Michael Weet je wat een kinderwagen kost?! Ik ga hem dus echt niet op zo’n afstand wegzetten, ergens op een afgelegen plekje waar ik hem niet kan zien, en waar hij 9 van de 10 keer alleen staat. Dat heeft niks met luiheid te maken. Ik zet hem dus idd ook altijd tussen de rest vóór de entree.

En natuurlijk om de reden die hierboven al genoemd wordt.

Tonnie Dat heeft niets met luiheid te maken, net zoals parkeren op het knollenveld gewoon kut is, en niet luiheid, maargoed, dat snap je ook pas wanneer je met de auto komt ipv op de fiets 😆

Dat heeft het wel. Het is in basis gewoon lui gemak om niet verder te kijken dan dat je neus lang is. Het knollenveld is helemaal geen kutparkeerplaats. Dat ongeasfalteerde stuk wel, want dat is niet parkeerplaats waardig. En daar doen ze iets aan. De enige reden om daar niet te willen parkeren is omdat het uitrijden vanaf achterin een drama is. Maar niet vanwege de afstand. Want je gaat de hele dag wandelen in een pretpark, dus waarom zou je moeilijk doen over die vijfhonderd meter extra verderop parkeren.

overigens is de 9+ ervaring de stalling zelf en het dat je zo een ding droog kan wegzetten. Wat voor veel mensen schijnbaar nooit een issue was aangezien ze meestal massaal buiten worden achtergelaten. Precies op de plek waar ze in de weg staan overigens waardoor andere gasten slalommend naar de ingang van de attractie kunnen. Maar zoals met veel dingen in de samenleving tegenwoordig zal ook hier het credo wel zijn; na mij de zonvloed.

Wat pas echt een 9+ ervaring zou zijn is iemand die de buggy voor je weg zet en je een valetticket geeft. Dat kun je netjes buiten zicht doen en geeft de klant pas echt een rijk gevoel. Kost je wel op veel dagen een full-timer en dat is misschien de investering niet waard.

Jules en minder diefstal gevoelig.

De buggy stalling bij Polles is open.

Marvin Toevallig kregen wij vandaag bij Polles Keuken precies een tafeltje achter de wandelwagen stalling aangewezen. Dit is het nieuwe uitzicht vanaf een tafeltje achter de stalling.

Eeuwig zonde! Ik geloof allemaal best dat een dag Efteling met buggy wat extra moeite kost en dat dit soort stallingen net naast de ingang van een restaurant of attractie heel handig zijn, maar ik ben het desalniettemin hartgrondig met Michael eens. Eerst leden de buggylozen onder de kinderwagenchaos voor de ingang en nu lijden zij onder het verprutste uitzicht, enkel en alleen omdat buggybezitters blijkbaar te lui zijn om verder te kijken dan hun neus lang is.

Piet_Verdriet Ik ga hem dus echt niet op zo’n afstand wegzetten, ergens op een afgelegen plekje waar ik hem niet kan zien

Ik geloof er niks van dat je kinderwagen sneller gestolen zou worden uit een stalling waar je geen zicht op hebt dan van onder een dakje waar je er - zoals op bovenstaande foto te zien is - precies net zo weinig zicht op hebt.

Aurelius enkel en alleen omdat buggybezitters blijkbaar te lui zijn om verder te kijken dan hun neus lang is

Heb je de "stalling" bij symbolica wel eens gezien?
          Ik snap dat als je niet met een buggy rondloopt het niet echt opvalt.

Maar het is een ronduit smerige plek.
          Vogelstront overal. Niet overdekt etc.

Als je niets fatsoenlijks aanbied dan gaat niemand dat gebruiken. Dat moet je niet je gasten kwalijk nemen. Dat kan je alleen de gefaalde planning van de Efteling kwalijk nemen.

Aurelius Nou nou, wat een lijden. Kom je er nog wel bovenop? Als je je daar al zo aan ergert weet ik niet of een pretpark als de Efteling wel zo’n goede plek voor jou is.

Als je de kinderwagen wegzet bij de stalling naast Symbolica staat hij werkelijk voor iedereen uit het zicht. En zoals @Tonnie terecht zegt, op een smerige plaats. Ik zet hem daar niet weg, punt. En met mij denkt waarschijnlijk iedereen er zo over, want ik zie al volop kinderwagens in de stalling bij Polles staan.

Nogmaals; geen luiheid, maar gewoon voorzichtig met je dure spullen omgaan.

Ik heb het al eens eerder gezegd, maar ik vind de stalling an zich best wel mooi geworden. Erg praktisch ook met de aangebrachte lampjes. Ze hadden hem alleen echt gewoon wat dieper moeten maken zodat de dakjes het aanzicht niet zouden verpesten (een probleem wat je aan de andere kant van de ingang ook zou hebben op deze hoogte).

Tonnie , Piet_Verdriet en andere buggybezitters, zouden jullie de buggy wel bij Symbolica stallen als de overkapping die nu pontificaal voor Polle staat opgetakeld zou worden en linea recta op de plek van de duivenpoep geplakt werd?

Aurelius Als de Efteling iedereen daar heen zou sturen wel ja. Mocht de buggy dan alsnog alleen staan, dan niet. Dus aan de Efteling om dat te handhaven.

• Njit heeft hierop gereageerd.

Aurelius Als ik Symbolica in ga dan zet ik hem er nu ondanks de bende ook geregeld neer, of de schone plekken moeten bezet zijn.

Dus een fatsoenlijke stalling maakt het voor mij alleen al beter.

Blijft hij alsnog vrij ver weg voor een polles stalling.

Piet_Verdriet Als de Efteling iedereen daar heen zou sturen wel ja. Mocht de buggy dan alsnog alleen staan, dan niet.

'Als hullie het ook niet doen dan hoef ik het ook niet te doen' . Zolang iedereen zo blijft denken zal er nooit iets veranderen..

De onderhoudskalender voor begin 2020 staat online. Er lijkt geen grote klus gepland te staan.
                    Wel opvallend:

• Python gaat 19 dagen dicht, hoewel net helemaal herbouwd.
                    • Baron gaat 12 dagen dicht, zijn langste onderhoud tot nu toe.

• Joell heeft hierop gereageerd.

Tim Python zal wel even nagekeken worden voor behoud baan na een jaar. Baron 1898 zal wel een lange beurt nodig hebben na 5 jaar in operatie.

Oh ja, en Raveleijn is van 6 januari tot 3 april gesloten. Had toch ergens gehoopt dat door die maandenlange storing de winterstop wat korter zou zijn.

Bij Joris en de Draak lijkt een stukje van het muurtje naast het pad vervangen te worden.

De bestrating bij de ingang van het Sprookjesbos is af en de laan zelf is voorzien van een verse laag asfalt (voor het soort asfalt verwijs ik je graag door naar podcast Kleine Boodschap 😉)

De zijwand van het Diorama begint al weer een beetje uit de steigers te komen.

En als laatste nog even een foto van een van de kerstboom groepjes met kachel 😁