Simon Ik denk toch echt dat ze die kant vrij willen houden voor een grote coaster. Daar heb je het minste overlast met de buren...

Simon Ik zie de Vampire wel verdwijnen voor een hotel. Is de perfecte plek voor een hotel, naast de entree, naast de parkeerplaats, naast Aqualibi, op zijn eigen eilandje met brug richting het park.

Eftelflags Ik denk toch echt dat ze die kant vrij willen houden voor een grote coaster. Daar heb je het minste overlast met de buren...

Allebei een heel goed punt.

Op zich heb je aan die kant van het park wel nog héél veel plaats over. De plek waar vroeger die Corkscrew stond, dan nog het eiland tussen daar en Calamity Mine in en dan is er nog een enormve vlakte rondom Kondaa.

Ik weet niet waar de meeste klachten vandaan komen. Op zich zit er rondom Walibi behoorlijk wat bebouwing, maar ze zouden natuurlijk een hotel dusdanig kunnen neerzetten dat dit een soort geluidswal vormt. Als je het dan rondom Popcorn Revenge zet (groot deel van die hal word eigenlijk alleen gebruikt voor een spookhuis, dat offer je dan op), zit je nog steeds dichtbij de parking, kun je prima een eigen ingang hebben naar het park toe én demp je het geluid naar het grootste bewoonde gebied ten noordoosten van het park.

K-ToF Oorspronkelijk zou Coccinelle terugkeren in een nieuwe zone. Tijdens de overstromingen van 2021 heeft ie echter zoveel schade opgelopen dat hij niet meer te redden valt.

Och, tussen alle mooie nieuws door is dit toch wel zonde. Zoveel moeite gedaan om deze kleine klassieker te bewaren en dan op zo'n nare manier 'm alsnog kwijtraken. Klein leed.

Eftelflags Een combinatie is zelfs ook nog mogelijk, tussen de vampire, weerwolf en de ingangstraat kan je kwa grondvlak nog twee keer extra de vampire kwijt. Rond alle coasters aan die kant van het park zit erg veel ongebruikte ruimte. Daar valt echt wel (op een Black Mamba achtige manier) een hotel + coaster te bouwen. 🙂

Coasterfrenzy

De kant van Popcorn Revenge zal toch moeilijk worden. Zelfs al is het een hotel, de buurtbewoners gaan sowieso moeilijk doen. Ten eerste heb je achter Popcorn Revenge loodsen van de technische dienst en opslagruimte.

Ten tweede heb je aan die kant ook de befaamde Rue Joseph Deschamps. De straat waar de berichte 'versants de la Dyle' wonen. Ongetwijfeld gaat er, indien daar een hotel zou komen, veel meer verkeer zijn. En laat die lieve buren nu al klagen voor alles wat daar passeert van verkeer.

K-ToF Niet langs de Rue Joseph Dechamps, maar eerder langs de Sentier de la Princess.. Dan heeft het hotel aansluiting op de eigen parkeerplaats en kan al het verkeer via dezelfde aanrijroute als het park.

Rood: Ruimte voor hotel (kan wellicht wat minder ruimte bij Popcorn vrij komt, kan ook wat meer zijn).
        Rode stippellijn: Ruimte voor hotel als deel van parking opgeofferd mag worden.
        Blauw: Toeleveringen/Toegang tot park

Hotel kun je dan mooi in het themagebied van India opnemen met een bijpassende ervaring. Ik weet niet hoe Aqualibi er van binnen uit ziet, maar met wat geluk kan het hotel een directe eigen ingang daar hebben via een tunnel onder de nieuwe glijbanen door.

• Simon heeft hierop gereageerd.

Coasterfrenzy Ik kan je vertellen, een hotel zo dichtbij een vallende Vekoma kettingbak op lift 2 wil je niet hebben. 😛

• Ezra heeft hierop gereageerd.
          • CX1000 vindt dit leuk.

Simon Zullen genoeg gekkies zijn die er goud geld voor zouden neerleggen denk ik 😛

als je aan die kant een gang hebt en het verder goed isoleert ga je weinig last hebben daarvan.

Overigens: Wanneer die baan actief is, zullen er amper mensen in het hotel zijn.

Ik zie daar ook niet zo'n probleem. Alle hotels van Blackpool Pleasure Beach liggen naast een krakkemikkige houten achtbaan en de first drop van een Arrow hyper coaster, maar op de tijden dat die voor geluidsoverlast kunnen zorgen, zijn de meeste mensen toch niet in hun kamer. En een beetje modern hotel is tegenwoordig toch al zo geluidsdicht geïsoleerd, dat je überhaupt al geen last meer van geluid van buiten hebt.

Een hotel is de logische volgende stap voor Walibi. Het kan misschien interessant zijn om dit te bouwen vlak naast/aan aqualibi. Dit kan dan in de markt gezet worden als hotel met toegang tot aqualibi voor hotelgasten. De ruimte rond de vampire zou ik eerder vrijhouden voor attracties, hier zit je ver van de buren.

Het is inderdaad wel een troef dat ze Aqualibi hebben. Zo kan het hotel ook tijdens de winter en de periode dat het park gesloten is open blijven.

Al moet ik eerlijk toegeven dat ik liever een park met vakantiehuisjes zie komen in Wavre. Ze hebben al een zwembad en zet daar dan nog een overdekte hal met een supermarkt, souvenirwinkeltje, voorzie een podium voor shows, plaats er nog een gezellige Belgische brasserie met Belgische specialiteiten (vol-au-vent, stoofvlees, frieten,...) en je kan de bezoekers een full-experience bieden.

Al besef ik ook wel dat het park niet de ruimte heeft voor een vakantiepark. Een hotel neemt minder oppervlakte in en mensen hoeven uiteraard niet zelf te koken. Belgen hebben wel eens de neiging lui te zijn op vakantie 😜!

K-ToF Belgen hebben wel eens de neiging lui te zijn op vakantie

Zelf geen Belg.. maar als ik nog moet koken, schoonmaken, bedden opmaken etc. tijdens mijn vakantie.. dan heb ik geen vakantie.

19 dagen later

Ik zie gelijk een heuvel waarvan ik erg blij wordt, het is een hele mooie achtbaan en ben er zeer benieuwd naar, meer dan naar yoy.

Pretpark-Pro Nope.. en dit kan best wel eens zo'n gevalletje van "What has been seen cannot be unseen" zijn.

Het is een kleinigheidje, maar ik vind het logo verder absoluut niet slecht.

De gemetste muur geeft me hoop dat ze de panelen in Flash Back ook aanpakken. Alleszins al heel mooi dat een deel van het roest van Flash Back verdwenen is.

Toffe foto's!