Hjalmar Ik zie wel een duidelijk verschil in de aanpak van Epic en Wildlands. Wildlands heeft een centraal entreeplein waar tussen de ingangen van de deelgebieden niet zoveel gebeurd. De hub in Epic is anders van opzet, veel grootser en met een ander programma. Dat kan al een verschil maken. Daarnaast zijn de gebieden in Wildlands anders van opzet in mijn ogen. Nortica was altijd al een heen en terug stukje, Serenga was wel een rondje, maar die begon pas vrij ver naar achteren (kortom, twee keer een lange rechte weg om doorheen te lopen) en enkel Jungola was vanaf de ingang echt een rondje. Ik denk dat vooral het rechte stuk tussen de hub en het begin van de ronde van de Serenga niet lekker werkt.
Bij Epic zijn de gebieden veel kleiner en vanaf het begin al of een ronde (How to train your Dragon) of een gebied om te ontdekken (Wizarding World en Mario Land). Dat verschil zal in mijn ogen een succesfactor kunnen zijn van deze opzet. Wel creëer je vier mega chokepoints bij de portalen. Ik ben vooral benieuwd hoe dat gaat werken op de lange termijn.