Op onderstaande video van het "aanstaande" park, zijn zeker aan het einde, nog wat artwork te zien.
Dit artwork heb ik ook nog eens gekopieerd naar dit forum.
Zou het een idee kunnen geven van wat wij in dit park kunnen verwachten? Volgens Coasterforce gaat het om o.a. een Vekoma Flying, een Mack Blue Fire kloon en een watercoaster.

https://www.facebook.com/watch/?v=1147445399192813

Bron: https://coasterforce.com/forums/threads/hossoland-poland-theme-park-2024.45826/post-1142713

Blue fire kloons hebben we al vaak genoeg gezien maar laat die Vekoma Flying maar komen! 😄

Taronco In Europa komt die Blue Fire kloon anders nauwelijks echt voor.
    De dichts bij zijnde staat in Sint Petersburg Rusland, terwijl de daaropvolgende in Sochi staat.
    En verder staat er nog eentje in IMG Worlds of Adventure Dubai. De rest staat allemaal verder weg in Azië.

luc136 haha scherp maar flauw, de originele zou ik overigens niet meetellen als kloon want je kan geen kloon van jezelf zijn. Lijkt mij tenminste 🤔🤯

@luc136 Dat is zoals @The_Real_Infernape zelf ook al zegt, het origineel en NIET een kloon.
      Dus daarom telt deze inderdaad voor mij niet, en ondanks dat je het Europa Park wel erg gemakkelijk bezoekt.

Rechtsvoor is inderdaad heel duidelijk een Blue Fire Kloon.. maar dat wil nog niet zeggen dat deze er ook daadwerkelijk komt. Het kan natuurlijk een placeholder zijn.

Linksachter zie ik inderdaad een achtbaan waarbij de trein onder de track hangt. Als je dat combineert met de eerdere concepten die een vekoma inverted track lieten zien, zou het inderdaad een flying of STC kunnen zijn. Maar wederom: Het kan een placeholder zijn. Vooral omdat ik elementen zie waarvan ik mijn twijfels heb of ze reëel voor vekoma zijn (ik zie ze nog geen pretzel loop bouwen).

iets meer rechts ervan zie ik nog een achtbaan die wat weg heeft van een Intamin Megalite.. maar dan met een aangepaste layout.

Coasterfrenzy Het kan natuurlijk een placeholder zijn

Daar kun je best wel eens gelijk in hebben. 1 attractie of mogelijk zelfs meerdere kunnen zeker een placeholder zijn,
        We wachten dan ook maar rustig af tot we meer informatie of zelfs bouwfoto's hebben

een maand later

Een kleine update over de verschillende coasters die mogelijk in dit park kunnen komen. En dan heb ik het niet gehad over mogelijke placeholders
        Volgens Captain Coaster zijn dit de coasters die in het park zullen komen: Een Vekoma STC, een Mack Minetrain, Een Mack Blue Fire kloon en een Mack Krampus kloon

https://captaincoaster.com/en/parks/hossoland

Mine Train van Mack? Dat type hebben ze toch helemaal niet? Zou dit dan gaan om een Powered Coaster met een Mijn-Trein thema??

Coasterfrenzy Je heb gelijk dat Mack geen Minetrain heeft. Het kan dus best een powered coaster worden, met een minetrain thema.
          Maar het kan natuurlijk ook best zo zijn dat Captain Coaster een foutje gemaakt heeft. Er komen 1 of meerdere Vekoma attracties in het park. Dus het kan ook best wel eens om een Vekoma Minetrain gaan.

Het Euro-Sat model achtbaan is in het verleden ook verkocht met een mine train achtige layout. Voorbeeld daarvan is Gran Montserrat in Parque Espana-Shima Spain Village in Japan. (https://rcdb.com/1226.htm) Kan natuurlijk prima om een modernere variant gaan met zo'n minetrain type layout. 🙂

2 maanden later

Een korte status update van het einde van afgelopen jaar.

een maand later

Hmmm, dat is een interessant bericht.
          Vekoma heeft een nieuw type launchcoaster onthult, de Ghostrider, en mogelijk gaat de eerste baan van dit type naar het nieuwe Poolse pretpark Hossoland.

Edit:
          Nog een NoLimits video toegevoegd

Zo, dat ziet er uit als een toffe layout zeg! ben benieuwd hoe dit er in het echt uit gaat zien 🙂
          Ziet er wel uit als een vrij 'compact' design. Wie weet past zo'n model wel op meer plekken waar slechts een smalle strook land beschikbaar is.

De potentie lijkt er zeker te zijn. Ben benieuwd naar de loop van dit project.
          Hoop dat de nieuwe Vekoma launch meer weg heeft van Lech dan van Fenix of Absysuss. Had liever een Intamin gezien maar, misschien worden we verast. 😄

NielsC Hoop dat de nieuwe Vekoma launch meer weg heeft van Lech dan van Fenix of Absysuss. Had liever een Intamin gezien maar, misschien worden we verast. 😄

Ik zou het zelf ook wel vetter vinden dat deze nieuwe baan meer weg heeft van Lech Coaster qua krachten etc, want ook Abyssus valt voor mij erg tegen in vergelijking met Lech. Formula zit er dan weer tussen in voor mij. Deze baan kan het ook niet redden in vergelijking met Lech maar is zeker wel beter dan Abyssus, alleen is deze Formula dan helaas wel een stuk korter.
            Fønix heb ik dan nog niet gedaan in Farup Sommerland Daar kan ik dus zelf weinig over zeggen.

The_Bullgod Ik zou het zelf ook wel vetter vinden dat deze nieuwe baan meer weg heeft van Lech Coaster qua krachten etc, want ook Abyssus valt voor mij erg tegen in vergelijking met Lech. Formula zit er dan weer tussen in voor mij.

Heb jij Abyssus in zijn openingsjaar gedaan?? Want toen had ik inderdaad dezelfde beleving als wat jij beschrijft. Afgelopen jaar daarentegen bleek Abyssus toch een behoorlijk stukje heftiger te zijn en liet het F1 in de kou staan.

Coasterfrenzy Heb jij Abyssus in zijn openingsjaar gedaan??

Ja inderdaad heb ik Abyssus in z'n openingsjaar gedaan.
                Fijn om te horen dat deze baan dus al een behoorlijk stuk heftiger is. Nu alleen nog wachten totdat de tiltcoaster open is, voordat ik weer terug ga naar Energylandia.