Doe mij maar een interactieve darkride. Zoiets missen ze harder dan nóg een water attractie.. iets als Chiapas is natuurlijk een aanwinst voor elk park, maar het gaat vooral dubbel-op zijn met de Dora flume die ze al hebben. Ook al is dat qua niveau volstrekt niet te vergelijken.. de meeste mensen doen het toch voor de splash.
Moviepark holt verder achteruit
- Bijgewerkt
In zoverre kunnen ze natuurlijk wat concepten 'lenen' van de 2 zusterparken in Australië. Daar is in Sea World de darkride Bermuda vervangen voor een Mack watercoaster (wat een leuke investering zou kunnen zijn inderdaad!). Hoewel Bermuda misschien nu net niet de attractie is die het meeste liefde nodig heeft...
Meest pijnlijke rides zijn toch wel de simulator en de rapid. Ooit gaven ze wel de meest 'woow' momenten, maar beide attracties zijn een schim van wat het ooit had kunnen zijn. Maar ben bang dat het saneren van alle rotsen bij die rapid net zo duur is als het plaatsen van een grote mega coaster. Je moet immers de vervuilde grond dan ook afgraven... Daarnaast zijn de muren van die rapid zodanig hoog dat ze gelijk ook als een geluidsmuur werken naar het dorp naast Movie Park. Dus veel kan je er ook niet aan doen.
De simulator mag van mij plat en volgens mij heb je dan een flink stukje grond om daar iets leukst te bouwen. Wellicht de oude voorshows qua gebouw bewaren. Nieuwe gevel en klaar.
Kijk; een achtbaan is duur in aanschaf maar daarna niet meer heel duur in onderhoud. Tov. een uitgebreide darkride. Dus ik zou het als park vooral wat safe spelen. Maar waarom dit park nog niet een Popcorn Revenge heeft gekocht is mij een raadsel. Maar ja; Wouter Dekkers heeft het park ook opgezadeld met die dino attractie waarvan het ook nooit werkt. Dus alle nieuwe rides lopen nu ook niet echt super...
Eftelflags Nou, Movie Park Studios was wel een leuke aanwinst. Tevens denk ik dat je met de huidige ruimte van Time Traveler prima een darkride van het niveau popcorn revenge kan neerzetten. Al zou ik misschien dan 2 darkrides neerzetten, waarvan die bij Time Traveler een normale is ipv een shooter. De shooter zou ik dan eerder op de Hollywood boulevard plaasten waar nu jaarlijks die clown horrormaze is. Denk dat daar wel plaats is als je een stuk van het plein opofferd als wachtrij.
Eftelflags Daar is in Sea World de darkride Bermuda vervangen voor een Mack watercoaster (wat een leuke investering zou kunnen zijn inderdaad!).
En wat een downgrade was dat, jezus christus.
Eftelflags De simulator mag van mij plat en volgens mij heb je dan een flink stukje grond om daar iets leukst te bouwen. Wellicht de oude voorshows qua gebouw bewaren. Nieuwe gevel en klaar.
Time Riders is de attractie met de meeste reliability in het park, ik qoute hier het park even; "hij gaat nooit in storing". Die gaan ze, net als bandit, nooit slopen.
- Bijgewerkt
Ik vind het achteruit hollen van MPG wel meevallen. Het park gaat misschien niet per se vooruit, maar ook niet heel ver achteruit. Ze staan een beetje stil in de tijd: je hebt een paar kwaliteitsattracties van groot formaat. Soms ouder, soms ook nieuwer. Daarnaast heb je nog heel veel minder goed afgewerkte attracties. Ik vind het zelf eigenlijk wel goed voor wat het is. Al is het jammer om zoveel onaangeraakte potentie te zien. Ik vraag me trouwens ook altijd af of de grandeur van vroeger niet gewoon een roze bril is.
Joell Een groot voorbeeld vind ik Excalibur. De rapid is on dacht ik 2018 voorzien van een nieuw thema en de decoratie is opgeknapt. Maar als ik daarop mijn laatste bezoek in 2022 bekijk kan deze nu alweer in groot onderhoud.
