SirOlivier stel je voor dat ie over 20 jaar weer een ander thema krijgt...
Liever om de zoveel tijd een nieuw thema dan dat ze hem van ouderdom gaan slopen. De Schwarzkopf banen verdwijnen veel te snel in de laatste jaren.
SirOlivier stel je voor dat ie over 20 jaar weer een ander thema krijgt...
Liever om de zoveel tijd een nieuw thema dan dat ze hem van ouderdom gaan slopen. De Schwarzkopf banen verdwijnen veel te snel in de laatste jaren.
Start de systemen is nu ook officieel verdwenen
Nog een afbeelding in de Instagramgroep van Walibi.
Ik was hoopvol over updates toen ze hun eerste YouTube video deelden (ondertussen 3 maanden geleden), maar helaas blijft het nu weer typisch stil...
Zaterdag is er veel informatie bij het allereerste Walibi Pass-evenement. De directeur presenteert de nieuwe features van Walibi Winter en de nieuwe zone (ik hoop op een glimp van de achtbaantreinen).
Vandaag was het Walibi Pass Event en abbonees kregen toelichting over de komende editie van Walibi Winter en Dock World. Enkele feitjes:
Oh kijk. Leuk!
Weerwolf viel mij nog wel mee, maar ik snap niet zo goed dat ze er niet gewoon andere treinen opzetten. En dat de oude Keverbaan kapot is gegaan lijkt mij wat apart. Wat kan er kapot gaan aan staal.... Anyway, misschien maar goed ook.
Ik zal een paar dingen toevoegen:
-De nieuwe achtbaan zal van categorie 5 zijn (voor beperkingen) en toegankelijk voor begeleide personen van 1 meter.
Voor de nieuwigheden van Walibi Winter: een rodelbaan, een nieuwe schaatsshow in het Tikitheater, 3 nieuwe themazones
Hier zijn enkele foto's van de verschillende conceptkunst die tijdens het evenement worden gepresenteerd (sorry voor de kwaliteit)

De nieuwe achtbaan:
Wat een leuk baantje zeg! Ook leuk dat er wat interactie is met Tiki Waka. Gerstlauer en Walibi België hebben hier denk ik weer een parel onder de familieachtbanen neergezet!
Als het echt die snelheid gaat hebben word dit wel één van de toppers van het park
JerryBubbles reken er maar niet op. Gezien de baan voor het grootste deel zonder tri-track/backbone is uitgevoerd gaat de trein er niet zo hard doorheen als het filmpje.
Voor diegenen die Thirteen in Alton kennen, ik denk dat die baan nog het dichstbij zal zitten qua snelheid en ritervaring.
FlyingTimo het zou toch heel vreemd zijn dat Gerstlauer een POV deelt die versneld is?
Ik verwacht wel dat ze deze snelheid halen.
Ik citeer even mezelf:
TuttiFrutti Laag bij de grond is meestal een simpele track. De backbone is voornamelijk om supports uit te sparen, maar dicht bij de grond is het financieel interessanter om meer supports te plaatsen.
Kijk maar naar het bochtenwerk van Cheetah Hunt. Daar raast de trein ook doorheen.
FlyingTimo Gezien de baan voor het grootste deel zonder tri-track/backbone is uitgevoerd gaat de trein er niet zo hard doorheen als het filmpje.
Superman ride of steel would like to have a word
Interessant dat als Vampire gesloten wordt en Cocinelle niet terugkomt er weinig over blijft van het New Orleans Voodoo weerwolf gebied overblijft. Ben benieuwd of dit plan dan nog doorgaat of dat dit gebied een ander thema krijgt.
Op de afbeelding van de frontcar kan je ook al vaag de rest van de trein zien. De beugels en zetels komen toch heel sterk overeen met die van de 'airtime coaster' waarmee gerstlauer overlaatst naarbuiten is gekomen. Dus bij deze is het dan denk ik ook wel bevestigd dat Walibi binnekort een airtime coaster rijker is.
StefanV ik heb de openingsdatum nog nergens gevonden, maar juli 2025 zou een mooi streefdoel zijn. 50 jarig bestaan van het park deftig vieren!
De opening is voorzien voor de lente van 2025, dus bij de start van het seizoen.
Over de zone voodoo/New Orleans: in deze zone heb je ook nog Wave Swinger, de carrousel, de 4D,...
En indien men Vampire toch afbreekt ben ik er vrij gerust in dat Walibi hem zal vervangen. De oppervlakte die dan vrij komt is tè groot om hem leeg te laten.
Vampire en Weerwolf zouden - met de komst van de voodoo zone - ook een gemeenschappelijk plein krijgen waar de in -en uitgangen van beide achtbanen zouden komen. De toegang naar dat plein zou dan onder de laatste helix van Weerwolf komen.
Wat zijn ze super bezig daar in Waver!
Soo, dit ziet er tof uit! Lekkere snelheid en bochtenwerk. Benieuwd hoe dat straks in het echt uitpakt, maar beloofd veel goeds!