Oh wauw, zo mooi! Die draakjes doen me denken aan de stijl van Spyro!
Uitbreiding Toverland: Avalon hult zich weer in de mist
Ik vind dit echt heel leuk, een prachtige aanvulling op dit themagebied wat mij betreft. Leuke thema's, attracties voor jong en oud en nieuwe karakters (heel slim).
Ik heb Avalon altijd al mooi gevonden, maar niet bepaald levendig. Voor best wat mensen is Fenix te heftig en alleen Merlin's Quest trekt je het gebied dan niet in. Ik denk dat deze attracties een wereld van verschil gaan maken, chapeau
- Bijgewerkt
Aanvulling op Looopings: “Naast de vier mechanische attracties plant Toverland een nieuwe waterspeeltuin, een dreumesspeelplaats en "upgrades van bestaande attracties". De investering van 10 miljoen euro moet zorgen voor een langere verblijfsduur in Avalon. Men hoopt op meer bedrijvigheid rond restaurant The Flaming Feather.”
Voor maar 10 miljoen euro lijkt dit een grote uitbreiding!
- Bijgewerkt
Nog wat meer info uit het blog:
- Budget is 10 miljoen
- Er komt ook een waterspeeltuin tegenover Flaming Feathers
- Naast het terras van FF komt een dreumesspeeltuin
- De belevingselementen zijn o.a. kijktaferelen en updates van bestaande attracties. Gaan ze eindelijk de hal van Fenix afmaken?
- De Skyfly is 22 meter hoog, de parachute bijna 40. De val zelf is vanaf 17 meter.
Alle informatie staat hier al maar hierbij ook het persbericht:
Attractiepark Toverland kondigt vier nieuwe attracties aan
Medio 2023 zal Toverland maar liefst vier nieuwe attracties openen in het themagebied Avalon, waar gasten zich wanen in de mythische wereld van tovenaar Merlijn. Hiermee wordt het attractieaanbod nog aantrekkelijker voor een bredere doelgroep en kunnen gasten zich langer vermaken in het gebied. Naast twee grote en twee kleine attracties worden er een waterspeeltuin, dreumesspeelplaats én diverse nieuwe belevingselementen toegevoegd. Met deze uitbreiding is een investering van tien miljoen euro gemoeid.
In 2018 opende het themagebied Avalon met de spectaculaire wing coaster Fēnix, boottocht Merlin’s Quest en bedieningsrestaurant The Flaming Feather. Medio 2023 zal Toverland vier nieuwe attracties toevoegen aan Avalon, waarbij gasten het gebied en haar inwoners nog verder zullen ontdekken. Hierdoor is er nog meer te doen voor de hele familie. De eerste werkzaamheden van deze complete metamorfose zijn inmiddels begonnen.
Pixarus
De eerste attractie is Pixarus. In deze Flight School of Magic krijgen de leerlingen van Merlijn vliegles. Gasten kunnen hierin zelf bepalen hoe hun vlucht eruit zal zien door het besturen van hun eigen voertuig én hoe vaak ze hierbij over de kop gaan. Pixarus heeft een uniek element, want deze attractie wordt geplaatst in de schuin gezette bocht (de zogeheten ‘helix’) van achtbaan Fēnix. Hierdoor zullen beide attracties rakelings langs elkaar vliegen.Dragonwatch
Voor wie Pixarus iets te spannend is en liever naast elkaar de lucht in gaat, kan zich begeven naar de familievriendelijke valtoren Dragonwatch. Dit is de ideale plek om, vanaf een hoogte van 17 meter, de draken van Avalon te spotten en te genieten van het uitzicht over het attractiepark.Garden Tour
Veilig op de grond worden de jongste gasten door Merlijn uitgenodigd om een kijkje te nemen in zijn magische kruidentuin. In deze Garden Tour van ruim 130 meter door bijzondere flora en fauna ontmoeten gasten de magische wezens van Avalon. Kinderen kunnen deze verrassende tour zowel zelfstandig als met hun ouders ervaren.Jumping Juna
Aan de voet van Dragonwatch kunnen kinderen plaatsnemen in de carrousel Jumping Juna. Hier organiseren de speelse eenhoorn Juna en het ondeugende draakje Sparky een verkleedfeestje. Deze twee nieuwe karakters laten zich vanaf 2023 voor het eerst in Toverland zien.Belevingselementen
Naast de opening van nieuwe attracties staat er nog meer te gebeuren in Avalon. Het gebied zal verder verrijkt worden met een waterspeeltuin en een dreumesspeelplaats, pal naast het terras van The Flaming Feather. Gasten zullen verder meer nieuwe belevingselementen aantreffen zoals kijktaferelen en upgrades van bestaande attracties. Hierover zal op een later moment meer bekend worden gemaakt.“We zijn heel trots op alles wat er staat te gebeuren in Avalon”, vertelt algemeen directeur Jean Gelissen jr. “Ons vertrouwen in de kracht van de wereld van Merlijn maakt dat we graag een nog bredere doelgroep hiermee in aanraking brengen. Met onze kennis, kunde, ervaring én eigenwijsheid weten we dit thema op een dusdanige manier vorm te geven die uniek is en past bij onze identiteit.”
