Joell Helemaal mee eens! Ik snap echt niet dat er binnen dit bedrijf niemand eens met de vuist op tafel staat. Er wordt met zorg een pannenkoekenhuis en aanverwante horeca ontworpen en gebouwd en vervolgens plempen ze in de zichtlijnen van zowel binnen naar buiten als van buiten naar binnen een houten gedrocht neer voor kinderwagens. Dit kan echt niet in een park waar thematisering zo hoog in het vaandel lijkt te staan.
Klein Efteling nieuws
Mooi is anders maar zal het 1 en ander niet te maken hebben met de nieuwe uitbouw? Normaal kon je redelijk makkelijk je kinderwagen naar binnen nemen zonder overlast, ik neem aan dat in de uitbouw dit wat laster is vanwege beperkte ruimte. Vandaar een nieuw beleid na 7 jaar?
Eftelflags Prima, maar dan bouw je zo'n ding toch niet in zichtlijnen?
Eduard Ik had het het zelf aan de terraskant gebouwd ja. Dus links van de entree.
Eftelflags Bij Polles Keuken werden wandelwagens altijd al buiten gestald (of in ieder geval zoveel mogelijk) omdat er binnen te weinig plek voor was. Op zich is die stalling daarom ook helemaal geen slecht idee, maar nu ik er binnen een keer achter heb gezeten ben ik het er wel mee eens dat je zichtlijn ernstig verpest is. Juist bij tafels die gepositioneerd zijn om maximaal uitzicht over het plein te hebben. Als ze die stalling een kleine halve meter lager zouden hebben gemaakt door hem een beetje in te graven was het probleem er niet geweest mijns inziens.
- Bijgewerkt
Ze konden beter een 5 bij 10 meter bord maken met kinderwagens hier bij de huidige stalling. En dit attenderen voor de ingang voor Symbolica en Polles Keuken.
- Bijgewerkt
Marvin Hij had, zoals ik net zei, gewoon verplaatst moeten worden aan de linkerkant. Dat had inderdaad stukken mooier geweest. Het doet me een beetje denken aan die oude bagagekasten voor de ingang van de Baron. Zo zonde van het aangezicht. Nu is dit later gelukkig wel aangepast.
Tonnie Je begrijpt dat zo een ding 25 meter verderop zetten gewoonweg niet werkt.
Nee dat begrijp ik inderdaad niet. Want dat het niet werkt heeft enkel en alleen te maken met de luiheid van je gast. Als de gastheer de mensen erop wijst dat de stalling verderop is kan je dat probleem volgens mij prima teckelen.
Michael Als de gastheer de mensen erop wijst dat de stalling verderop is
zo'n persoon ergens permanent neerzetten om gasten terecht te wijzen kost ook geld. En als Nederlanders ergens een hekel aan hebben dan is het autoriteit. 'Dat maak ik zelf wel uit waar ik dat ding neerpleur, ik betaal tenslotte genoeg!'
Njit zo'n persoon ergens permanent neerzetten om gasten terecht te wijzen kost ook geld
Polle heeft echter al een permanente gastheer. Net zoals dat bij de ingang van Symbolica in drukke periodes ook altijd iemand bij de poort staat. Het zou voor de Efteling, met haar ambities, sowieso geen slecht beleid zijn om een greeter te introduceren bij familie vriendelijke attracties om dat soort zaken beter te regelen.
Pas als je kinderen hebt, begrijp je dat het fijn is de wagen in de buurt te hebben. En dat heeft niks met luiheid te maken maar dat je praktisch leeft uit dat ding.
Nu is de huidige oplossing niet een die de schoonheidsprijs verdient, maar het weggestopte hoekje naast de schatkist ook niet.
Zoals altijd mist bij de inrichting van het plein een overkoepelende visie die het voor alle bezoekers een prettige, overzichtelijke en mooie ruimte maakt.
En daarin had op mooie wijze een prettige wandelwagenstalling geplaatst kunnen worden.
Vind dat echt zo een dooddoener; pas als je kinderen hebt zou je weten hoe het is. Ik snap prima dat je leeft uit zo een ding; maar als je ergens een wachtrij in loopt of ergens gaat eten dan is het in basis nog steeds de luiheid om niet verder te lopen dan strict noodzakelijk zou zijn. Dat geldt in dit topic voor kinderwagens, maar geldt net zo goed voor mensen die hun auto te pas en te onpas op straat neerzetten zonder na te denken of die handig staat of mensen die hun fiets voor de ingang van de supermarkt parkeren. Als het inderdaad zo is dat je kinderwagen onmisbaar is in een pretpark dan hebben al die hokken op voorhand al geen enkel praktisch nut behalve de architectuur van, in dit geval. Polles Keuken verruïneren. Dan moet je ze gewoon mee naar binnen nemen. Maar zodra je ze naar buiten brengt en je dus naar buiten moet als je iets nodig hebt dan maakt die 50 meter extra lopen echt geen zak uit.
Er zijn wel meer dooddoeners als het om kinderen gaat, maar heel cliché is een aantal wel waar.
We zullen het op dit onderwerp niet snel eens worden, nu ja, dat de huidige locatie het aanzicht verpest. Maar een fijne nette stalling in de buurt van Polle’s was wel behoefte aan.
Nogmaals, met gewoon een goed ontwerp had dat op het plein prima gekund.
Het achterafplekje bij de schatkist is al vanaf de ontwerpen commentaar op, achteraf zeker ook niet onterecht, zoals wel vaker.
Voor de goede orde, ik vind dat ding achter de schatkist ook geen goede stalling, want dat is helemaal niet ingericht als degelijke stalling.
- Bijgewerkt
Laten we als eerste maar stellen dat de nieuwe stalling in de uitvoering zelf voor de doelgroep gewoon erg fijn is, de locatie zo recht voor Polles is alleen zo zonde.
En de huidige "stalling" achter de schatkist is gewoonweg ruk.
En ja, dat soort dingen zie je pas in wanneer je zelf met zo een ding door de Efteling loopt.
Michael dan is het in basis nog steeds de luiheid om niet verder te lopen dan strict noodzakelijk zou zijn
De huidige stalling nodigt ook niet echt uit om daar je buggy neer te zetten, gewoon ergens anders langs de kant staat ie beter en schoner dan in een vies hoekje weg gestopt uit het zicht van alles.
De Efteling heeft zijn mond vol van de 9+ ervaring, maar als dan de gastheer/vrouw bij Polles mij weg stuurt met mijn buggy om die achter de schatkist te parkeren aardig ver weg dan voelt dat niet als uitnodigend voor mij als een gast.
Dat heeft niets met luiheid te maken, net zoals parkeren op het knollenveld gewoon kut is, en niet luiheid, maargoed, dat snap je ook pas wanneer je met de auto komt ipv op de fiets
- Bijgewerkt
Michael Weet je wat een kinderwagen kost?! Ik ga hem dus echt niet op zo’n afstand wegzetten, ergens op een afgelegen plekje waar ik hem niet kan zien, en waar hij 9 van de 10 keer alleen staat. Dat heeft niks met luiheid te maken. Ik zet hem dus idd ook altijd tussen de rest vóór de entree.
En natuurlijk om de reden die hierboven al genoemd wordt.