Loekiloeki persoonlijk vind ik de duikshow veel leuker. Bij deze show zou de 10.000 liter water hét moment van de show moeten zijn dus ja, ik denk dat iedereen er meer van had verwacht!
Nieuwe parkshow in Toverland: Aqua Bellatores
Rick Het helpt natuurlijk niet mee dat het park dit zo in het persbericht heeft gezet nee. Dan krijg je automatisch toch snel hogere verwachtingen.
- Bijgewerkt
Mooie decor met een zeer matige show. Ik had het einde van de video niet gehaald zonder de doorspoel knop
Marvin sorry ik wist niet dat ik als een foto zag erbij moest vermelden van wie. Volgende keer zal ik wel gwn het twitter bericht sturen
Er werd gesproken over een vloedgolf van tienduizend liter en 3,5 meter breed. En dat in een decor van 25 meter breed. Het ligt een beetje aan je eigen verwachtingen als je nu teleur bent gesteld want je krijgt precies wat is aangekondigd.
Had zelf graag gezien dat die golf in een grotere tranch was gekomen ipv in vieren, hoewel men hiermee het effect wel langer laat duren.
Ik heb de video even een beetje doorgescrolld, show is niet helemaal mijn ding. Decor vind ik wel mooi geworden en voor iets dat tijdelijk is neergezet veel effecten in het podium verwerkt. Dat hebben ze prima gedaan.
En dat men ook terugvalt op de clichés hoe een piraat en vriendelijke octopus eruit zien valt er iets te roepen dat het jatwerk zou zijn, onder de streep is het de stereotypering van de piraat en het uiterlijk van een octopus waar je toch mee moet dealen. Het piratenkarakter past prima in de figuren die Port Laguna al had.
Deze show bevestigt mij weer in mijn idee dat het eeuwig zonde is dat Toverland destijds met Avalon voor een vrij uitgekauwd Merlijn-thema heeft gekozen, terwijl het veel originelere ‘piraten die kunnen toveren’ thema van Port Laguna nooit de aandacht heeft gekregen die het verdient.
We zijn nu een aantal jaar verder en zien dat het park zich met het Avalon verhaal volledig in een hoek heeft vastgeschilderd: het Arthurthema kwam al nooit lekker uit de verf, maar lijkt nu definitief te worden ingewisseld voor nogal random draken (Spicy Pete?) en baby-eenhoorns die verkleedpartijtjes organiseren. Het is goed dat er meer te zien gaat zijn in dit deel van het park, maar de verhaal-ambities lijken toch wel erg ver teruggeschroefd.
Intussen is met de familie Magistralis eigenlijk nauwelijks iets gedaan. Wat echt jammer is, want hoewel elementen als het Magiezijn showtje en het nieuwe octopus-figuurtje duidelijk van andere parken zijn overgenomen, is het hele concept wél origineel. Daarom is het jammer dat men er eigenlijk nooit meer mee heeft gedaan dan een paar shows die het op zijn zachtst gezegd niet van het verhaal of de karakters moesten hebben.
Opzich vind ik de vloedgolf nog best een prima effect. Er komt alsnog een flinke splash water tevoorschijn en de langere duur maakt het met de muziek wel een completere scene in mijn mening. Verder vind ik de stunts niet echt heel interesant, veel van hetzelfde op de trampoline, een veel te korte kabelbaan en wat random salto's.
Nou zal er vast nog wat verbetering in komen want nu lijken sommige acteurs nog een beetje doelloos in de lucht te zwaaien.
En Joey is wel echt een onnodige toevoeging aan het verhaal (wat al een vreemd verhaal is) je ziet hem eigenlijk de hele tijd niks doen en dan op het einde als het kwaad al verslagen is, dan pas komt hij weer tevoorschijn en moeten we maar geloven dat hij de held is. Het had me leuker geleken als een van de 3 jongens de held zou zijn die Port Laguna heeft gered.
Ik snap de vergelijking met Ravelijn: de kostuums van de slechterikken, de fonteinen en ook wel de voice over die er zo dik op ligt.
Wat betrefd Joey en Snorri ben ik het er eigenlijk helemaal niet mee eens, als je googlet op 'cartoon octopus' krijg je veel octopussen die lijken op Joey, maar eigenlijk weinig op Snorri. Snorri is echt een uniek karakter en heeft eigenlijk heel weinig overeenkomsten met Joey. (Behalve natuurlijk dat het een cartoon octopus is)
Ik vond de duikshow best een prima showtje om te kijken in het zonnetje, maar ik weet niet of ik dat bij deze ook zo ga hebben omdat er mischien wel te veel gebeurd wat allemaal net niet indrukwekkend genoeg is.
Volgens mij hadden er hier een aantal hun verwachtingen veel te hoog staan, uiteindelijk blijft het 'maar' een parkshow, he? Het is nagenoeg onmogelijk om een verhaal met diepgang neer te zetten wanneer de show:
- Tweetalig moet zijn ivm binnen- en buitenlandse gasten.
- Geschikt moet zijn om halverwege bij in te vallen door gasten die toevallig net Port Laguna binnen lopen.
