Het voelt allemaal zo geforceerd, en dat terwijl het decor (de huisjes) zoveel potentie hebben. Het lijkt wel of het verhaal daarna pas is gekomen. Een heel verschil met wat ze ongeveer 100 meter verder aan het realiseren zijn in Avalon waar over ieder detail is nagedacht. Joey de octopus wordt random toegevoegd aan het verhaal, zonder ook maar enige connectie met Port Laguna. En waarom zijn de inwoners uiteindelijk de winnaar? Worden zij ook niet verslagen door die vloedgolf?

Ik wil niks uitsluiten, ik heb Toverland ook hoger zitten dan een beeld neer te zetten dan letterlijk Jack Sparrow heet. Levertijden zijn overal hoog, dus dit zou een tijdelijke oplossing kunnen zijn in afwachting van een eigen beeld. Maar dat is dus een aanname van mijn kant.

JaylonToverlandgek Het gaat er om dat een pretpark een beeld van een IP gebruikt van een ander best wel groot park. Iets met copyrights, originaliteit en fatsoen.

JaylonToverlandgek r ik snap niet al die rep en roer om een beeld

Ik wel, het is een ordinaire move die totaal niet past bij alle andere stappen die het park onderneemt. Toverland beschouw ik als het nummer twee park van Nederland, en zo een beeld van een Disney karakter wegzetten is het niveau van de lokale speeltuin met een mechanische draaimolen.

JaylonToverlandgek zo kun je wel alles weglachen. Het is gewoon schandalig voor een park als Toverland. Het doet zoveel afbreuk aan de ambities. Dit beeld is echt het Valkenier niveau.

1 ding over dat beeld is wel. Het hoort niet maar ik vind het niet zo storend. Toverland heeft dit podium laten maken en zelf de show geprogrammeerd dus het decor komt van de decorbouwer. Maarja ik vind het wel een beetje veel drama om een standbeeld die er nu niet meer is 😂😂

En anders moet ieder park eens gaan kijken met gejatte dingen want elk park jat ideeen

JaylonToverlandgek de bouw van de show word uitbesteed, maar er zal toch iemand moeten betalen (Toverland) en degene die de portemonnee beheert heeft hier waarschijnlijk goedkeuring voor gegeven.

Weg met dat beeld, klaar, het is gewoon goedkoop.

JaylonToverlandgek Maarja ik vind het wel een beetje veel drama om een standbeeld die er nu niet meer is 😂😂

Ik ben erg benieuwd hoe je erover denkt als een ander groot park een IP van jouw geliefde park gebruikt 😉

JaylonToverlandgek Ja maar even niemand ziet dat dit als Jonny dep is ik zie het nogsteeds niet!

Blijkbaar wel, anders was deze discussie er niet 😂

JaylonToverlandgek ik zag het ook niet, tot dat er een vergelijking in dit topic is gemaakt, daarna zag ik het wel, en het is gewoon letterlijk kopiëren plakken, en er zit een laag donkere bronzen (?) verf overheen.

De vergelijking Joey en Snorri heb ik ook nooit begrepen, totdat ze Joey in de show uit beeldde zonder helm, toen vond ik het ook een kant en klare kopie.

JaylonToverlandgek Het hoort niet maar ik vind het niet zo storend.

Precies, het hoort niet maar ze doen het wel.

JaylonToverlandgek Toverland heeft dit podium laten maken en zelf de show geprogrammeerd dus het decor komt van de decorbouwer

En Toverland is degene die een akkoord heeft gegeven op het ontwerp en toen het geïnstalleerd werd.

JaylonToverlandgek Maarja ik vind het wel een beetje veel drama om een standbeeld die er nu niet meer is 😂😂

Omdat het beeld niet stevig stond tijdens de golven.

JaylonToverlandgek En anders moet ieder park eens gaan kijken met gejatte dingen want elk park jat ideeen

Laten inspireren en een beeld gewoon kopiëren zijn twee verschillende dingen. Zet je Roze Toverlandbril eens af man.

JaylonToverlandgek een piraat zie ik niet als jatten. Ieder park gebruikt piraten.

Ieder park bedenkt een unieke piraat die past bij hun park. We hebben het nu over het 1 op 1 kopiëren van Jack Sparrow, een enorm bekende IP van Disney.

Fanboys/girls zijn nou eenmaal blind voor de meeste kritiek. Maargoed het is duidelijk een knock off alie express Jack Sparrow beeld met nieuw laagje verf. Van Toverland die in Avalon een overdreven aantal nieuwe draken toevoegt zou je toch wel beter verwachten. En weg vanwege beweging door de ''vloedgolf'', zoiets kan je vastschroeven, een klus dat hoogstens een uur kost(waarschijnlijk minder). Toch weer een video bekeken en het verhaal zelf van de show vindt ik maar vaag, en ik snap niet waarom die Joey erin zit behalve dan voor merchandise forceren op de kijkers.

asuran ik zie ook wel dingen maarja ik snap niet waarom over 1 beeld zoeen drama wordt gemaakt 😂

Over deze hele show wordt al gezegd GEJATGEJATGEJAT.

Als ik de video kijk dan vind ik de show niet echt bijzonder. Decor en effecten zijn zeer goed gelukt maar verder vind ik het slecht. Wellicht zelfs slechter dan de vorige show. Dat is jammer want een goede show was een mooi middel geweest voor Toverland om zich te onderscheiden van andere parken.

Wat betreft dat beeld: Aangezien we Toverland zo niet kennen is daar vermoedelijk ergens iets fout gegaan. Sowieso zijn er meerdere partijen bij die show betrokken en is die (gedeeltelijk) extern ingekocht. Behoorlijk amateuristisch dat dit gebeurd, maar ik verwacht niet iemand bij Toverland dit bewust heeft besloten. Hopelijk lossen ze dat snel op want dat is niet heel fraai.