SirOlivier stel je voor dat ie over 20 jaar weer een ander thema krijgt...

Liever om de zoveel tijd een nieuw thema dan dat ze hem van ouderdom gaan slopen. De Schwarzkopf banen verdwijnen veel te snel in de laatste jaren.


Start de systemen is nu ook officieel verdwenen

15 dagen later

Nog een afbeelding in de Instagramgroep van Walibi.

Ik was hoopvol over updates toen ze hun eerste YouTube video deelden (ondertussen 3 maanden geleden), maar helaas blijft het nu weer typisch stil...

Zaterdag is er veel informatie bij het allereerste Walibi Pass-evenement. De directeur presenteert de nieuwe features van Walibi Winter en de nieuwe zone (ik hoop op een glimp van de achtbaantreinen).

Vandaag was het Walibi Pass Event en abbonees kregen toelichting over de komende editie van Walibi Winter en Dock World. Enkele feitjes:

  • De achtbaan en Dock World hebben een kostenplaatje van 30.000.000 EUR. Het project behoorde niet tot het investeringsplan uit 2017.
  • Dragon Boats krijgt een nieuw thema en naam: Stormy. Ook theekopjesattractie krijgt een nieuw thema (krab uit blik) en een nieuwe naam: Tous en Boîte. De 'kopjes' worden blikken verpakking.
  • De grote vraag bij vele fans: krijgt Weerwolf een RMC-conversie. In Wavre zijn ze er geen grote fan van en zijn er in de nabije toekomst geen plannen voor. Maar zeg nooit nooit.
  • Oorspronkelijk zou Coccinelle terugkeren in een nieuwe zone. Tijdens de overstromingen van 2021 heeft ie echter zoveel schade opgelopen dat hij niet meer te redden valt.
  • Het park ziet in dat Vampire niet meer de standaarden heeft voor comfort anno 2024. Het is dus een kwestie van tijd dat deze SLC verwijderd zal worden uit het park.

    Oh kijk. Leuk!

    Weerwolf viel mij nog wel mee, maar ik snap niet zo goed dat ze er niet gewoon andere treinen opzetten. En dat de oude Keverbaan kapot is gegaan lijkt mij wat apart. Wat kan er kapot gaan aan staal.... Anyway, misschien maar goed ook.

    Ik zal een paar dingen toevoegen:
    -De nieuwe achtbaan zal van categorie 5 zijn (voor beperkingen) en toegankelijk voor begeleide personen van 1 meter.

    • Dock World zal worden opgedeeld in 2 zones, één haven (haven van Waver) en de andere industriële
      -het park is van plan een of meer hotels te bouwen om een resort te worden zoals verschillende van hun concurrenten
      -Ik ben Franstalige en was de toespraak van de directeur in Frans juist veelbelovend voor een potentiële RMC
    • het park is van plan om in de toekomst verschillende indoorattracties te installeren om zich aan te passen aan de winteropening (geen vliegtheater, geen "dance macabre")
      -het park wil de zitcapaciteit in de binnencatering vergroten
      -het park zou bijna het hele jaar open kunnen zijn, maar niet eerder dan 5 jaar (gelijktijdig met de komst van het potentiële hotel????)
    • Jean Christophe Parent leek het te hebben over verschillende attracties die niet meer actueel zijn, hij noemde duidelijk de vampier, maar ik vraag me af of cobra niet ook getroffen zou worden
    • jaarlijkse shows worden door het park gepland (en niet slechts 1)

    Voor de nieuwigheden van Walibi Winter: een rodelbaan, een nieuwe schaatsshow in het Tikitheater, 3 nieuwe themazones

    Hier zijn enkele foto's van de verschillende conceptkunst die tijdens het evenement worden gepresenteerd (sorry voor de kwaliteit)
    ![





    ](https://)

    Wat een leuk baantje zeg! Ook leuk dat er wat interactie is met Tiki Waka. Gerstlauer en Walibi België hebben hier denk ik weer een parel onder de familieachtbanen neergezet!

    Als het echt die snelheid gaat hebben word dit wel één van de toppers van het park

      JerryBubbles reken er maar niet op. Gezien de baan voor het grootste deel zonder tri-track/backbone is uitgevoerd gaat de trein er niet zo hard doorheen als het filmpje.

      Voor diegenen die Thirteen in Alton kennen, ik denk dat die baan nog het dichstbij zal zitten qua snelheid en ritervaring.

        FlyingTimo het zou toch heel vreemd zijn dat Gerstlauer een POV deelt die versneld is?
        Ik verwacht wel dat ze deze snelheid halen.
        Ik citeer even mezelf:

        TuttiFrutti Laag bij de grond is meestal een simpele track. De backbone is voornamelijk om supports uit te sparen, maar dicht bij de grond is het financieel interessanter om meer supports te plaatsen.

        Kijk maar naar het bochtenwerk van Cheetah Hunt. Daar raast de trein ook doorheen.

        FlyingTimo Gezien de baan voor het grootste deel zonder tri-track/backbone is uitgevoerd gaat de trein er niet zo hard doorheen als het filmpje.

        Superman ride of steel would like to have a word 😉

        Interessant dat als Vampire gesloten wordt en Cocinelle niet terugkomt er weinig over blijft van het New Orleans Voodoo weerwolf gebied overblijft. Ben benieuwd of dit plan dan nog doorgaat of dat dit gebied een ander thema krijgt.


        Op de afbeelding van de frontcar kan je ook al vaag de rest van de trein zien. De beugels en zetels komen toch heel sterk overeen met die van de 'airtime coaster' waarmee gerstlauer overlaatst naarbuiten is gekomen. Dus bij deze is het dan denk ik ook wel bevestigd dat Walibi binnekort een airtime coaster rijker is.

          Obsidian Op basis van het POV filmpje vind ik een airtime coaster ook wel een goede naamgeving. Want volgens mij gaat er behoorlijk wat airtime in deze baan zitten!

          Is er eigenlijk al een openingsdatum voor deze baan gecommuniceerd?

            StefanV ik heb de openingsdatum nog nergens gevonden, maar juli 2025 zou een mooi streefdoel zijn. 50 jarig bestaan van het park deftig vieren!

            • K-ToF heeft hierop gereageerd.

              StefanV

              De opening is voorzien voor de lente van 2025, dus bij de start van het seizoen.

              Over de zone voodoo/New Orleans: in deze zone heb je ook nog Wave Swinger, de carrousel, de 4D,...
              En indien men Vampire toch afbreekt ben ik er vrij gerust in dat Walibi hem zal vervangen. De oppervlakte die dan vrij komt is tè groot om hem leeg te laten.

              Vampire en Weerwolf zouden - met de komst van de voodoo zone - ook een gemeenschappelijk plein krijgen waar de in -en uitgangen van beide achtbanen zouden komen. De toegang naar dat plein zou dan onder de laatste helix van Weerwolf komen.

                Soo, dit ziet er tof uit! Lekkere snelheid en bochtenwerk. Benieuwd hoe dat straks in het echt uitpakt, maar beloofd veel goeds!