- Bijgewerkt
Nou, de voorspellingen hier zaten er dichtbij!
Een paar eerste gedachten:
Toverland laat in ieder geval weer zien ambitieus te zijn en dat is te prijzen. Ik zet nog wel mijn vraagtekens bij de attractiekeuzen: twee rides voor de kleintjes, een Sky Fly… de parachute tower is de enige attractie voor het hele gezin. Voor 10 miljoen was één grotere familievriendelijke attractie beter geweest denk ik.
Dat brengt me op het budget. Ik weet niet wat deze attracties ‘kaal’ kosten, maar als er ook nog een waterspeeltuin én aanvullingen op bestaande attracties komen (hopelijk eindelijk aankleding voor de eerste bocht van Fenix!) lijkt 10 miljoen me niet heel ruim.
Verder hoop ik dat Avalon niet te kinderachtig wordt… draakjes en eenhoorns die verkleedpartijtjes houden passen voor mij niet echt in de legendes van Merlijn. Hopelijk blijft dat bij die ene attractie en is de rest meer in stijl.
De Sky Fly in de helix ziet er wel interessant uit. Goed om te zien dat er wat gebouwtjes bij komen; het gebied telt nu maar drie ‘bouwwerken’, dus wat meer vulling is welkom. Verder ben ik verbaasd dat dit allemaal in die helix past; ongetwijfeld is die ruimte groter dan ik dacht!
Ik denk dat het treintje de meeste ruimte biedt om de bezoeker echt ‘thema’ te laten zien (figuren, effecten, etc.). Hoewel het een attractie voor de kleintjes is, ga ik die met de meeste interesse volgen! Samen met de beloofde extra belevingselementen natuurlijk.