Nieuwe foto van Top Thrill 2.. Ik vind deze blauwe kleur voor het station vrij mooi.
Top Thril Dragster wordt omgebouwd naar Top Thrill 2
De drie verschillende treinen.
Oei die zwarte vind ik wel heel tof.
Die eerste twee lijken net tubes tandpasta
Nieuw beeld hoe het station van TTD / TT2 is verbouwd.
Onthulling van de treinen
Nieuwe bouwupdate van TT2.
De testritten zijn begonnen.
Zit daar nu een knik in de baan tussen seconde 10 en 12?
- Bijgewerkt
TuttiFrutti is dat niet het normale heen en weer gewiebel van de trein op de launch track? Bij Kinga Ka zie je dat ook gebeuren
CoasterAnne is me nooit opgevallen bij Kingda of Taron of ...
Maar dat kan zeker aan mij liggen.
CoasterAnne Jazeker, is gewoon een klein beetje speling door de harde acceleratie. Dat zag je bij Kingda Ka ook altijd heel erg, maar is gewoon normaal.
Wat een vreselijk saaie launch is dat geworden zeg. Bah.
- Bijgewerkt
Nevz Jazeker, is gewoon een klein beetje speling door de harde acceleratie. Dat zag je bij Kingda Ka ook altijd heel erg, maar is gewoon normaal.
Bij KK is me dat ook opgevallen, maar bij TTD niet. Bij KK voelde je dat ook heel erg. Niet voor niets dat velen TTD tóch een stuk beter vonden dan KK. De launch van TTD was beter en de baan was soepeler.
Niek Wat een vreselijk saaie launch is dat geworden zeg. Bah.
Ik vraag me af of je nog wel van een launch kunt spreken. Op het oog lijkt het gewoon op een vrij normale acceleratie. De definitie van een lancering is toch wel dat het om een krachtige acceleratie gaat. (waarbij dat natuurlijk heel subjectief is).
Volgens mij is die lanceerstrook ook gewoon véél te lang voor een triple launch. Wellicht hadden ze beter direct achteruit kunnen gaan en dan vooruit. Dan had er tenminste nog wat kracht in gezeten.
- Bijgewerkt
De acceleratie van een intercity is bijna spannender dan dit, maar het gevoel van snelheid en de spike zien er wel gaaf uit. Positief verrast ook dat Zamperla zo'n grote verbouwing bij zo'n grote achtbaan ogenschijnlijk tot een goed einde weet te brengen. Al is het lanceersysteem natuurlijk gewoon extern ingekocht.
Ik ben trouwens wel benieuwd waarom er op rij 5 een zitje mist.
Ze hadden het beter Mid Thrill Dragster kunnen noemen.
Nou wat een capaciteitsmonster wordt dit nu nog meer zeg..
Meint maar het gevoel van snelheid en de spike zien er wel gaaf uit.
Ik weet het niet hoor.. Op een snelweg heb ik ook wel eens die snelheid gehaald. Zo lang je er niets mee doet is er weinig spannends aan. Terwijl juist heel intense achtbanen vaak een (relatief) behoorlijk lage snelheid hebben.
Coasterfrenzy maar de kick in dit soort achtbanen zit hem (naar mijn mening) juist in de acceleratie. De snelheid is leuk, maar niet meer dan een hoop wind in je gezicht. Hetgeen wat de krachten op je lichaam uitoefent en de attractie daardoor "intens" maakt, dat is de acceleratie. Ik heb Top Thrill Dragster nooit in zijn oude vorm kunnen doen, enige vergelijking die ik heb is Red Force, maar heb echt wel mijn twijfels of het in zijn nieuwe vorm nog net zo'n intense attractie zal zijn.
- Bijgewerkt
Quefox_ Ik heb Top Thrill Dragster nooit in zijn oude vorm kunnen doen, enige vergelijking die ik heb is Red Force, maar heb echt wel mijn twijfels of het in zijn nieuwe vorm nog net zo'n intense attractie zal zijn.
Nee TT2 is qua versnelling niet te vergelijken met TTD, vanwege die swing launch. Deze halen de kick weg van een enkele launch. Maar ook Red Force is niet te vergelijken met TTD.
Top Thrill Dragster deed 0-193km/h in 4 sec = ong 1,37G
Red Force komt maar van 0-180km/h in 5 sec = ong 1,02G
Wil je in Europa een baan doen die een vergelijkbare acceleratie heeft als TTD, dan kun je beter iSpeed in Mirabilandia doen, welke op ongeveer 1,4G uitkomt. Of je doet Stealth in Thorpe Park, welke zelfs een versnelling heeft van 1,9G.
Alleen is het voor die laatste nog even de vraag of dit nu een wereldrecord is of niet.
Thorpe Park meld namelijk zelf dat de topsnelheid in 1,8 sec gehaald word, terwijl diverse andere bronnen melden dat het in 1,9 sec is. En in dat laatste geval heeft Maxx Force in Six Flags Great America net een hogere versnelling en dus het wereldrecord.