- Geschikt moet zijn voor alle leeftijden.
Dat betekent natuurlijk niet dat er geen kritiek mag zijn, maar laten we het wel beoordelen voor wat het is.
Wat dat betreft, een paar dingen die mij positief/negatief opvallen:
Die waterspreuken van de bad guys vind ik echt heel tof gedaan. De trampoline-achtervolging door de schurken is ook leuk, maar een herhaling van het trampoline-stukje in het begin. Die eerste trampoline-sequentie heeft geen echte reden dus had m.i. weggelaten kunnen worden. Joey had (veel) beter in het verhaal verweven kunnen worden en de eerdere kritiek op het stemmenwerk deel ik ook. De watereffecten zijn over het algemeen echter tof gedaan en het decor steelt de show qua ontwerp en kwaliteit.
Prijzen bij de meet dus... ik vind het een vrij zwakke show geworden, het trampolinestukje in het begin gaat veel te lang door en heeft eigenlijk quasi geen meerwaarde, omdat het later herhaald wordt.
De voice-over is gewoon verschrikkelijk slecht, dat kan echt beter.
Positief is de watereffecten, maar al bij al komt de show over als een herkauwing van andere parkshows en weinig origineel. Het decor is wel mooi uitgevoerd. Het karakter van Joey had net zo goed weg gelaten kunnen worden.
De waterffecten waren leuk, maar eigenlijk niet echt indrukwekkend. Nu leek het op kleine golfjes ipv een serieuze hoop water, maar dat is inderdaad misschien verkeerde verwachtingen. Het kwam in ieder geval niet zo indrukwekkend over.
In het filmpje zie je het beeld ook beter:
Ik herhaal mijn vorige mening: dit is letterlijk een carbon-copy van Jack Sparrow:
De belt buckle is identiek, op dezelfde plek een riem (waar ook ies aan hangt), een tricorne, exact dezelfde trenchcoat, zelfde type schoenen, de houding die je direct met Jack Sparrow associeert.. het is eerder zoek de verschillen dan de gelijkenissen, en dat is spijtig.
Want ze kunnen echt wel een kapitein ontwerpen die meer origineel is, meer richting de stijl van de Magistralis dan Pirates of the Carribean. Spijtig.
Hopelijk worden er nog verbeteringen doorgevoerd.
- Bijgewerkt
Kevjoe vermoedelijk is een beeld van Jack Sparrow gewoon te huur/koop en heeft Toverland er in dit geval voor gekozen. Waarom zou je een kostbaar beeld laten ontwerpen en maken voor een tijdelijke show als je zo iets ook kan huren/kopen? Ik denk dat de gemiddelde bezoeker het van zo'n afstandje niet eens zal zien.
Joordi vermoedelijk is een beeld van Jack Sparrow gewoon te huur/koop en heeft Toverland er in dit geval voor gekozen.
Verrek, niet aan gedacht. Maar dat is dus inderdaad het geval. Een simpele Google search:
https://www.eventprophire.com/product/jack-sparrow-pirate-figure/
- Bijgewerkt
Tja, zo’n beeld kopen en overspuiten is wel een beetje een zwaktebod. In de show speelt het geen grote rol, dus je hoeft het niet te doen. En anders jzou je denken dat het vormgevingsteam in de Filippijnen naast al het werk dat ze nu al voor Avalon doen wel één beeldje extra kan maken.
Natuurlijk zijn budgetten niet onbeperkt, maar zo’n overduidelijke ripoff is toch wel beneden het niveau van Toverland. Zeker gezien dit niet de eerste keer is: hun Merlijn is immers bijna een één-op-één kopie van Gandalf uit de LOTR-films. Als park dat zwaar inzet op thema moet je daar een beetje mee uitkijken denk ik.
Progress Hij is nu dagen al weg van de show omdat deze bewoog door de vloedgolf! Dus die komt nog terug denk ik maar ik verwacht niet dat Toverland zelf dit heeft gedaan maar Create die wat Toverland hielp de show te bouwen
- Bijgewerkt
Progress Tja, zo’n beeld kopen en overspuiten is wel een beetje een zwaktebod. In de show speelt het geen grote rol, dus je hoeft het niet te doen. En anders jzou je denken dat het vormgevingsteam in de Filippijnen naast al het werk dat ze nu al voor Avalon doen wel één beeldje extra kan maken.
Waaruit maak je op dat dit beeld gekocht is en door Toverland zelf is overgespoten?
- Bijgewerkt
Michael Kom op je ziet zelf toch ook dat dit het geval is? Ik riep het een aantal dagen geleden al dat het er naar uitzag dat ze zich hadden laten inspireren door Jack. Maar ze hebben hem gewoon gekocht en overgespoten. Ik verwacht zulk prutswerk niet meer bij een park als Toverland.
Hier nogmaals :
……
Die foto heb ik net zelf gepost, dus ik begrijp je bijdrage niet zo goed. De vraag blijft waarom jullie aannemen dat dit gekocht is en door Toverland overgespoten zou zijn? Waarom kan dit niet gehuurd zijn bij de decorbouwer in afwachting van een eigen beeld?