Klinkt eerder als een excuus dan daadwerkelijk gepland onderhoud. Ook bij het Hotel schijnen ze niet echt op de hoogte te zijn geweest van de sluiting, volgens mensen die er waren. Gasten die geboekt hadden worden blijkbaar naar een ander hotel verplaatst.

Toen Black Mamba destijds dicht ging voor de bouw van de Adventure Trail was dat gepland en wél vooraf aangekondigd.

4 dagen later

Iemand enig idee of we alweer kunnen vliegen?
We wachttijden apps zeggen wel weer dat die open is namelijk…

Vandaag in Phantasialand geweest en fly was de hele dag open. Talocan en chiapas waren alleen in de ochtend open en waren de rest van de dag gesloten

Jabo Blij om te horen aankomde woensdag een geweldig dagje PHL gaan beleven ":-).
    Heb gezien dat het redelijk weer wordt wel fris maar droog met zon en bewolking.

Amber Niet om je pret te bederven... want ik ga zelf ook die dag en hoop net als jij op goed weer... maar dit geeft een behoorlijk tegenovergesteld beeld van wat jij zegt...

Back on topic, fijn dat F.L.Y. weer open is, ging er toch wel een beetje naartoe speciaal voor F.L.Y. omdat de vrienden met wie ik ga hem nog niet gedaan hebben!

StefanV Eergisteren nog zijden ze bij het NOS nog een heel ander weerbeeld 😔.

Amber Specifiek ook voor Brühl? want die is bij mijn apps eigenlijk nooit zo positief geweest als jij het omschreef... maar ik help met je mee hopen dat het droog blijft, want kou etc kan je wel tegen kleden, maar regen is gewoon stom 😉

De achtbaan is nu toch weer gesloten. Of dat de rest van de dag gaat zijn is onduidelijk. Vanochtend draaide die voor een tijd maar blijkbaar zijn er toch weer problemen. 🙁

StefanV Als ik kijk in mijn app specifiek voor Bruhl, dan ziet het er nog slechter uit.
            (ik gebruik Weerplaza)

een maand later

Jules Ben toch wel benieuwd of ze hier rekening mee hebben gehouden qua ruimte tot andere baandelen en thematisering 😅

Jules daar zou ik best een ritje in willen maken. Mits dat allemaal past met de beentjes natuurlijk 😆

• MrRC vindt dit leuk.

Het is niet de eerste keer dat er beelden opduiken van stoeltjes die niet goed gedraaid zijn. Wel de eerste keer dat ik dit tijdens de rit zie. Ik had toch altijd gedacht dat de baan simepelweg niet lanceert als de stoelen niet allemaal in juiste positie staan.

Wellicht kan dit overruled worden als bijvoorbeeld één (of in dit geval twee) rij defect is en niet gebruikt wordt zodat men - voor capaciteit - wel de rest van de trein nog kan gebruiken.

Coasterfrenzy Ik had toch altijd gedacht dat de baan simepelweg niet lanceert als de stoelen niet allemaal in juiste positie staan.

De trein zal uiteindelijk toch rond moeten om hem uit de baan te halen gok ik, dus er zal wel een overbrugging zitten voor lege treinen.

• MrRC vindt dit leuk.
              7 maanden later

Ben vandaag in Phantasialand geweest, helaas was F.L.Y. niet operationeel vanwege technisch mankement. Bij navragen blijkt dat al vanaf maandag te spelen. Blijft toch een onbetrouwbaar baantje lijkt het.

Coasterfrenzy Het is niet de eerste keer dat er beelden opduiken van stoeltjes die niet goed gedraaid zijn. Wel de eerste keer dat ik dit tijdens de rit zie. Ik had toch altijd gedacht dat de baan simepelweg niet lanceert als de stoelen niet allemaal in juiste positie staan.

Het leek mij ook dat er bepaalde mechanische vergrendeling in moet zitten waardoor de trein niet verder kan, maar dit lijkt inderdaad niet het geval. Toch wel naar om te zien dat deze relatief nieuwe achtbaan zoveel storingen vertoond.

Waarom zegt iedereen dat er "zo veel storingen" zijn? Dit is een uitgebreide baan op technisch gebied die 11 maanden per jaar zijn rondjes rijdt. Dan is het toch niet raar dat er wel eens iets mis gaat of dat er een storing is.?
                  De laatste grote storing waarbij de baan meerdere dagen stil stond was eind vorig jaar...

Ik vind persoonlijk juist dat ze het erg goed voor elkaar hebben. Zeker als je het vergelijk met een andere "nieuwe" baan zoals bijvoorbeeld untamed die voor mijn gevoel bijna wekelijks wel een storing heeft.

Maar corrigeer mij als ik het verkeerd zie! 😉