Eftelflags Meest pijnlijke rides zijn toch wel de simulator en de rapid.
Eens, en eigenlijk heel zonde. Zowel Excalibur als Time Riders zijn attracties die ambitieus zijn in hun grootsheid en opzet. Met de infrastructuur die daarvoor ligt kun je echt goede ervaringen neerzetten. Maar ik krijg altijd het gevoel dat beide rides een maatje te groot zijn voor MPG. Qua onderhoudskosten pasten ze in het Warner Bros-tijdperk, maar niet in het Parques Reunidos-tijdperk.
Wel zonde, want er ligt zoveel potentie. Vooral van Excalibur kun je met wat liefde en extra geld één van de beste rapids van Europa en misschien wel de wereld maken. Al snap ik dat dat niet het doel is van Parques Reunidos.
- Bijgewerkt
Vandaag zelf maar eens een kijkje gaan nemen. Met name Time Riders kan wel wat liefde en aandacht gebruiken. Ik herinner me de tijd dat dit om batman draaide. De eerste voorshow (in de bibliotheek) is nog ok. En grappig dat mensen steevast naar de verkeerde hoek van de ruimte rennen en dan denken dat ze vooraan staan voor de ride hahaha. De tweede voorshow (het "theater"in de voormalige batcave), kan er voor mijn gevoel helemaal tussen uit.
De simulator zelf.... die werkt inderdaad naar behoren en de film is helemaal niet zo slecht. De ervaring werd echter wreed verstoord doordat iemand klaarblijkelijk zijn of haar gordel niet gesloten had. Ik heb ongeveer 45 keer "anschallen bitte o.i.d." door de film heen gehoord. Misschien is het tijd om daar, ook met het oog op veiligheid, een extra check op te zetten voor de simulator start? Er werd nu helemaal niet gechecked door medewerkers.
Excalibur was vroeger als Never Ending Story een prachtige rapids en eigenlijk is het dat nog steeds. Met name de finale scene met de fonteinen is prachtig.
Als er al een attractie is die serieus nagekeken moet worden, dan is het Bandit. Al het retracken dat daar is gebeurd, heeft niet mogen baten. Dit is nog altijd een bijzonder oncomfortabele rit. De trein "schudt" zich een weg door het parcours. het lijkt wel of de wielen er overdwars onder zitten... Van mij mogen ze Bandit platgooien en vervangen door bijvoorbeeld een mooie wingcoaster. Maar of dat ooit gaat gebeuren...
Van mij mogen ze dit hele stuk platgooien en opnieuw opbouwen. Geen sfeer en waardeloze attracties waar geen idee achter zit. Al vind ik de layout van Bandit best prima trouwens.
Loekiloeki Helaas is dat ook het oudste gebied van het park! Voor.mij mogen ze het een goede makeover geven en de studio 5 even een beetje wegwerken. Ook mag Bandit of een totale retrack krijgen door GCI of een RMC gemaakt worden en mag MP EXPRESS of gesloopt of gwn nieuwe vekoma treinen erop geplaatst worden! Ook vind ik die santa monica pier er mah uitzien. De enige echte mooie stukjes Moviepark is de mainstreet tot Highfall en Moviepark Studios en Excalibur. De rest kan er mee door maar ziet er niet echt goed uit! Ben wel meer fan van het Bandit gebiedje dan het Nikeloaden gebied
- Bijgewerkt
JohnV De ervaring werd echter wreed verstoord doordat iemand klaarblijkelijk zijn of haar gordel niet gesloten had. Ik heb ongeveer 45 keer "anschallen bitte o.i.d." door de film heen gehoord.
Oh nee dat is gewoon een defect, is al minstens 3 jaar. Zit dan bij 1 van de gordels een sensor niet lekker. Soms heb je er wel last van, soms niet.
JaylonToverlandgek Ook mag Bandit of een totale retrack krijgen door GCI of een RMC gemaakt worden
Ze hebben al 2345678 keer gezegd dit nooit te gaan doen, omdat Bandit een van hun populairste attracties is (wat trouwens klopt). Waarom iets helemaal omgooien als het nu al mensen trekt? Daarnaast trekt Star Trek en de andere thrill rides op niks, dus de ride RMC'en is geen goed idee.
