Meteen een leuk tasje ook. Natuurlijk uit papier wat minder "houdbaar", maar wel echt leuker dan een suffe bruine papieren zak zo.
Klein Efteling nieuws
Ik kreeg laatst al eens een papieren tasje mee tijdens de Zomeravonden in Efteldingen. (blanko toen nog) En de keer daarop niet, vroeg mij toen al af of het een test was. En dat was het duidelijk. Fijne verandering!
Update van de Gondoletta; vraag is natuurlijk of we met dit onderhoud al de overkapping kunnen gaan verwachten. Ik verwacht van niet, aangezien er geen vergunning is afgegeven. Dit zal dus waarschijnlijk normaal onderhoud zijn en de overkapping zal op een later moment komen. (Kan dat momenteel uberhaubt afgegeven worden met die stikstof ellende?)
De voorbereidingen voor de Winter Efteling zijn ook bezig. Dit jaar (Gelukkig!) nog gewoon kampvuren in het park. De verhalen dat de Efteling daar mee stopt lijken dus bedoeld te zijn voor wanneer het bestemmingsplan definitief zou wijzigen.
Een onderhoudsbeurt van 50 dagen en dan nog geen overkapping? Vraag me af of er dan toch wat meer op til staat. Er zijn natuurlijk al jarenlang plannen om de Gondoletta aantrekkelijker te maken.
- Bijgewerkt
Michael De voorbereidingen voor de Winter Efteling zijn ook bezig. Dit jaar (Gelukkig!) nog gewoon kampvuren in het park. De verhalen dat de Efteling daar mee stopt lijken dus bedoeld te zijn voor wanneer het bestemmingsplan definitief zou wijzigen.
De verhalen zijn simpelweg onzin.
Sowieso zou het pas van toepassing zijn wanneer het nieuwe bestemmingsplan akkoord is (wat het voorlopig nog niet is helaas)
En het zijn binnen dit nieuwe plan noodmaatregelen.
Dit betekend dus wanneer de Efteling minder kan compenseren (bijvoorbeeld een boer die nog niet weg kan contractueel en er dus nog bemest zou worden) of de Efteling meer dan verwacht zou uitstoten (bijvoorbeeld grootschaligere werkzaamheden en meer machine/uitstoot uren dan verwacht) ze deze maatregelen kunnen nemen om alsnog de normen te halen.
Waarbij je je dan kan afvragen of dit bijvoorbeeld zelfs maar voor 1 jaar nodig zou zijn om kampvuren te minderen of helemaal niet te houden omdat het jaar erna de situatie zoals gepland wel gehaald word.
De oever langs de karpervijver is klaar zo te zien. In plaats van de houten border nu een natuurlijk verloop. De eendjes lijken er blij mee te zijn in ieder geval
Wat me later tijdens mijn bezoek trouwens nog op viel was dat de dame op de gevel van Villa Volta een van haar armen stil houd. De rechter (voor de kijkers links) gestrekte arm hangt op zijn laagste punt stil terwijl haar andere gebogen arm wel netjes op en neer wiegt. Wat dan wel weer grappig is is dat het door de subtiliteit van de beweging vanaf een afstand of op video amper te zien is.
Marvin Wat me later tijdens mijn bezoek trouwens nog op viel was dat de dame op de gevel van Villa Volta een van haar armen stil houd. De rechter (voor de kijkers links) gestrekte arm hangt op zijn laagste punt stil terwijl haar andere gebogen arm wel netjes op en neer wiegt. Wat dan wel weer grappig is is dat het door de subtiliteit van de beweging vanaf een afstand of op video amper te zien is.
"'t Zijn de kleine dingen die 't (niet) doen, die 't (niet) doen " in de Efteling momenteel.
Draconicon begint weer vorm te krijgen
Het lijkt erop dat de Efteling onderzoek doet naar gastenspreiding!
Ik kwam zojuist onderstaande foto's tegen op Twitter. Kennelijk heeft de Efteling de grote vis die al een tijdje niet meer boven kwam in de Siervijver naar de kant verplaatst. Wat denken jullie, zouden ze hem gaan repareren of gaat ie met pensioen?
Zelf hoop ik heel erg dat hij weer naar boven zal komen..
Dit is geen grap.
Dit vind ik dus tof. Meer van dit soort dingen aub!
Erg leuk! Met m'n 1m97 is het helemaal in stijl
Ik vind 'm echt schitterend.
Marvin Naar Γ©chte Eftelingse traditie verdwijnt hij natuurlijk voorgoed.
Na ruim 3 maanden eindelijk. Wellicht maar voor 2 maanden aangezien de winterstop eraan komt.
Ik vraag me inderdaad af of de winterstop nu door gaat, het onderhoud wat normaal in die periode gepleegd word hebben ze namelijk al kunnen doen(geen idee of dat gebeurt is) in de afgelopen 3 maanden, wellicht dat ze wel dan het mechanisme voor het zakken en omhoogkomen kunnen maken.
Fijn dat Raveleijn weer opengaat!
Op volle sterkte, maar het werkt nog steeds niet zoals het zou moeten.
Er is weer veel geld aan uit gegeven, maar dat ding brengt zoveel beperkingen met zich mee dat ik liever had gezien dat het helemaal weggehaald hadden.