankt EU). Wel stond er rechts naast de stuntshow op het terras een weliswaar defecte pfand-teruggave machine.... Hier is men dus mee bezig.
                • Het Western dorpje valt nog net niet uit elkaar
                • De nieuwe Studios baan laat Moviepark weer zien wat ze in huis hebben!
                • Geen voorshow meer bij StarTrek
                • Personeelstekort (of weg bezuinigd?) dat niet super gemotiveerd was
                • Sfeerbreuk door de geïmproviseerde 'FastPass' ingang bij VanHelsing (daglicht incl. hout-schotten)

Verder de gebruikelijke aandachtspunten;

• The Bandid uit voorzorg niet gedaan (heeft die retrack überhaupt iets uitgehaald?)
                • Gebrek aan sfeer op het plein tussen de Bandid en SLC
                • Piepschuim theming die overal aan het afbrokkelen is
                • Bermuda met veel defecte effecten (al stonden er relatief wel veel effecten aan!)

Kortom genoeg werk aan de winkel voor het parkmanagement. Al denk ik niet direct de parkgroep flink gaat investeren om bovenstaande puntjes 'even' weg te werken én lijkt de locale directe elke euro te moeten verantwoorden aan Spanje....

Hoe ik het zie en hierboven ook al eens aangehaald;

• Het is een regionaal park geworden zonder de ooit grote ambities die Warner wel had
                • Zorg dat de basis (onderhoud + personeel) weer op een goed niveau komt
                • Verwijder of 'update' attracties zoals Excalibur, Bandid etc. en pak meteen het omliggende gebied aan
                  16 dagen later

Gisteren na jaren Movie Park weer eens bezocht. Met onze dochter van 4 en zoon van 1. Het klopt dat er voor een heel jong kind niets te beleven valt, maar op die leeftijd is het al prima om wat rond te kijken. Onze dochter heeft zich uitstekend vermaakt. Die heeft haar 30ste achtbaan al aangetikt 😎

Ik vond het park er prima bij liggen, zeker met de verhalen uit dit topic in mijn achterhoofd. Hier en daar wat achterstallig onderhoud, maar daar tegenover ook heel wat leuke en opgeknapte attracties. Area 51 lag er goed bij, Excalibur is leuk, Movie Park Studios ziet er erg goed uit en is een leuk familie achtbaantje, van Helsing is ook gewoon goed. Het Nickelodeon gebied biedt voor kinderen al bijna een dag vermaak.

Enkel het achterste gedeelte met de SLC en Bandit heeft wat aandacht nodig. En de wespenoverlast is na al die jaren ook nog niet verdwenen.

Het is allemaal geen Disney kwaliteit natuurlijk, maar het park biedt genoeg voor een leuk dagje weg.

Veje Wachtrijen waren volgens de borden max 45 minuten. Maar omdat we met onze Efteling abonnementen allemaal gratis naar binnen konden hebben we dat geld uitgegeven aan speedy passes, dus nergens lang gewacht.

In het park alleen drinken uit automaten gekocht. Verder hadden we alles zelf voldoende mee.