Niek Dat is voor het eerst dat ik dat lees, heb je een bron?

Alicia Stella van Themepark stop in één van de vele video's.
Via een patent aanvraag geloof ik.

• Niek vindt dit leuk.

Bij de opening van FLY was er ook één poort open (nog steeds is die andere dicht trouwens) en werd dat gebruikt om de drukte te doseren. Hetzelfde park sluit ook delen af voor evenementen. In principe kun je elk themagebied apart sluiten voor een groot evenement. Ze doen er daar helaas nog relatief weinig mee, maar voor een bedrijf als Universal lijkt me dat zeker praktisch. Zéker als ze wél de ruimte hebben om de gebieden er ook écht op in te richten.

Je kunt bijvoorbeeld prima een ticketed event doen in de Monster Zone voor halloween. In plaats van halloween in het hele park, gebruik je dit als halloween zone. Familiefeest van een groot bedrijf waarbij medewerkers met hun gezin komen: How to tame your Dragon Land is perfect af te zetten voor alleen deze groep. Conferentie-faciliteiten worden afgehuurd door voor een gaming event? Wat dacht je van een "ERT" op de Nintendo Zone na parksluit? (tegen de juiste prijzen uiteraard).

Ik zie er wel een markt in.

Weer een portal met meer details erop. Dit keer het Harry Potter gebied.

Naast de 'wand' bovenop de portal, is ook de gouden boog toegevoegd:

En ook het How To Train Your Dragon deel heeft z'n top ontvangen:

Bij het Monsters gebied zat dit er al een tijdje op, maar nu een goede ingezoomde foto. Enkel de gouden boog mist nog, maar zal in dit tempo snel geplaatst worden lijkt mij:

Enkel het Mario Gedeelte mist dus nog zijn top boven de Portal. Zal niet lang meer duren denk ik.

• Niek vindt dit leuk.

Ik vind die hoge torens bij alle portals dus echt een supervet idee, en de uitwerking is ook echt niet mis! 😎 🤩
Prachtig hoe elk gebied z'n eigen compleet gethematiseerde entree krijgt, en tóch aansluit op de andere gebieden door de vormgeving van de 'portal' zelf. Heel gaaf!

edit:

Er staat water in het how to train your dragon gebied! 😎

• Dark Universe heeft dus een tesla-coil bovenop de houten 'boomwortelconstructie';
  • Potter krijgt een gouden hand+toverstaf ;
  • How to train your Dragon heeft een gestileerd draken-embleem ;
  • Mario lijkt een verzameling van grond-elementen en buizen te krijgen, met als hoogtepunt een buis.

En de entree wordt dus ook deels gevormd door een gelijkaardig halfrond portalelement.

een maand later

Een nieuwe video van Theme Park Stop laat weer allerlei moois zien:

Kort/ snel filmpje dit keer. Alicia zei in een podcast dat ze het erg druk had.
    Maar weer echt genoeg nieuws te zien. De pakken goed door na een redelijk rustige periode rond oud en nieuw.

In de post van Bioreconstruct, bijvoorbeeld deze: https://bsky.app/profile/bioreconstruct.bsky.social/post/3khanrnfta62k
    Zie je dat de Dark Universe Portal nog vrij wel zichtbaar beton heeft. Ben benieuwd wat dat dan moet gaan worden.

Niek Prachtig hoe elk gebied z'n eigen compleet gethematiseerde entree krijgt, en tóch aansluit op de andere gebieden door de vormgeving van de 'portal' zelf. Heel gaaf!

Je zou eens moeten kijken naar die poorten bij Sea World Abu Dhabi. Beetje hetzelfde principe. Heel machtig effect. Zal een mooi idee geven voor hoe het in Universal gaat worden.

3 van die poorten zijn in deze instgram post te zien:

Tijd voor wat mooie shots van Bioreconstruct op X/Twitter. Verschillende data, vrijwel alles na de jaarwisseling.
    Be prepared, het zijn heel wat plaatjes!

Veel zullen jullie misschien kennen vanuit de video's van Themepark Stop, maar ik ben zelf altijd wel heel erg fan van lekker naar de platen loeren. Incoming! Ik heb ze even per parkonderdeel verdeeld.

Starfall Racers

Curse of the Werewolf | Dark Universe / Classic Monsters

Wizarding World (Paris)

Hotel in het park | Hub | Entree

How To Train Your Dragon

Super Nintendo World

bron: https://twitter.com/bioreconstruct

Geweldig om te zien. Grappig dat bijna alle coasters ook launched zijn. De Werewolf spinning coaster ziet er wel aan de korte kant uit, maar mogelijk ga je in dat middenstuk wat heen en weer waardoor de ritduur wel wat verlengd wordt.

Het ziet er in ieder geval indrukwekkend uit en ben enorm benieuwd, vooral naar de twee grote darkrides.

DaltonTerror Sterker nog, alle coasters zijn launched. Tel daar Hagrids, Velocicoaster, herbouw van Hulk en Gringrots bovenop en Universal heeft geen kettinglift gebouwd sinds Rip Ride Rockit 15 jaar geleden.

Wat betreft de Weerwolf achtbaan, ik verwacht dat je idd paar keer heen en weer gaat in het midden en het dus meer wordt gebruikt als en soort flatride zoals RC racers dat is.

Ik ben toch echt benieuwd naar die donkey kong achtbaan. De clickbait YouTube videos met 'this coaster is broken 😱😱😱' worden alleszins fantastisch.

6 dagen later

De achtbaan "Curse of The Wolfman" - Mack Spinning Coaster is aan de testritten begonnen.

Ziet er goed uit. Zo te zien een custom design voor de trein (niet een (semi)rond design a la Dwervelwind of Ride to Happiness, maar een compleet unieke trein op het spinning onderstel).

• Marvin heeft hierop gereageerd.

Niek Ze lijken qua vorm toch juist wel op de treinen van The Ride to Happiness? Die zijn net als deze inderdaad niet zo rond als die van Dwervelwind 🙂

warempel, je hebt gelijk!

De grote video staat op YouTube. Wauw!

Ik krijg er wel Disney-esque gevoelens bij, ze werken ook heel hard op het gevoel en nostalgie. Maar dan op hun manier.