Ik verwacht van een park zoals Toverland gewoon nét iets meer dan een Jack Sparrow-beeld te huren en neer te ploppen in hun zomer-show waar ze uitvoerig reclame voor gevoerd hebben en gehyped hebben. Het stond in het podium vrij centraal als aandachtspunt (wanneer er niets aan de hand was), dus zoiets valt wel op.
Dat er zo hevig op gereageerd wordt, is gewoon een duidelijk teken dat we met z'n allen meer verwachten van Toverland: als je consequent dingen goed doet, dan gaat er gewoon heviger gereageerd worden wanneer ze het eens niet goed doen.
En in mijn mening is dit de bal serieus laten vallen: IP van een ander, terwijl heel het gebied waar het zich afspeelt draait rond hun piratenfamilie. Dan is het écht wel een zwaktebod om voor een dergelijke oplossing te kiezen; dan zet je gewoon beter niets dan zo'n oplossing.
JaylonToverlandgek Dat viel dan wel erg op maar een piraat zie ik niet als jatten. Ieder park gebruikt piraten.
Niet elk park, maar wel veel. Bijvoorbeeld in Plopsaland zie je de piraten op een heel andere manier en visuele stijl uitgebeeld worden.
Dit doet mij gewoon enorm herinneren aan de diverse Nintendo-figuren die rondliepen met Halloween in Walibi: daar is Walibi ook mooi voor in de problemen gekomen.
Ze hebben enorm getalenteerde ontwerpers zitten en als er budget is voor 2 Joey-poppen te maken, dan moet een degelijk Magistralis-piratenbeeld daar ook nog wel vanaf kunnen.
Als een net geopend Plopsaland De Panne al die jaren geleden wel custom beelden kon laten maken voor hun piratenzone, dan moet een Toverland met 1 miljoen bezoekers dat ook gewoon kunnen doen, tijdelijk of niet. Je kan dat beeld makkelijk een plek elders geven in Port Laguna.