Wat me later tijdens mijn bezoek trouwens nog op viel was dat de dame op de gevel van Villa Volta een van haar armen stil houd. De rechter (voor de kijkers links) gestrekte arm hangt op zijn laagste punt stil terwijl haar andere gebogen arm wel netjes op en neer wiegt. Wat dan wel weer grappig is is dat het door de subtiliteit van de beweging vanaf een afstand of op video amper te zien is.
Klein Efteling nieuws
Marvin Wat me later tijdens mijn bezoek trouwens nog op viel was dat de dame op de gevel van Villa Volta een van haar armen stil houd. De rechter (voor de kijkers links) gestrekte arm hangt op zijn laagste punt stil terwijl haar andere gebogen arm wel netjes op en neer wiegt. Wat dan wel weer grappig is is dat het door de subtiliteit van de beweging vanaf een afstand of op video amper te zien is.
"'t Zijn de kleine dingen die 't (niet) doen, die 't (niet) doen " in de Efteling momenteel.
Draconicon begint weer vorm te krijgen
Het lijkt erop dat de Efteling onderzoek doet naar gastenspreiding!
Ik kwam zojuist onderstaande foto's tegen op Twitter. Kennelijk heeft de Efteling de grote vis die al een tijdje niet meer boven kwam in de Siervijver naar de kant verplaatst. Wat denken jullie, zouden ze hem gaan repareren of gaat ie met pensioen?
Zelf hoop ik heel erg dat hij weer naar boven zal komen..
Dit is geen grap.
Dit vind ik dus tof. Meer van dit soort dingen aub!
Erg leuk! Met m'n 1m97 is het helemaal in stijl
Ik vind 'm echt schitterend.
Marvin Naar Γ©chte Eftelingse traditie verdwijnt hij natuurlijk voorgoed.
Na ruim 3 maanden eindelijk. Wellicht maar voor 2 maanden aangezien de winterstop eraan komt.
Ik vraag me inderdaad af of de winterstop nu door gaat, het onderhoud wat normaal in die periode gepleegd word hebben ze namelijk al kunnen doen(geen idee of dat gebeurt is) in de afgelopen 3 maanden, wellicht dat ze wel dan het mechanisme voor het zakken en omhoogkomen kunnen maken.
Fijn dat Raveleijn weer opengaat!
Op volle sterkte, maar het werkt nog steeds niet zoals het zou moeten.
Er is weer veel geld aan uit gegeven, maar dat ding brengt zoveel beperkingen met zich mee dat ik liever had gezien dat het helemaal weggehaald hadden.
Het is een beetje een zelfde nieuwsbericht als met de draak van Joris. Daar werd gezegd "De draak houdt de drakenjagers voortaan vanuit stilstaande positie in de smiezen." En nu hier "op volle sterkte, maar zal niet vanuit de grond naar boven komen".
Verdikkeme Efteling, fix de boel gewoon eens. Koop geen dure animatronics als ze kapot gaan en je ze dan niet of slechts half repareert.
Niek Verdikkeme Efteling, fix de boel gewoon eens.
Ik wil voor Raveleijn wel de nuance maken dat de Efteling de gehele show, inclusief onderhoud, heeft uitbesteed aan Puy de Fou. Die zijn volledig verantwoordelijk schijnbaar, dus om nu met de vinger naar de Efteling te wijzen is misschien niet helemaal terecht. Hoe dan ook, het mooiste effect van een magere show werkt dus niet. Dus dat lijkt me sowieso een issue voor die show.
- Bijgewerkt
Goed nieuws! Na de test met en de vervanging van de automatiek bij de Steenbok die het mogelijk maakt om naast contant ook contactloos met je pinpas te betalen gaat dit nu ook in de rest van het park mogelijk worden. Na vandaag kun je bij de automatiek van de Smulpaap gewoon met je pinpas terecht! (of je smartphone/smartwatch als die contactloos betalen ondersteunen) Vanaf 21 november zal ook de automatiek van de Hongerige Machinist volgen.
Misschien is het ergens eigenlijk wel een beetje slecht nieuws ook, een snack uit de muur trekken word zo wel heel makkelijk he..
Gelukkig zit er een max per dag op..
Maar fijn dat De Efteling met de tijd meegaat, contactloos betalen is ideaal.
gewoon lekker met je iPhone of Watch betalen. Sneller kan bijna niet