Ik vind het wel opvallend dat precies dit jaar deze reis wordt georganiseerd vanuit pretpark.club. 5 jaar geleden hadden themepark.nl en de Rollercoaster Friends ook exact in hetzelfde jaar een Scandinaviëreis aangeboden. Er was toen blijkbaar genoeg animo voor, maar nu moet ik wéér kiezen tussen de Rollercoaster Friends die in verhouding voor veel minder geld een elfdaagse busreis hebben georganiseerd en deze trip. Logischerwijze kies ik dan meteen voor de reis met RF. Deze zit overigens al bomvol, dus ik denk dat ik de "concurrentie" hier nu wel mag benoemen.
Was deze reis over 2 of 3 jaar geweest, dan had ik wel overwogen om mee te gaan ondanks de hogere prijs. Liseberg is altijd wel een bezoekje waard, Farup Sommerland is een underrated parkje in de natuur met een aantal unieke ervaringen (maar 2 dagen Farup is wel erg veel). Djurs Sommerland was dé grote verrassing in 2018 met een ontzettend goed attractieaanbod en Tivoli Gardens (het enige pretpark wat pretpark,club dit jaar wel bezoekt en RF niet) is 1 van de sfeervolste pretparken ter wereld. Ik heb daar urenlang in het donker door de tuinen kunnen wandelen. Het aanbod is dus zeker prima, maar de timing vind ik jammer omdat je onnodig concurreert met een partij die een veel betere, langere reis voor een beter budget aanbiedt met veel meer pretparken.