The_Bullgod TuttiFrutti dit zijn betere foto's van dit project dan dat ik zelf vandaag in het park heb kunnen zien. Wanneer zou dat laatste stuk track geplaatst gaan worden? Nog voor Halloween of er na?
TuttiFrutti SirOlivier klopt. Me even in de rookzone gewaagd voor deze foto. The_Bullgod bedankt! Gewoon me even groot gemaakt en over de afbakening gefotografeerd. Aan het bouwtempo te zien, verwacht ik dat de track volgende week klaar is. Nog twee kleine stukjes moeten ertussen gepast worden. Eén van de twee ligt dus heel dicht bij Tiki Waka, waarmee ik vermoed dat ze wachten op een sluitingsdag.
SirOlivier ik ben benieuwd wanneer ze aan de psyke en flashback retheme gaan beginnen. ik denk persoonlijk na de winteropening
Nonocoaster Aan de Psyke worden de torens gestript/schoongemaakt. Ik kan me voorstellen dat het thema binnenkort arriveert. Ik heb gehoord dat het flashback-thema in 2026 zal verschijnen . Niets zeker.
The_Bullgod Nonocoaster Aan de Psyke worden de torens gestript/schoongemaakt. Was dat vandaag? Want gisteren was er nog niets te zien.
SirOlivier ik mag hopen dat het nu klaar is met het rethemen van deze achtbaan. wat mij betreft gaat ie de komende jaren lekker als turbine door het leven, stel je voor dat ie over 20 jaar weer een ander thema krijgt...
msnguy SirOlivier stel je voor dat ie over 20 jaar weer een ander thema krijgt... Liever om de zoveel tijd een nieuw thema dan dat ze hem van ouderdom gaan slopen. De Schwarzkopf banen verdwijnen veel te snel in de laatste jaren.
TuttiFrutti Nog een afbeelding in de Instagramgroep van Walibi. Ik was hoopvol over updates toen ze hun eerste YouTube video deelden (ondertussen 3 maanden geleden), maar helaas blijft het nu weer typisch stil...
Nonocoaster Zaterdag is er veel informatie bij het allereerste Walibi Pass-evenement. De directeur presenteert de nieuwe features van Walibi Winter en de nieuwe zone (ik hoop op een glimp van de achtbaantreinen).
K-ToF Vandaag was het Walibi Pass Event en abbonees kregen toelichting over de komende editie van Walibi Winter en Dock World. Enkele feitjes: De achtbaan en Dock World hebben een kostenplaatje van 30.000.000 EUR. Het project behoorde niet tot het investeringsplan uit 2017. Dragon Boats krijgt een nieuw thema en naam: Stormy. Ook theekopjesattractie krijgt een nieuw thema (krab uit blik) en een nieuwe naam: Tous en Boîte. De 'kopjes' worden blikken verpakking. De grote vraag bij vele fans: krijgt Weerwolf een RMC-conversie. In Wavre zijn ze er geen grote fan van en zijn er in de nabije toekomst geen plannen voor. Maar zeg nooit nooit. Oorspronkelijk zou Coccinelle terugkeren in een nieuwe zone. Tijdens de overstromingen van 2021 heeft ie echter zoveel schade opgelopen dat hij niet meer te redden valt. Het park ziet in dat Vampire niet meer de standaarden heeft voor comfort anno 2024. Het is dus een kwestie van tijd dat deze SLC verwijderd zal worden uit het park.
Jules K-ToF Oorspronkelijk zou Coccinelle terugkeren in een nieuwe zone. Tijdens de overstromingen van 2021 heeft ie echter zoveel schade opgelopen dat hij niet meer te redden valt. Och, tussen alle mooie nieuws door is dit toch wel zonde. Zoveel moeite gedaan om deze kleine klassieker te bewaren en dan op zo'n nare manier 'm alsnog kwijtraken. Klein leed.
Eftelflags Oh kijk. Leuk! Weerwolf viel mij nog wel mee, maar ik snap niet zo goed dat ze er niet gewoon andere treinen opzetten. En dat de oude Keverbaan kapot is gegaan lijkt mij wat apart. Wat kan er kapot gaan aan staal.... Anyway, misschien maar goed ook.
Nonocoaster Ik zal een paar dingen toevoegen: -De nieuwe achtbaan zal van categorie 5 zijn (voor beperkingen) en toegankelijk voor begeleide personen van 1 meter. Dock World zal worden opgedeeld in 2 zones, één haven (haven van Waver) en de andere industriële -het park is van plan een of meer hotels te bouwen om een resort te worden zoals verschillende van hun concurrenten -Ik ben Franstalige en was de toespraak van de directeur in Frans juist veelbelovend voor een potentiële RMC het park is van plan om in de toekomst verschillende indoorattracties te installeren om zich aan te passen aan de winteropening (geen vliegtheater, geen "dance macabre") -het park wil de zitcapaciteit in de binnencatering vergroten -het park zou bijna het hele jaar open kunnen zijn, maar niet eerder dan 5 jaar (gelijktijdig met de komst van het potentiële hotel????) Jean Christophe Parent leek het te hebben over verschillende attracties die niet meer actueel zijn, hij noemde duidelijk de vampier, maar ik vraag me af of cobra niet ook getroffen zou worden jaarlijkse shows worden door het park gepland (en niet slechts 1) Voor de nieuwigheden van Walibi Winter: een rodelbaan, een nieuwe schaatsshow in het Tikitheater, 3 nieuwe themazones Hier zijn enkele foto's van de verschillende conceptkunst die tijdens het evenement worden gepresenteerd (sorry voor de kwaliteit) ![ ](https://)
pretparkgekkie05-10 Wat een leuk baantje zeg! Ook leuk dat er wat interactie is met Tiki Waka. Gerstlauer en Walibi België hebben hier denk ik weer een parel onder de familieachtbanen neergezet!