Hoewel ik nog steeds achter mijn mening sta dat het park er in het algemeen op vooruit gaat, mogen ze betreft gastbeleving echt wel 100x beter hun best doen.
Gisteren voor de eerste keer dit het Horror Fest bezocht, zoals ieder jaar, voor ons als gezin met kinderen (12+) is er buiten de attracties niet heel veel te beleven want behalve The curse of Chupacabra zijn alle huizen 16+ alsmede de Hollywood Movie Tour (vanwege een paar schermen met lijken en zombies) en hier word streng op gecontroleerd dat is volgens een medewerker omdat dit nu eenmaal in de Duitse wet staat…. Kan me niet voorstellen dat er een wetsartikel is die zegt personen onder de 16 mogen geen spookhuis in maar goed.
Voor The curse of Chupacabra hadden we dus wel tickets want hier mochten we als gezin wel in… enthousiasme ten top, tot we bijna aan de beurt waren.. storing, kan in elk park gebeuren geen probleem, echter je betaald voor deze “experience” dus moest je je melden bij een medewerker voor een Exitpass, omdat in ons gezelschap er 2 kinderen onder de 16 zaten werd er gelijk al gezegd dat we hier niets aan zouden hebben want alle andere huizen waren 16+ we kregen een exitpass maar als we ons geld terug wouden moesten we maar een mail sturen…. Huh jullie leveren een dienst niet waarvoor betaald is en de klant moet dan maar achter zijn geld aan gaan? Vreemd maargoed.
Omdat we het hier niet zo mee eens waren maar eens naar de gastenservice gelopen de ervaring leert dat in de meeste (grote) parken er altijd netjes een oplossing komt.
Bij de gastenservice kon de medewerkster alleen maar wijzen naar een geprinte sticker aan de achterkant van een beeldscherm van de pc waar het e-mail adres op stond met de zin je mag een mail sturen wij behandelen geen klachten hier…. Op de vraagt dat ze toch van de gastenservice was gaf ze aan dat ze van de gastenservice was maar geen klachten kon/mocht/wou oplossen.
De meerderheid zal voor die 20 euro geen zin hebben (net als ik) om te gaan lopen mailen, formulieren in te vullen, en te wachten op een terugbetaling dus is natuurlijk makkelijk verdiend.
Van een park dat zich beste pretpark van Duitsland durft te noemen had ik toch een andere houding / gastbenadering verwacht.