11 dagen later

coasterwaffle zat er niet zo’n horeca puntje bij psyké? Het ziet er niet toegankelijk uit met al die hekken ervoor of zullen ze het al gesloopt hebben?

ThemeparkMagic oh dat had ik even over het hoofd gezien. Wat mij wel opviel is dat ze een zijuitgang bij psyke’s station hebben voor de nieuwe tijdelijke uitgang. Zat die uitgang er altijd al of is die speciaal gemaakt?

Vandaag was ik opnieuw in Walibi te vinden, dus maar weer wat foto's genomen.

Vanuit Flash Back kan je het station met de diepblauwe rails al duidelijk zien. Nummer drie, na Fun Pilot en Pulsar.
    Dragon Boats is ook serieus ontmanteld.

Van iets hoger, uit Dalton Terror, is ook heel wat te zien. De havenhuisjes krijgen vorm, de overkapping van de lanceerstrook ook.

Tot slot, naast Psyke is deze muur opgezet. Toch wel heel mooi afgewerkt met de stenen voor iets 'tijdelijks'.

11 dagen later

Ondertussen zijn ook de eerste trackdelen geplaatst!

Goh een nieuw soort track van Gerstlauer en ook een nieuwe soort launch fins. Ik denk dat hierdoor er ook andere treinen opkomen.

Dat gaat rap ineens! Tof hoor 😎

Wow tof!
      Het kleur vind ik wel te dicht aanleunen bij Tiki Waka, maar misschien is het meer contrasterend in het echt.

Taronco

Als ik mij moet laten leiden door het eerste filmpje van Walibi Belgium over Dock World, waar de treinen ook even te zien zijn, heb ik de indruk dat Gerstlauer voor het eerst een eigen lay-out vormgeeft voor de reeds bestaande treinen dewelke zij al op tal van oude schwarzkopf banen hebben staan (Waaronder Psyke Underground). Bijzonder, denk dat ze hier meer de Family Thrill van willen maken, welke mogelijks een stapje hoger zal zijn dan hun huidige familie-lanceer achtbane arsenaal. Ben benieuwd!

TuttiFrutti En de kleur lijkt niet alleen op die van Tiki Waka, ook Fun Pilot en Pulsar hebben ongeveer dezelfde kleur.

Het ziet er nogal iele track uit. Volgens mij een indicatie dat er niet veel krachten op de baan zitten. 65 per uur is natuurlijk ook geen hoge snelheid. Deze baan zal veel tammer worden dan iedereen van uit gaat. Ik verwacht eerder een soort Wakala dan een Juvelen.

Ik ben vooral benieuwd naar het thema, geen enkel pretpark in europa heeft een industrieel haventhema zover ik weet ( ik kan het ook fout hebben) maar wat de track betreft, hij is wel wat iel. Maar goed het wordt een familie achtbaan en geen taron ofzo

Toverlandfan_Levi
              Ik denk dat de kleur blauw bij pulsar en de dockworld achtbaan water moet voorstellen en bij tiki waka en fun pilot juist lucht. Misschien denk ik te lastig en vindt walibi blauw gewoon een mooie kleur

Alfa Jet Rescue in Sea World Gold Coast ziet er nagenoeg hetzelfde uit en deze baan was toch ook best goed voor een familiebaan. En wijlen CCC in Movie Park had nu ook niet meteen de meest indrukwekkende track. Veel hangt af van je structuur van de track en de krachten die je er op laat inwerken. Niet elke trein is zoals de 16 ton van Silver Star.😉

Alfa de lancering zal veel toevoegen denk ik. Ik ben benieuwd hoe krachtig die zal zijn.

Los daarvan, deze track is degelijk genoeg hoor. Als je vergelijkt met Juvelen, heeft die toch ook geen gigantische backbone.
              Laag bij de grond is meestal een simpele track. De backbone is voornamelijk om supports uit te sparen, maar dicht bij de grond is het financieel interessanter om meer supports te plaatsen. Zo'n 'iele' track kan evenveel krachten aan als een grote robuuste Kondaa-heuvel.
              Beetje afwachten hoe de hogere elementen eruit zullen zien.

SirOlivier

Ik ben ook enorm benieuwd naar de uitwerking van het thema. Ervaring leert ons dat Walibi Belgium - in tegenstelling tot sommige andere parken - steeds erg trouw blijft aan de concept arts. Grappig is dat ik 22 jaar geleden als 16-jarige manneke ooit op een forum nog ijverde voor een themagebied met haventhema!

Ik vraag mij trouwens ook af wat het volgende gebied zal worden dat het park gaat aanpakken. Als ik mij niet vergis zijn er nog drie zones te gaan: het Wild West gebied, de zone Vampire en Weerwolf en dan nog de inkomzone.

K-ToF
                  Ik hoop ergens dat het vampire/weerwolf gebied het volgende gaat zijn dat ze gaan aanpakken. Deze heeft nog heel hard de 'six flags' vibe en is ook de eerste indruk dat mensen krijgen als ze het park binnenkomen. Als ik naar het New Orleans thema kijk in Walibi RA waar dit enorm mooi is ben ik benieuwd hoe dit in Walibi er zal uitzien. Als we kijken naar wat WaBe de laatste jaren al heeft verwezelijkt zulle ze er ongetwijfeld ook een sfeervol en mooi gebied van weten te maken.

Het Western/Adventure World gebied is wel verouderd op sommige plaatsten maar kan volgens mij nog wel een aantal jaren verder zonder grote makeover.

• K-ToF heeft hierop gereageerd.