Ik heb nog eens rustig na zitten denken over de aankondigingen van gisteren het park in het algemeen en ik heb toch hier en daar wat kanttekeningen met betrekking tot dit park.
The Wizarding World of Harry Potter™ – Ministry of Magic™
Ik snap niet zo goed waarom we eerst Parijs in moeten om uiteindelijk bij de British Ministry of Magic moeten komen. Die logica ontgaat mij volledig en laat in mijn ogen voornamelijk zien dat ze dit gebied eigenlijk voor Fantastic Beasts hadden bedacht en toen de films flopten maar om hebben gegooid naar een portaal, in een portaal, naar Universal Studios Florida waar het Britse deel van The Wizarding World staat. Daarnaast wordt er momenteel een gebouw gebouwd voor de poort van het gebied die het zicht volledig onttrekt vanuit de entree van het park en het dus verbergt. Ondanks dat er een hoge pilaar op staat maakt dit niet makkelijk manoeuvreerbaar voor nieuwe bezoekers tot het park.
Celestial Park
Het idee is heel tof ziet er goed uit voor een plust park met twee attracties, maar ik vind persoonlijk dat er te weinig wordt gedaan met het Celestial idee als het gaat om benamingen en aankleding in dit deel van het park. Restaurants hebben namen als Atlantic, The Blue Dragon Pan-Asian Restaurant, Pizza Moon en Oak & Star Tavern. Allemaal niet een referentie naar een celestial lichamen op Pizza Moon na. Hopelijk hebben ik het gemist in de fly-through video maar ik had hier wel iets meer verwacht dan een park met veel water features.
Ik vind het portaal idee nog steeds tof en wat ik hier en daar zie in de bouwfoto's is tof.