Aaah, heerlijk toch, zo'n immense bouwwerf zien vorderen.

Wat ik mij wel afvraag is of de achtbaan echt volledig over het meer van het park zal razen. Want op sommige stukken lijkt het wel dat hij ècht heel dicht tegen het wateroppervlak gaat komen. Of gaat men ook stukjes duinlandschap aanleggen, zoals je bij DVH in Efteling ook ziet?

Zo benieuwd naar hoe het totaalplaatje er gaat uitzien alleszins.

• Niek heeft hierop gereageerd.

K-ToF Wat ik mij wel afvraag is of de achtbaan echt volledig over het meer van het park zal razen. Want op sommige stukken lijkt het wel dat hij ècht heel dicht tegen het wateroppervlak gaat komen. Of gaat men ook stukjes duinlandschap aanleggen, zoals je bij DVH in Efteling ook ziet?

nou:

Daar moet je dus wel op rekenen 🙂

Ben benieuwd hoe snel deze door de elementen gaat gaan, kan voor mij wel de tweede beste baan van het park worden.

JerryBubbles 2de beste baan zal
      T niet worden naar mijn mening maar ik denk dat dockworld zef wel het beste gebied van walibi belgium gaat worden

Voor mij konda de nummer 1 en calamity mine een gedeelde 2de plaats met weerwolf

The_Bullgod

Kondaa nr.1 en dan denk ik Pulsar nr.2 voor de uniekheid. Calamity mine, psyke, tiki waka en weerwolf (op een goede trein + zitplaats) vind ik ook heel leuk maar komen net niet op dat niveau. Het achtbanen aanbod van Walibi Belgium is dus niks mis mee.

Shark tour gaat hopelijk een leuke vaart hebben met de verschillende lanceringen, een hoge capaciteit, een leuk effect boven het water, en het blijft een familie achtbaan dus ik kan mijn vader en klein neefje erin meenemen wat ik waardeer.

Kondaa is een baan van wereldniveau, zonder meer, maar toch vond ik Turbine echt de banger van het park. Kort maar krachtig, maar echt een beleving. Kondaa zou ik zelfs te soepel voor zijn formaat willen noemen. Een ontzettende tegenstelling en ook gewoon een zeer indrukwekkende baan. Maar dan geef ik de voorkeur aan een Taron, waarbij ik mezelf écht stevig vast wil houden.

Hoewel mijn top voor dat park er heel anders uit ziet, denk ik wel dat dit inderdaad wel eens een baan kan zijn die ik heel hoog zou plaatsen in het park. Hoe hij precies gaat rijden en voelen weten we natuurlijk pas als we hem doen, maar een baan als dit kan gewoon een enorm hoge fun-factor hebben, ook al is het dan niet de meest spectaculaire baan.

Er is op IAAPA een model van een nieuw gerstlauer model genoemd de "airtime coaster" getoond, waarbij de track heel hard lijkt op de nieuwe baan van Walibi Belgium

Source: jbcoaster

Je neemt de body van vekoma en de beugels van rmc en je hebt de nieuwe zamperla trein

coasterwaffle waarbij de track heel hard lijkt op de nieuwe baan van Walibi Belgium

En elke andere Gerstlauer spineless track…

De naam van het model laat me wel denken dat het meer op thrill gericht is dan wat de baan in WBe gaat worden. Het thema van een Jet-Ski ontbreekt hier ook compleet. Denk dus niet dat dit het gaat worden.

De trein komt wel overeen met diegene die ingetekend is op een van de plannen die een tijdje geleden vrijgeven waren. Dus het zou inderdaad wel een van dit type kunnen zijn.

De trein op de foto heeft aan weerszijden een "Deuk" in de front car zitten. De trein in de tekening heeft dat niet.

Voor de rest kan die tekening zo'n beetje elke achtbaantrein zijn.

Coasterfrenzy maar de normale gerstlaur family coaster trains zien er al helemaal anders uit. Denk maar aan wakala, Pégase express, etc die hebben allemaal treinen waar de coaches opgesplitst zijn bij elke rij, dus 2 zitplaatsen per coach

Maar op de technische tekening die @Obsidian liet zien, zie je dat dit niet geval is en dat elke coach bezit over 2x2 zitplaatsen en dat komt overeen met het model dat Gerstlauer heeft laten zien.
            Ook meende ik me te herrineren dat Walibi voor hun 50ste verjaardag (volgend jaar) iets speciaals en unieks naar hun park wou brengen, nu ja voor de gemiddelde bezoeker zal dit niet per se uniek ogen, maar ik denk dat we een nieuw model wel mooi meegepakt is. Nu ja een bron hiervoor heb ik wel niet direct oeps

Kijkend naar de technische tekening en het nieuwe treindesign, zou ik bijna met zekerheid willen zeggen dat het over eenzelfde model gaat. Het enige wat in mijn opzicht ook zou kunnen, zijn de treinen dewelke zij ook hebben ontwikkeld voor de oude Schwarzkopf banen zoals Psyke Underground.

Persoonlijk zou ik dus eerder durven suggereren dat het weldegelijk over het nieuwe treintype gaat. Wabe heeft in een van hun laatste filmpjes ook specifiek gesproken over de hoeveelheid airtime momenten op de baan. Neem daarbij de (licht) afwijkende tracktype en de LSM lanceringen…

De Walibi-achtbaan is een prototype van Gerstlauer. Het nieuwe model dat Gerstlauer aan IAAPA presenteerde, komt overeen met het Walibi-model.