Iedere wachtrij eindigt toch met evenveel pijn, ik sla nog steeds over.

5 dagen later

De heren van Kboodschap wisten nog wat onderhoudsnieuwtjes te melden.

Jammer dat het huisje helemaal herbouwd moet worden, maar ik neem aan dat de Efteling het weer in oude glorie terug zal gaan bouwen, als je naar de zes zwanen kijkt zou dat wel goed moeten komen.

De overkapping of zonwering van de Gondoletta is iets wat al sinds de uitzending van "terug op de werkvloer" benoemd werd, dus het duurt even, maar dan krijg je ook wat 😅

Ik trek nooit de rechtmatigheid van de keuze iets af te breken in de Efteling in twijfel, want er zullen allerlei goede redenen voor zijn, maar zonde is 't wel als iets authentieks verdwijnt voor een herbouw. Het is niet hetzelfde.

• Tonnie heeft hierop gereageerd.

Jules
    Rechtmatig is het zeker.. het huisje is verzakt en dat is provisorisch opgelost. Ik kan mij voorstellen dat dat met zo een oud gebouw lastig is om dat gewoon goed te krijgen. Maar toch is het 'jammer'

Het huisje van Vrouw Holle, zeker erg jammer, is toch een van de oudste -misschien wel het oudste- gebouw van de Efteling, maar inderdaad, na al die jaren is het huisje erg vervallen geraakt, scheuren in de muren, dakconstructie die het moeilijk heeft, en na de werkzaamheden van afgelopen jaar is inderdaad de fundering+constructie beschadigd geraakt waardoor het huisje begint de verzakken.
    De keuze om het huisje af te breken en opnieuw op te bouwen is dan ook niet meer dan logisch, het maar in elkaar laten storten brengt je alleen maar meer van huis, nu kunnen hopelijk nog delen hergebruikt worden.
    Top beslissing dan ook! De Efteling geeft veel om haar historie, dat blijkt maar weer.

Mooie kans om ook iets binnen in het huisje te gaan doen.

Looopings meld dat het doolhof er slecht bij ligt. Begin dit jaar zelf gezien dat dit gedeelte er inderdaad erg slecht bij ligt. Snap niet dat er hier niets aan gedaan wordt. Wat vinden jullie?

Het doolhof ligt er al bijna tien jaar slecht bij. Er gaat geen budget heen, wat ook wel begrijpelijk is. Ik zeg nog even afwachten tot eventueel die hoek heringericht wordt en dan slopen. Daar kan je iets veel leukers neerzetten.

Ik denk nog steeds dat we toch ook wel eens afscheid gaan nemen van de kookpotten en daarna het Doolhof. Als je die grond samentrekt met de picknickweide kan je wel wat kwijt...

Eftelflags zou wel jammer zijn om de kookpotten te verliezen, het doolhof daarintegen en daar kunnen ze al een leuke attractie op een flink lapje bouwen.

De kookpotten verplaatsen zou een leuke zijn heb je ook gelijk een mooi uitzicht vanaf de brug op de achtbaan als dat gedaan wordt en het doolhof dan weg.

Heb je gelijk ook een kleurrijk plein met daarop carnaval en de circusbaan plus vogelrok

Doolhof mag van mij ook wel weg, zeker in de staat hoe het er nu bij ligt, gaat echt nergens meer over.. 😞

9 dagen later

Volledig mee oneens 😃
          Nu kom ik niet altijd van die kant, maar wel goed om te weten dit.

Oei stefanie komt daar 2x per dag overheen, gelukkig rijd die nooit te hard 🤭

Iedereen rijdt er vaak al ruim onder de maximum snelheid. Straks ook nog krampachtig bang en enkel op de teller turend. Hopelijk blijven ze voldoende rechts (wat hier over het algemeen zeer uitzonderlijk voor NL, maar verbazingwekkend goed gaat eigenlijk).

Geen voorstander. Al is 100 er een prima tempo.

• John vindt dit leuk.

Aquanura in onderhoud. De attractie was later die dag gewoon te zien, maar in zo'n staat dat ik niet geloof dat de Efteling er trots op zou zijn. Filmpje van de show volgt nog.

13 dagen later

Hans en Grietje hebben nieuwe bomen gekregen. Ik vind ze mooi! 🙂