Jailsamer ik vind het met sites als Tripadvisor wel altijd lastig daar echt een oordeel over te vellen. Iemand met een negatieve ervaring wend zich namelijk eerder tot een dergelijke site, als de mensen die het gewoon naar hun zin hebben gehad. Ik heb er even doorheen gelezen, veel zaken zijn echt momentopnames, maar er zijn ook wel wat zaken waar ik me bij aansluit.
Dat zijn vooral de organisatorische zaken. Personeelstekorten kent de gehele sector, dus daar kijk ik even wat minder kritisch naar, maar het park heeft gewoon een drastisch capaciteitstekort. Op drukke dagen gaat het altijd overal mis. Bij het parkeren, bij de attracties, bij de horeca, bij de souvenirshops, zelfs de paden zijn niet geschikt voor de menigte die zich er soms over moet bewegen. Vooral in de zomer en tijdens Halloween moet je er eigenlijk niet willen zijn.
Dan wat betreft het park zelf, tja... Is het een thematisch hoogstandje dat zich kan meten aan de wereldtop? Nee, absoluut niet. Hangt er een lekkere sfeer en heeft het park een compleet aanbod voor de gehele familie? Absoluut wel! Het park heeft een turbulente geschiedenis met meerdere overnames, waardoor een hoop van de oude attracties na overlay op overlay toch wel compleet uitgeleefd zijn. Maar je merkt dat het huidige management kritisch naar de pijnpunten kijkt en waar nodig deze probeert te verbeteren. Kijk naar Mystery River en Bermuda Dreieck, die in de afgelopen jaren een upgrade gekregen hebben. Of een paar van de recent nieuw gebouwde attracties, zoals Star Trek en Movie Park Studios. Men wilt het wel, men kan het wel, maar ze moeten het wel zien te doen met de budgetten die ze van de groep krijgen.