Njit Inderdaad, anders heb je dus eigenlijk een spike die zo 20 tot 30 meter hoger is dan nodig...

• Njit vindt dit leuk.
21 dagen later

De switch track:

19 dagen later

Nieuwe foto van Top Thrill 2.. Ik vind deze blauwe kleur voor het station vrij mooi.

7 dagen later

Oei die zwarte vind ik wel heel tof.

24 dagen later

Nieuw beeld hoe het station van TTD / TT2 is verbouwd.

Onthulling van de treinen

10 dagen later
14 dagen later

TuttiFrutti is dat niet het normale heen en weer gewiebel van de trein op de launch track? Bij Kinga Ka zie je dat ook gebeuren

CoasterAnne Jazeker, is gewoon een klein beetje speling door de harde acceleratie. Dat zag je bij Kingda Ka ook altijd heel erg, maar is gewoon normaal.

Wat een vreselijk saaie launch is dat geworden zeg. Bah. 👎🏼

Nevz Jazeker, is gewoon een klein beetje speling door de harde acceleratie. Dat zag je bij Kingda Ka ook altijd heel erg, maar is gewoon normaal.

Bij KK is me dat ook opgevallen, maar bij TTD niet. Bij KK voelde je dat ook heel erg. Niet voor niets dat velen TTD tóch een stuk beter vonden dan KK. De launch van TTD was beter en de baan was soepeler.

Niek Wat een vreselijk saaie launch is dat geworden zeg. Bah.

Ik vraag me af of je nog wel van een launch kunt spreken. Op het oog lijkt het gewoon op een vrij normale acceleratie. De definitie van een lancering is toch wel dat het om een krachtige acceleratie gaat. (waarbij dat natuurlijk heel subjectief is).

Volgens mij is die lanceerstrook ook gewoon véél te lang voor een triple launch. Wellicht hadden ze beter direct achteruit kunnen gaan en dan vooruit. Dan had er tenminste nog wat kracht in gezeten.

De acceleratie van een intercity is bijna spannender dan dit, maar het gevoel van snelheid en de spike zien er wel gaaf uit. Positief verrast ook dat Zamperla zo'n grote verbouwing bij zo'n grote achtbaan ogenschijnlijk tot een goed einde weet te brengen. Al is het lanceersysteem natuurlijk gewoon extern ingekocht.

Ik ben trouwens wel benieuwd waarom er op rij 5 een zitje mist.

Meint maar het gevoel van snelheid en de spike zien er wel gaaf uit.

Ik weet het niet hoor.. Op een snelweg heb ik ook wel eens die snelheid gehaald. Zo lang je er niets mee doet is er weinig spannends aan. Terwijl juist heel intense achtbanen vaak een (relatief) behoorlijk lage snelheid hebben.