meer belevingselementen? krijgen we nu ook meer te zien vanuit Merlins quest? moeten we dan aan allerlei tafereeltjes denken zoals je in europapark en tripsdrill vaker ziet? het zal dit gebied zeker levendiger maken, kijk er enorm naar uit .
- Bijgewerkt
Nou, de voorspellingen hier zaten er dichtbij!
Een paar eerste gedachten:
Toverland laat in ieder geval weer zien ambitieus te zijn en dat is te prijzen. Ik zet nog wel mijn vraagtekens bij de attractiekeuzen: twee rides voor de kleintjes, een Sky Fly… de parachute tower is de enige attractie voor het hele gezin. Voor 10 miljoen was één grotere familievriendelijke attractie beter geweest denk ik.
Dat brengt me op het budget. Ik weet niet wat deze attracties ‘kaal’ kosten, maar als er ook nog een waterspeeltuin én aanvullingen op bestaande attracties komen (hopelijk eindelijk aankleding voor de eerste bocht van Fenix!) lijkt 10 miljoen me niet heel ruim.
Verder hoop ik dat Avalon niet te kinderachtig wordt… draakjes en eenhoorns die verkleedpartijtjes houden passen voor mij niet echt in de legendes van Merlijn. Hopelijk blijft dat bij die ene attractie en is de rest meer in stijl.
De Sky Fly in de helix ziet er wel interessant uit. Goed om te zien dat er wat gebouwtjes bij komen; het gebied telt nu maar drie ‘bouwwerken’, dus wat meer vulling is welkom. Verder ben ik verbaasd dat dit allemaal in die helix past; ongetwijfeld is die ruimte groter dan ik dacht!
Ik denk dat het treintje de meeste ruimte biedt om de bezoeker echt ‘thema’ te laten zien (figuren, effecten, etc.). Hoewel het een attractie voor de kleintjes is, ga ik die met de meeste interesse volgen! Samen met de beloofde extra belevingselementen natuurlijk.
https://www.1limburg.nl/nieuws/1843864/tien-miljoen-aan-attracties-toverland-wil-breder-publiek vanuit de lokale nieuwszender.
Nog niet alles kunnen bijlezen maar ziet er mooi uit op het eerste gezicht!
Voor wat meer leven in de brouwerij in Avalon zijn dit prima uitbreidingen. Het gebied miste wel de attracties voor kinderen, dat wordt met twee attracties nu wel opgelost. Al denk ik dat een grote Dombo molen een betere keuze was geweest zodat het misschien wat meer een attractie voor de hele familie was geworden.
Over die Skyfly blijf ik mijn twijfels houden. Niet vanwege de attractie, niet vanwege de thematisering, maar wel de locatie. Het blijft er op elkaar gepropt uitzien en volgens mij was dat niet echt nodig geweest. Hopelijk valt dat in het echt mee.
Markiewong De belevingselementen zijn o.a. kijktaferelen en updates van bestaande attracties. Gaan ze eindelijk de hal van Fenix afmaken?
Als ze de hal aanpakken, kunnen ze dan ook meteen even de bocht voor de lifthill aanpakken?
Verder erg toffe uitbreidingen, ik ben enorm benieuwd naar de uitvoering!