JaylonToverlandgek MP EXPRESS of gesloopt of gwn nieuwe vekoma treinen erop geplaatst worden!
Oh ja want die nieuwe treinen werken ook zo lekker op Condor. In plaats van je nek breek je nu je hele rug.
- Bijgewerkt
Ik heb op dit moment het idee dat voor de meesten hier, inclusief mijzelf, het park erg wordt beïnvloed door een nostalgische nawee. Door zelf opgegroeid te zijn met looney tunes, DC, etc heb ik zelf een super kleurrijk beeld over hoe het er rond de zeroes voor stond. Echter puntje bij paaltje heeft het park echt wel stappen in de goede richting gezet, zo is het studios gevoel waar de meeste parken in de VS een stapje terug doen, is MPST, ook al op budget, een heerlijke, vernieuwende, doch nostalgische ervaring terug op die gouden Hollywood jaren. MP express of hoe het tegenwoordig mag heten is wel een gedrocht, maar ik denk zeker dat het park geheel in zekere zin, buiten onderhoud, redelijk de film magie heeft weten te captiveren zonder alle IP's die zij vroeger bezaten.
Neem zusterpark, WBMW gold coast als voorbeeld, zij zijn juist van die film magie afgestapt en meer op thrills, ook daar zijn nostalgische pareltjes zoals de Looney Tunes boat ride verdwenen, maar ook de Bermuda Triangle. Al hebben ze daar een DC rivals, voor een studio park (in de buurt en is geen Universal/Disney) vind ik dat ze toch veel van die (nostalgische) film-magie bewaren in Bottrop.
QDude24 die Nieuwe treinen op Condor helpt nu wel dat je je hoofd geen pijn doet en dat vind ik fijner! Condor is gwn nog een leuk baantje. Maar met Bandit bedoel ik ik zie liever ook gewoon een totaal nieuwe retrakc dus de gehele baan opnieuw gebouwd door GCI maar de RMC's zijn dan weer goedkoper! Was maar een idee hahaha
- Bijgewerkt
QDude24 Oh ja want die nieuwe treinen werken ook zo lekker op Condor. In plaats van je nek breek je nu je hele rug.
Kunnen daar beter iets anders bouwen. Zou zelf misschien dan toch voor de STC gaan van Vekoma, of wellicht een dive coaster (mocht PR er het geld willen insteken). Als we toch over B&M bezig zijn. Een surfcoaster op het Santa Monica pier zou ook geen vervelende vervanger zijn voor de SLC. Dan meteen het hele Santa Monica Pier aanpassen met wellicht nog een familie Suspended (kijkend naar Phoenix). Waarbij het weghalen van de Jimmy Neutron eindelijk eens kan gebeuren(vind die zelf al lang in een lelijk stuk zitten). Natuurlijk is dit een mega project waarbij tientallen miljoenen geïnvesteerd in zouden moeten worden. Maar dat heeft het park wel nodig om de concurrentie bij te blijven de komende 10 jaar.
QDude24 Ze hebben al 2345678 keer gezegd dit nooit te gaan doen, omdat Bandit een van hun populairste attracties is (wat trouwens klopt). Waarom iets helemaal omgooien als het nu al mensen trekt?
Toch vind ik dat echt gek hoor.
Toen ik er een paar weken geleden was hoorde ik meerdere random mensen bij t uitstappen klagen hoe pijnlijk de ride was.
Nu was het de hele dag rustig in het park (we waren er de vrijdag na koningsdag), en de wachtrij was ook vrijwel niet bestaand, terwijl bij oa van Helsing of Star Trek nog wel iets van een wachtrijtje stond.
- Bijgewerkt
Misschien is The Gravity Group een goede voor Bandit?
Ach Movie Park is altijd leuk voor 1 a 2 bezoekjes per jaar, het was ff vergaande glorie maar je ziet nu wel dat ze beetje bij beetje het park opknappen.
