Nee.. dit is eigenlijk het jongste gebied van het park. Pas toegevoegd toen Six Flags eigenaar was.. waardoor het ook zo karig uit ziet.. Er zit weinig IP materiaal in deze hoek, waardoor er ook relatief weinig hoeft te gebeuren qua onderhoud.
QDude24 Oh ja want die nieuwe treinen werken ook zo lekker op Condor. In plaats van je nek breek je nu je hele rug.
Dat hangt nog steeds meer van het park af dan aan de treinen. Bij Morey's Pier hebben we de baan gedaan vlak nadat de nieuwe treinen er op stonden en inderdaad: de treinen schudden toen nog steeds enorm hard simpelweg omdat er een gigantische speling op de wielen zat. Later is dat bijgesteld en de reacties zijn nu uiterst positief. Zo lang Walibi niet de moeite er in steekt om 's morgens even de wielen na te lopen, zal die baan een ramp blijven. Neemt niet weg dat het voor Movie Park (net zoals voor Morey's Pier) wél goed kan werken.
Pure Ik heb op dit moment het idee dat voor de meesten hier, inclusief mijzelf, het park erg wordt beïnvloed door een nostalgische nawee.
Ondanks dat dit nu wel al héél erg lang geleden is, denk ik zeker dat dit waar is. Door de herinneringen van vroeger ziet men de potentie in het park nog beter dan in menig ander park. Ik ben het ook met je eens dat ze (te) langzaam in een goede richting gaan, maar het heeft tijd nodig: Zeker met Parque Ruïnes Budgetten.
Eftelingpanda Dit gaat zoveel geld kosten dat dit nooit rendabel kan gaan worden en zal nooit nieuwe bezoekers of herhaalbezoekers gaan trekken, als je dan toch moet investeren om dat gebied te verbeteren doe dan iets nieuws waarbij je dat gebied in 1x goed aanpakt.
Ik weet niet of dat wel waar is..
Ja: Puur en alleen op de attractie zou het best kunnen dat je de investering niet terug verdient, maar ik denk wél dat dit een dusdanige kwalitatieve verbetering voor het park kan zijn dat je het op langere termijn wél terug kunt verdienen in totaalbeleving en herhaalwaarde van het park.
Jeff82 maar als je een familiepark bent, mag je toch wel IETS van aanbod hebben voor de kleinste kinderen?
Nickland is ongeveer een derde van het hele park?? En dan is er nog genoeg voor kinderen op de "Pier".
Volgens google is een kind van anderhalf jaar oud gemiddeld 83,5cm lang.. en inderdaad: De meeste attracties in Duitsland hebben een minimum van 90cm of 1m. Dat terwijl vaak hetzelfde type attractie in Nederland wel voor iedereen is. Dat is helaas het verschil tussen de Duitse DIN normen en de Nederlandse NEN normen. Zeker niet de eerste keer dat ik deze discussie op een pretparkforum zie.. maar daar kun je MPG toch maar héél beperkt op afrekenen.
Als ik bijvoorbeeld naar EP kijk (dat qua oppervlakte al ENORM veel groter is dan MPG) adverteren ze met 26 attracties die geschikt zijn voor jouw kleine (1+ jaar oud en te doen vanaf 80cm). Maar als we dan even kijken wat dat is, dan is dat toch ook behoorlijk teleurstellend voor Europa's grootste park en 's Werelds "beste" park:
10x het sprookjesbos (vaak letterlijk een standbeeld dat iets doet)
3x een speeltuin
3x een waterspeeltuin (heb je bij koud weer dus ook niets aan)
1x een darkride (en het park heeft er toch aardig wat)
2x een draaimolen
2x een andere flatride
4x een autoritje
1x een glijbaan (hoe sommige parken dit überhaupt als een attractie durven te verkopen is me een raadsel).
Ik weet niet wat je verwachtingen dan zijn met een kleine van die leeftijd en lengte, maar ik zou die verwachtingen FLINK naar beneden schroeven.
Gelukkig groeien ze op die leeftijd best snel.. 90cm voorbij kun je al aardig wat en als ze de meter voorbij zijn dan kunnen ze al best veel.