Maar gewektst worden kan je niet voorkomen natuurlijk. En dat hoeft ook niet. Maar bewust iemand of een doelgroep kwetsen is niet ok. En soms gebeurd dat ook niet echt bewust, het is een visie van vroeger. En de maatschappij zal zich altijd ontwikkelen en veranderen.
Denk dat het nu hier zo heet nieuws is omdat we het in Nederland altijd best fel willen spelen. Maar het is natuurlijk van alle tijden dat je uitbeelden in je pretpark aanpast nav. de huidige maatschappij. Van simpele dingen als rookbeleid (wist je dat je vroeger nog kon roken in de kroeg?!) tot wat ingewikkeldere zaken die voor veel mensen hun cultuur aanraakt (zwarte piet).
Daarom is het goed dat parken, die publiekelijk toegankelijk en geliefd zijn, juist deze veranderingen doen. Het is prima dat er verontwaardiging is en ik denk dat het prima is dat we er ook relatief makkelijk over kunnen praten. Daarom fijn dat ook dit forum daar actief aan bijdraagt. Door met elkaar erover te praten, in discussie te gaan en naar elkaar te luisteren veranderen wellicht inzichten. En zie wat er gebeurd. We hebben het 'maar' over 3 poppen die van kleur veranderen in een attractie. Maar wat er eigenlijk gebeurd dat we ineens praten over gelijkheid, acceptatie en aanpassingsvermogen van een maatschappij.
En daarom is het zo belangrijk dat deze 'kleine dingen' gebeuren. Zie wat er gebeurd. Fantastisch toch.
In zoverre vind ik het ook jammer dat de vorige discussie in het andere topic zo abrupt is afgebroken, zo heet ging het er niet aan toe. Daarom fijn dat de huidige topicstarter een nieuw topic heeft gemaakt en dat er over gepraat kan worden. Prima job van iedereen.
Edit; dus top dat @laprikantan dit topic heeft aangemaakt. Hoewel een chatbox niet altijd even secuur is waardeer ik wel dat je dit doet.