Op pcw nieuws op facebook is er een layout gedeeld.

Van alle familie banen die te koop zijn kopen ze zoiets...
    Zoontje van 5 mag in BTM, Joris en de draak ga zo maar door allemaal spannender en uitdagender dan deze.

Ach, leuk om eens te doen op een middag als je te vroeg bent voor de Halloween Fright Nights.

Ik had zelf ook liever een baan als Fun Pilot gezien als ze dan toch voor zoon klein formaat baan gingen. Die heeft tenminste nog wat pit, maarja zal een combi deal zijn geweest bij zamperla met de magic bikes.

Niks mis mee.
        Altijd mooi om een extra achtbaantje erbij te hebben in Walibi Holland.
        Beter dan die kartbaan rommel die er altijd stond.

• Jules heeft hierop gereageerd.
        • MrRC vindt dit leuk.

Amber Niks mis mee.

Ik begrijp heel goed dat er nog andere factoren bij komen kijken dan "wat kost ie", zoals beschikbaarheid en leveringsdatum, beschikbare locatie en eventuele combideals met andere attracties die 't aantrekkelijker maken, maar voor de kale prijs van dit ding zijn er volgens mij wel spannendere layouts op de markt.

scagen yep, zoals verwacht, een Formula Rossa Junior clone. Dit voegt dus niets toe, is hetzelfde niveau als Drako. Een fatsoenlijke familieachtbaan zou wel te duur zijn geweest, dus gingen ze voor een clone.

Taronco ze openen ook een Zamperla Magic Bikes, dus het zal wel een 'goedkope' combo deal zijn geweest. Daar doet Zamperla wel vaak aan.

scagen

Zo veel verschil zit er toch ook niet tussen Fun Pilot en dit. Fun Pilot bestaat basically uit anderhalve helix linksom en daarna een helix rechts.

Deze baan heeft óók anderhalve helix links om, maar heeft deze niet als first drop zitten, dus wellicht wat minder pittig (al kan de radius dat prima compenseren). In plaats van een helix rechts om zit er een 270 bocht rechtsom én een kleine camelback, die dan weer wél wat pit zouden kunnen hebben.

Ik denk niet dat er veel verschil in ervaring gaat zitten. Wellicht dat het heuveltje hier nog wat airtime geeft.

Coasterfrenzy verschil is wel dat Fun Pilot een gat vulde na de verwijdering van de Zierer daar. Dit is op hetzelfde niveau als Drako, dus tenzij ze van plan zijn die binnenkort af te breken voegt het niet heel veel toe. Ze missen nogsteeds een echte familiebaan, als de tussenstap na Drako.

QDude24 Die Zierer in Walibi Belgium zou nog steeds ergens in de opslag zitten en terug moeten komen in de buurt van de Weerwolf als onderdeel van de make-over, dacht ik. Uiteindelijk hebben ze daar dan dus ook twee achtbanen die op een wat jongere doelgroep gericht zijn.

Ik wil hoe dan ook eerst die baan gedaan hebben voor ik ga oordelen over hoe tam hij is, ben nogal eens positief verrast geweest door achtbanen die eruit zagen als kinderachtbaantjes.

4 dagen later

EDIT : Voorlopige titel

De naam is ook al bekend :

"Eat My Dust"

Zal ERU de sponsor zijn ? Bekende slogan van Tom Coronel.

MrRC Bekende slogan van Tom Coronel.

Wie?

Eat My Dust is een bijzondere naam, op zijn minst. Hopelijk gaat de aankleding passen bij de achtbaan zijn naam.

• MrRC heeft hierop gereageerd.