Ruubje Kijk, hier heb je gelijk het punt waar de schoen knelt. Het niet niet zozeer dat er een elfje een ander verflaagje krijgt, dat maakt mij in ieder geval niet veel uit. Het is meer het punt wat jij nu maakt wat deze discussie aanzwengelt, het feit dat jij gelijk iemand gaat rapporteren die ook maar een andere mening draagt dan jij. Niemand heeft exclusiviteit op waarheid, dat ligt vaker in het midden dan jij denkt. Maar het feit dat jij vindt dat niemand een een andere mening mag hebben dan jij wilt meer iets zeggen over jou.
Ik geloof niet dat het bij het gros van de mensen niet gaat om iemand bewust te kwetsen of uit te sluiten, laat dat maar bij de nare mensen. Het grootste gedeelte kan niet goed omgaan met snelle veranderingen, waaronder ik ook wel een beetje. Maar om het nou met veel geweld door de strot te duwen en mensen gaan uitsluiten die niet snel genoeg mee gaan, daar krijg je de weerstand van (de hakken in het zand) die in dit topic terug te lezen is. Dit heeft tijd nodig, kijk maar hoe lang het heeft geduurd met bijvoorbeeld homo acceptatie.