- Bijgewerkt
Ik ben gisteren geweest en ik was zeer blij verrast!.
Je ziet dat men de afgelopen jaren is begonnen met investeren in opknappen.
- WC's (nog niet allemaal helaas).
- Stuntshow (blijft een beetje de zelfde stunts al is de schans/ramp die ze nu hebben gemaakt wel een leuke toevoeging).
- Wachtrijtijdeninstallatie (is dat een woord), waarbij het grappig is om te vermelden dat iig gisteren de opgegeven tijden niet klopte in het positieve, zo gaf men bij de Bermuda aan dat je 50 minuten zou moeten wachten terwijl je er binnen 25 minuten inzat, ook de 40 minuten bij StarTrek hebben we bij lange na niet gehaald, en zo was dat bij meerdere attracties, misschien marketingtechnisch interessant om Speedy passen te verkopen, maar roept vooral positieve gevoelens op bij de gewone wachtrij bezoekers.
Al met al zie ik het park in vergelijking met vorige jaren steeds meer groeien betreft kwaliteit, is het niveau EP, Efteling, PHL?, nee zeker niet maar de doelgroep is voornamelijk jonger en gezinnen met wat jongere kinderen.
Ik hoop dat men de huidige koers blijft varen en dat we komend jaar een nieuwe ombouw/toevoeging mogen gaan zien, het liefst zou ik nog een indoor attractie zien in het oude conventie center, hier zit voor een deel natuurlijk een van de huizen van Halloween in maar maar een groot deel van het pand staat leeg / word nauwelijks gebruikt.
Het gebied met de SLC en de frisbee mag wat mij betreft geheel gerenoveerd / omgebouwd worden (western doortrekken?).
- Bijgewerkt
Eftelingpanda waarbij het grappig is om te vermelden dat iig gisteren de opgegeven tijden niet klopte in het positieve
Dit viel ons een paar weken geleden ook al op. De meeste wachtrijen waren veel korter dan de aangegeven tijd.
Maar af en toe zat er dan 1 tussen die nog langer was en dat was dan wel zuur, omdat je gaat verwachten dat alles eigenlijk korter is
Eftelingpanda Het gebied met de SLC en de frisbee mag wat mij betreft geheel gerenoveerd / omgebouwd worden (western doortrekken?).
Dit is al het plan, vandaar de naamswijziging van de SLC
- Bijgewerkt
QDude24 klopt, om er vervolgens achter te komen dat voor een goede renovatie geen geld is……
Wil je die SLC laten staan dan moet je in mijn ogen:
De gehele bestrating (lijkt nu net een schoolplein) en aanzien van dat gebied incl wachtrij aanpakken.
Volledig thema doorvoeren en niet even simpelweg wat verwijzingen naar figuren aanbrengen.
Nieuwe treinen op de SLC.
Dit gaat zoveel geld kosten dat dit nooit rendabel kan gaan worden en zal nooit nieuwe bezoekers of herhaalbezoekers gaan trekken, als je dan toch moet investeren om dat gebied te verbeteren doe dan iets nieuws waarbij je dat gebied in 1x goed aanpakt.
Eftelingpanda ben gisteren geweest en ik was zeer blij verrast!.
Wat grappig!
Wij waren gisteren toevallig in de buurt en met ons Efteling abonnement een bezoekje gebracht, maar vond het juist erg tegenvallen…
- Parkeren op een knollenveld heel stuk verderop waar het gras tot je knieën staat en je vervolgens langs een drukke weg naar het park moet lopen
- Heel veel achterstallig onderhoud
- Veel (kleinere) attracties gesloten
- Operations een drama
- Weinig sfeer/beleving
- Onze kleinste van 1,5 jaar kon praktisch nergens in
Het weer was wel goed gelukkig en toch wel een prima dagje gehad hoor… het was “gratis”.
Ik snap dat je dit park niet kunt vergelijken met bijv. de Efteling, maar als je de volle mep zou moeten betalen aan entree (rond de 50 euro!) is het dat absoluut niet waard!