Het theater is inmiddels ver uit de steigers maar het plein ervoor staat nog steeds flink in de hekken. De losse verkooppunten die hier waren zijn nu verhuist naar de oliebollen kraam. En ook de kiosk staat nu na de spoor overgang.

Ook wordt er druk gewerkt aan het decors van de winter editie van Te Land Ter Zee En In De Lucht. Ik vind het een vrij lompe witte unit zo naast de schaatsbaan 😅

Marvin ik zag vandaag die steigerconstructie naast de ijsbaan en kon even niet plaatsten waar het voor diende, maar dat is dus voor Te Land Ter Zee En In De Lucht. Mooi is anders, maar ach, het is tijdelijk.

De nieuwe onderhouds kalender staat online, deze valt in tegenstelling tot vorig jaar reuze mee!

Ryanvans Inderdaad opvallend weinig onderhoud. De focus zal liggen op het hotel vermoedelijk. DVH is wel lang dicht. Zou daar nog iets van upgrade komen?

DVH is altijd een paar maanden dicht maar opent meestal eerder dan volgens deze planning. Sowieso verwacht ik daar niet wederom een upgrade.

Is die sluiting ook niet een klein beetje achterhaald? Paar weekjes onderhoud moet toch te doen zijn zou je denken.

Meelworm Dat zou je haast denken ja. Maar vergis je niet wat er allemaal komt kijken bij DVH.

Ryanvans ik hoop dan ook echt dat met deze kalender ze Sindbad fase 3 (welke fase het ook is😅) dan mee gaan pakken. Kan me ook niet voorstellen dat dit heel veel overlast moet gaan geven.

Brabander tijdens de sluiting van Vogel Rok laatst hadden ze her perfecte moment om de fase op dat voorplein te doen, maar dat is ook niet gebeurd. Allicht staat het allemaal gewoon in de ijskast

Vandaag viel er weer een nieuwbrief in de digitale bus, met in dit geval onder andere een actie Videoland. Je krijgt Videoland twee maanden gratis en je zit (volgens de kleine lettertjes) nergens aan vast. Echter, wanneer je doorklikt zie je dat het na die twee maanden niet automatisch stopt en je zelf actief moet opzeggen. Daarbij moet je ook de reden aangeven.
          Wat mij betreft een zeer onbehoorlijke actie van de Efteling!

Eduard aanmelden en direct weer opzeggen. Die reden zou ik niet te dramatisch over doen. Dat zie je wel vaker.

Eduard
            Hoezo een onbehoorlijke actie?
            Je bent toch niet verplicht om de actiecode te verzilveren?
            Daarbij is opzeggen gewoon makkelijk en kun je elke reden opgeven zonder consequenties

Eduard erg overdreven om dit onbehoorlijk te noemen. Gewoon gelijk na het afsluiten opzeggen. Gebeurt overal

• Rvv vindt dit leuk.

Ik vind het om twee redenen onbehoorlijk:

• De verwachting wordt gewekt dat je nergens aan vast zit.
            • Niet iedereen denkt eraan om meteen op te zeggen, zeker niet als de tekst wordt gebruikt "dat je nergens aan vast zit".
              De woordkeuze van mij hierin is weloverwogen netjes.

Eduard dit is werkelijk zo bij elk proefabonnement dat ik ooit heb afgesloten zo. Dus niks raars aan.

Eduard Niet iedereen denkt eraan om meteen op te zeggen, zeker niet als de tekst wordt gebruikt "dat je nergens aan vast zit".

Maar je zou het wel gewoon kunnen na 2 maanden, dus ze zeggen er niets raars mee door te zeggen dat je ergens aan vast zit. Als je na 2 maanden ineens een jaarabonnement hebt, dan is het natuurlijk een ander verhaal. Maar dat is er niet. De verantwoordelijkheid ligt bij deze dus echt gewoon bij de klant. 🙂

Eftelabbo dit is werkelijk zo bij elk proefabonnement dat ik ooit heb afgesloten zo. Dus niks raars aan.

Dat het tegenwoordig gangbaar is, betekent niet meteen dat het netjes is. Ik vind het een vrij smerige verkooptruc als je mensen belooft nergens aan vast te zitten, maar dat ze daarna nog wel zélf actie moeten ondernemen om inderdaad nergens aan vast te zitten.

Maar zoals je zegt, iedereen doet het, dus blijkbaar is het niet meer ‘onbehoorlijk’.

luc136 Dat het tegenwoordig gangbaar is, betekent niet meteen dat het netjes is. Ik vind het een vrij smerige verkooptruc als je mensen belooft nergens aan vast te zitten, maar dat ze daarna nog wel zélf actie moeten ondernemen om inderdaad nergens aan vast te zitten.

Het is tegenwoordig juist veel beter dan vroeger. Nog niet zo lang geleden strooiden vooral kranten en tijdschriften met gratis proefabonnementen die daarna ook (betaald) doorliepen, maar waar je vervolgens heel lastig weer vanaf kwam. Daar zijn toen regels voor gekomen.

Er staat hier heel duidelijk dat het om een gratis proefabonnement van twee maanden gaat. Als je dan drie maanden na afsluiten nog steeds Videoland kijkt, wéét je toch dat die twee maanden voorbij zijn en je inmiddels betaalt voor dat abonnement? En als je je dat realiseert, kun je per direct opzeggen en zit je dus niet nog maanden aan dat abonnement vast, zoals vroeger her geval geweest zou zijn. Dát is wat wordt bedoeld met ‘je zit nergens aan vast’.

Mensen die verstandig genoeg zijn om de voorwaarden van een Efteling-abonnement te begrijpen, snappen ook echt wel dat je zo’n Videoland-abonnement actief moet opzeggen als je er genoeg van hebt. Om dit meteen ‘onbehoorlijk’ te noemen voelt eerder alsof er weer eens een nieuwe reden gevonden is om de Efteling te bekritiseren.

Ik zag de mail voorbij komen en dacht “jullie zijn toch een veel beter bedrijf dan dit”, gelukkig niet zulke in your face reclame voor derden als elders in pretparkland.
                  Ach, ik hoop dat het lucratief voor hun is dan wil ik met alle liefde de mail in de prullenbak deponeren, en door.