Phantasialand doet normaliter geen groot onderhoud wanneer het park geopend is - zoals bijvoorbeeld een Efteling dat wel móet doen - aangezien PHL niet jaarrond geopend is. Lijkt me dus wel dat er een issue is met de baan.
Al sinds eind november/begin oktober lijken er problemen te zijn. Uitstapstation werd vaak niet gebruikt, maar zelfs als het wél gebruikt werd was de capaciteit behoorlijk laag (zelfs met 3 treinen) wat opmerkelijk is.
Mijn gok is dat een belangrijk onderdeel de geest heeft gegeven en dat men de tijd gebruikt om ook inspectie aan de baan te doen zodat dit in de winterstop niet meer hoeft te gebeuren of in elk geval sneller klaar is.
Dat de communicatie daaromtrent om te huilen is, is helaas niets nieuws. Wel was er op 11 november al deze tweet:
"Hi,
some work is being done on F.L.Y.. The technicians are doing their best to get the attraction back into operation for you as soon as possible. Unfortunately, we cannot predict when exactly this will be.
We kindly ask for your understanding.
Best regards from Phantasialand"
Ik heb er best respect voor dat PHL niet alles aan de neus van fans wilt hangen, maar dat een top-attractie momenteel gesloten is mag toch wel minimaal vooraf gemeld worden op de website - immers kijkt niet iedereen op twitter of fan-fora. Daar hoeft zeker geen reden of verwachte openingstijd bij, maar wel zo handig voor bezoekers om te weten voor hun planning.
Opmerkelijk ook dat het gehele gebied dicht is. Dat wil zeggen dat ook het restaurant, snoepwinkel en broodjeszaak geen inkomsten kunnen genereren.
Gasten van Charles Lindbergh hebben een gratis ticket om in de wintertraum terug te komen gekregen. Plus 6 fastpasses voor andere attracties. Of dat standaard is voor iedereen weet ik niet, maar lijkt me wel. PHL is meestal niet kleinzierig als het gaat om tegemoetkomingen.