Niek heeft de titel veranderd naar [2025] Universal Orlando bouwt 3e park: Epic Universe .

Wow, wow! Universal is echt mega grote stappen aan het zetten en komt toch wel heel dichtbij Disney zo. Laat dat Europees park maar komen.

Dutch23
    Daarover (UK park) kwam ook nieuws naar buiten vandaag.
    Degene uit de gemeente die hier verantwoordelijk voor is gaat elke maand met Universal om de tafel zitten om dit te bespreken.

Verder: ondanks dat er niks nieuws werd verteld, met dank aan Theme Park Stop. Wel heel gaaf nieuws dit

Dit ziet er allemaal geweldig uit. Veel wisten we al, maar ik krijg er nu wel wat meer een gevoel bij. Een beetje afgezaagd misschien, maar ik ben nu nog wel een stuk benieuwder geworden naar de grote attracties in het Monster- en in het Harry Potter gebied.

Florida was voor mij eigenlijk de enige bestemming voor een pretparkvakantie, maar dit park zorgt er nu wel voor dat het voor mij teveel wordt en ik vanaf 2025 wel een keuze ga maken welke parken ik wel en niet ga doen.

De parken in de nabije omgeving van Universal Epic Universe zullen nu wel wat nerveuze directieleden hebben.
    We wisten al heel veel over dit park natuurlijk, maar als het echt zo gaat worden als in de clips dan kan het niet anders zijn dan dat het voor ons liefhebbers een interessante tijd gaat worden.
    Want de buren zullen niet anders kunnen dan met een antwoord moeten komen.

Wat is die Drakenpoort op het einde van het filmpje?

Ik vraag me nu eigenlijk af, zou de achtbaan in het dragon-land geen wingcoaster van Intamin kunnen zijn? Ze spreken in de video wel duidelijk over 'vliegen als een draak', en inverted is het zeker niet.

Convival ja inderdaad, bedankt. Dat is toch wel het enige dat voor mij niet echt bij de rest past. Ondanks dat zeker wel mooi.

Ik heb nog eens rustig na zitten denken over de aankondigingen van gisteren het park in het algemeen en ik heb toch hier en daar wat kanttekeningen met betrekking tot dit park.

The Wizarding World of Harry Potter™ – Ministry of Magic™
      Ik snap niet zo goed waarom we eerst Parijs in moeten om uiteindelijk bij de British Ministry of Magic moeten komen. Die logica ontgaat mij volledig en laat in mijn ogen voornamelijk zien dat ze dit gebied eigenlijk voor Fantastic Beasts hadden bedacht en toen de films flopten maar om hebben gegooid naar een portaal, in een portaal, naar Universal Studios Florida waar het Britse deel van The Wizarding World staat. Daarnaast wordt er momenteel een gebouw gebouwd voor de poort van het gebied die het zicht volledig onttrekt vanuit de entree van het park en het dus verbergt. Ondanks dat er een hoge pilaar op staat maakt dit niet makkelijk manoeuvreerbaar voor nieuwe bezoekers tot het park.

Celestial Park
      Het idee is heel tof ziet er goed uit voor een plust park met twee attracties, maar ik vind persoonlijk dat er te weinig wordt gedaan met het Celestial idee als het gaat om benamingen en aankleding in dit deel van het park. Restaurants hebben namen als Atlantic, The Blue Dragon Pan-Asian Restaurant, Pizza Moon en Oak & Star Tavern. Allemaal niet een referentie naar een celestial lichamen op Pizza Moon na. Hopelijk hebben ik het gemist in de fly-through video maar ik had hier wel iets meer verwacht dan een park met veel water features.

Ik vind het portaal idee nog steeds tof en wat ik hier en daar zie in de bouwfoto's is tof.

TuttiFrutti

De trein is gespot op de tweede launch. En dat is geen wing-coaster.
        Het vliegen als een draak kan slaan op de Sky-fly's of de drones die ze willen laten vliegen die eruit zien als een draak. (Min of meer bevestigd in het filmpje, tenminste zo zou je de tekst kunnen interpreteren.).

Denken jullie dat dit in het voorjaar van 2025 gaat opengaan? Ik ben bezig met een grote reis te plannen maar ik kan beter nog even wachten denk ik 😅

Studios opende op 7 juni, Island of Adventures op 28 mei en Volcano bay op 25 mei. Ik verwacht dat EU in dat zelfde rijtje zal vallen, maar wees je bewust dat Universal bekend staat om attracties en parken op te leveren met vrij veel complicaties. Ik zou zelf wachten tot minstens na de zomervakantie tot misschien zelfs pas voorjaar 2026 mocht je een stabiel park willen hebben.

Markiewong Dankje voor de info, september ziet er een rustige periode uit op queutimes, zeer verleidelijk!

QDude24
            Donkey Kong's eerste launch lijkt op een lift, maar heeft geen kabelgoot.

Thematisch en layout wise is een kettinglift ook helemaal niet logisch, onderstaande video zie je beter dan het een launch is.

Hjalmar Dat zou wel eens kunnen zijn, ben benieuwd of de grote darkride dan een Fantastic Beasts attractie wordt of een Ministry attractie. Maar ik dacht altijd wel dat ze iets wilden doen met die liften uit het Ministry en dat het dus altijd wel een Britse attractie zou worden?

Even de berichten in dit topic even laten oplopen, maar ik zit serieus bijna met open mond te kijken wat ze hier neerzetten. Nu de vraag wat Disney hier op gaat beantwoorden, en of ze dat ook eindelijk een beetje snel kunnen doen. Orlando staat nu voor ons in 2026 op de planning, reken er maar op dat ik hier naar uit ga kijken.

• Niek heeft hierop gereageerd.

Marco Nu de vraag wat Disney hier op gaat beantwoorden

Eerlijk? Ik snap het principe van concurrentie wel, maar dit is echt te kort door de bocht. Universal steekt miljoenen/miljarden in een compleet nieuw park dat van A tot Z moet worden opgebouwd, waar jaren plannning aan vooraf gaat, een stap die zo groot is dat zo'n bedrijf als Universal dit wellicht de komende 20 jaar niet weer zal doen, en dan spreek je eigenlijk de vraag uit 'wat gaat disney doen als antwoord'. Nou, niets. Disney trekt z'n eigen plannen, en reken er maar op dat dit nieuwe park daarbij ook voor Disney bijvangst gaat produceren. Disney heeft door de jaren heen z'n eigen grote uitbreidingen gedaan, net als Universal, en zal ongetwijfeld een hele strategie hebben liggen voor de komende jaren, waarin zeker wel rekening wordt gehouden met de stappen die Universal zet, maar ik geloof niet dat Disney nu opeens iets moet gaan produceren om tegenwicht te bieden voor Epic Universe.