Coasterfrenzy Grootste nadeel bij deze layout is dat de zone eigenlijk een doodlopende hoek word

Eigenlijk vond ik jouw ideeën heel tof, maar dit is wel een manco inderdaad. Op zich val het wel relatief simpel op te lossen door de dark ride iets anders te positioneren en dat nieuwe gebouw voor de main street te schrappen. Het zou in ieder geval wel mooi zijn als ze ooit die doodlopende hoek richting Vampire laten aansluiten op een nieuw pad.

Als ik mij niet vergis en de plannen voor de omvorming van de zone Weerwolf en Vampire in gedachten houd, zouden de ingang van beide attracties op éénzelfde plein komen. Zo zou er een doorsteek van het plein van Weerwolf en de 4D-cinema naar de achterkant van Weerwolf moeten komen. En die doorsteek zou onder de laatste helix van Weerwolf moeten komen.

En dan bedenk ik mij ook: als er een pad onder de laatste helix komt, moeten er aanpassingen moeten komen aan Weerwolf. Dus...de ideale moment voor een retrack of conversie van Weerwolf?

Volgens die plannen zou dat plein van Wave Swinger, 4D-cinema, het theater en de games trouwens het New Orleans thema moeten krijgen. Het plein waar Weerwolf en Vampire zouden samenkomen zou dan dat befaamde voodoo-thema moeten krijgen.

5 dagen later

Ik zei het al eerder, maar door de laatste foto te zien treed ik graag in herhaling.
Echt jammer dat beide banen blauw zijn.
Ik begrijp de logica erachter, thema haai, misschien jet ski, dus blauwe track, maar toch...

Het gaat vlot daar!

TuttiFrutti ik vind het ergens wel beter zodat het niet een al te drukke boel wordt met kleuren. Nu kijkt het alsof het 1 baan is.

Taronco klopt natuurlijk ook wel. Maar dit is wel achtbaan 4 in't blauw. Iemand daar aan de top heeft duidelijk een lievelingskleur 😅

Ik denk dat groen hier ook mooi zou geweest zijn.

Ik denk dat ze een beetje hetzelfde effect willen als de witte achtbanen in Heide park. Als zit er hier weinig hoogteverschil in dus gaat het denk ik niet zo werken als in Heide park.

TuttiFrutti Ik denk dat groen hier ook mooi zou geweest zijn

Ik vermoed dat ze simpelweg voor blauw zijn gegaan, omdat het idee is dat je over water gaat. Het is een beetje ongelukkig dat hij nu kruist met Tiki Waka en je daardoor twee blauwe achtbanen naast elkaar hebt, maar als dat alles is. Ik denk dat de bezoeker wel ziet bij welke achtbaan ze in de rij staan, je ziet immers de treintjes of karretjes gewoon uit het station vertrekken.

4 dagen later

Walibi Belgium teased af en toe op hun Instagram uitzendkanaal 'Walibackstage'. Vanmiddag kwam deze voorbij:

Bron: Walibackstage - Instagram

Toch wel al een paar leuke elementen te zien.

Is het al bekend gemaakt uit hoeveel coaches de treinen zullen bestaan?

Aaah, heerlijk toch, zo'n immense bouwwerf zien vorderen.

Wat ik mij wel afvraag is of de achtbaan echt volledig over het meer van het park zal razen. Want op sommige stukken lijkt het wel dat hij ècht heel dicht tegen het wateroppervlak gaat komen. Of gaat men ook stukjes duinlandschap aanleggen, zoals je bij DVH in Efteling ook ziet?

Zo benieuwd naar hoe het totaalplaatje er gaat uitzien alleszins.

• Niek heeft hierop gereageerd.

K-ToF Wat ik mij wel afvraag is of de achtbaan echt volledig over het meer van het park zal razen. Want op sommige stukken lijkt het wel dat hij ècht heel dicht tegen het wateroppervlak gaat komen. Of gaat men ook stukjes duinlandschap aanleggen, zoals je bij DVH in Efteling ook ziet?

nou:

Daar moet je dus wel op rekenen 🙂

Ben benieuwd hoe snel deze door de elementen gaat gaan, kan voor mij wel de tweede beste baan van het park worden.

JerryBubbles 2de beste baan zal
              T niet worden naar mijn mening maar ik denk dat dockworld zef wel het beste gebied van walibi belgium gaat worden