Een goeie zet van Toverland. Dit is precies wat het gebied nog miste. Hoop alleen wel dat de felle kleuren op de concept arts in het echt iets donkerder uitpakken, anders ben ik bang dat het mysterieuze van Avalon zal verdwijnen.
Ik vind het toch tegenvallen helaas. De parachutetoren ziet er nog steeds lomp uit en de vliegmolen is alles behalve uniek in Nederland( sonde!) de 2 kiddy’s zijn leuke aanvulling.
Voor dit geld hadden ze ook een kleinere darkride kunen bouwen bijvoorbeeld. Het stikt in Toverland al van de infills.
R013 Ik vind juist de SkyFly en de Parachute toren enorm goede uitbreidingen. EN het stikt ervan is beetje overdreven want dit is pas de 2e in NL. Ik miste juist wat attracties in Toverland waar de wat oudere kinderen/jongvolwassenen in konden en deze 2 attracties zijn daar perfect voor. De autorit en de Zamperla Jump Around zijn juist een 13 in een dozijn attractie.
R013
Dit is niet zomaar een aankondiging van 4 flatrides : dit is een grote uitbreiding van een bestaande themazone die beeldbepalend is én sfeerbepalend
Ze denken verder dmv hun bestaande thema en ik vind deze toevoegingen welgekozen.
Je moet niet altijd iets "uniek" brengen of "wereldschokkend" of "de snelste"...
Het is voor mij een groter belang dat men mooi gethematiseerde attracties aan bestaande gebieden toevoegen dan POEF een grootschalige darkride. Ze voegen op een aantal jaren tijd upgrades aan bestaande themagebieden, een wing coaster in nieuw themagedeelte, nu een uitbreiding met 4 rides...
Waar men in andere parken wel een pak meer tijd nodig heeft voor nieuwigheden
Op het eerste blik vind ik het er erg tof uitzien! Qua attracties een goede aanvulling op het aanbod en tevens mooi gethematiseerd en prima passend in het verhaal. Dit zal zeker meer leven in het gebied brengen.
Wel ben ik het eens met wat Tvlfan zegt, ik ben benieuwd of het niet wat té druk gaat worden met deze kleuren. Nu is de natuur zo mooi overheersend in het gebied, ik vraag me af wat dit gaat doen met de algehele sfeer. Echter heb ik er wel vertrouwen in dat dit goedkomt, Toverland kennende.
jordy_a Natuur overheersend?
Het grootste gebrek is juist wat hogere beplanting en wat ellementen om de zichtslijnen te breken.
Geef Avalon wat meer "karakter" door wat meer te spelen met beplanting, bomen, watervallen, rotsen,... en je hebt een topzone. Nu is het nog net allemaal te kaal en bij momenten heb ik een te groot Belantis gevoel. Wat jammer is want ik vind Toverland een zeer aangenaam park met enorm veel potentieel en vooral een positieve sfeer en evolutie.
Ik vindt het serieus leuke toevoegingen aan het themagebied. Misschien niet waar veel mensen op hopen (darkride) maar het zijn dingen die goed in het thema passen. Verder ziet de theming er wat mij betreft goed uit! Ben benieuwd hoe het allemaal gaat uitpakken!
Chingu dat ze er meer mogen doen met beplanting en grotere bomen ben ik het zeker mee eens. Wat ik bedoelde is dat er nu vrij weinig ‘bebouwing’ prominent aanwezig is in het gebied. Alle gebouwen die er nu staan passen goed in de natuurlijke omgeving. De loods van Fēnix is grotendeels (helaas niet helemaal) weggewerkt achter rotsen. De Flaming Feather heeft een dak van gras en past daarmee ook mooi in de natuur er omheen. Bij het station van Merlin’s Quest wordt gebruik gemaakt van natuurlijke materialen (hout) en kleuren.
Nu komen er bouwwerken/attracties bij die een veel minder natuurlijke uitstraling hebben. Deze attracties zouden qua kleuren ook prima bij Port Laguna passen. Wellicht dat het in de praktijk meevalt en wel goed past in de natuurlijke omgeving, dat moet blijken. Zo te zien zijn er wel volwassen bomen ingetekend, hopelijk gaan ze dit dan ook uitvoeren in de praktijk, net zoals ze bij het Wunderwald hebben gedaan.