Coasterfrenzy Ik vraag me af of het wel écht aan de treinen ligt. We weten dat daar inderdaad een issue was, maar daar was ook een oplossing voor geboden. Het kan zijn dat die oplossing niet voldoende was, maar het zou ook zomaar kunnen dat er nu weer een heel ander probleem is.

Lees het statement van CedarPoint nog eens zou ik zeggen. Daarin staat toch overduidelijk dat het gaat om "modifications to the coaster vehicles", en dat het niet gaat lukken deze modificaties optijd door te voeren zodat de baan dit jaar nog open kan.

Coasterfrenzy maar een Stealth of Formula Rossa (toevallig de twee meest intense Hydro-launches) hebben amper storingen gehad.

Zegt-ie over een achtbaan die door technische problemen al 7 maanden SBNO is 😂

Coasterfrenzy oevallig de twee meest intense Hydro-launches

wellicht is het goed een hydraulische launch niet af te korten tot hydro-launch, dat betekent wel echt iets heel anders. 😉

Coasterfrenzy Het lijkt me eerlijk gezegd sterk dat dit de enige oplossing was waar Intamin mee kwam.

Dat lijkt mij ook. Of in ieder geval, Cedar Point had kunnen aangeven dat ze graag Iron Dragon wilden behouden en of Intamin in het ontwerp daar rekening mee kon houden. Waarschijnlijk is Zamperla vanwege budget verkozen, misschien ook nog met de vete tussen Cedar Fair en Intamin in het achterhoofd.

luc136 Zegt-ie over een achtbaan die door technische problemen al 7 maanden SBNO is

Sowieso staan de Accelerator Coasters van Intamin bekend om hun regelmatige storingen, die hydraulische lanceringen blijven gewoon een bijzonder gevoelig stukje techniek. De LSM Launch Coasters van Intamin daarentegen draaien overal zonder echte noemenswaardige problemen.

luc136 Zegt-ie over een achtbaan die door technische problemen al 7 maanden SBNO is

Formula Rossa heeft ruim 11 jaar gedraaid.. Het hele jaar door. Dat zonder ooit noemenswaardige storingen te hebben gehad.

Hoewel er niet over Formula Rossa gecommuniceerd word, ziet het er niet uit dat er echt sprake is van een grote technische storing, maar meer een enorm grote onderhoudsbeurt. Alle bewegende delen zijn verwijderd. Dat doe je niet voor een technische storing, maar wél bij een revisie.

En na 11 jaar in het woestijnstof te staan kan ik me best voorstellen dat zo'n rivisie nodig is.

24 dagen later

Zo te zien zijn de treinen niet het enige waar wat mis mee is. Ik ben normaal niet zo van het “met de vinger wijzen”, maar het lijkt erop dat Zamperla echt een hoop fouten heeft gemaakt.

2 maanden later

Met TT2 down en nu KK gesloten is hebben we wel (tijdelijk) de snelste achtbaan ter wereld in Europa staan 😃

Benieuwd of TT2 of Falcon's Fury eerder gaat openen. Normaliter zou je TT2 verwachten, maar gezien de post hierboven zou ik er niet van staan te kijken als TT2 uiteindelijk langer nodig gaat hebben.. of dat het zelfs zoiets word als RingRenner.

Convival dat staat er toch ook al?

[…] hebben we wel (tijdelijk) de snelste achtbaan ter wereld in Europa staan

Quefox_ goedemorgen, over het woordje wereld gelezen en dacht destijds dat je alleen Europa bedoelde

• Niek vindt dit leuk.

Convival zelfs de hoogste want superman escape from krypton is blijkbaar ook al even dicht.

24 dagen later

Deze achtbaan schijnt weer testritten te draaien.

Hoop het dat deze ooit weer opengaat. Zou zo graag deze tweede versie willen doen. Als de portemonnee het toelaat tenminste. Willen eerst naar de westkust in 2026.

een maand later

Ik hoop echt dat de Italianen de problemen kunnen oplossen. Anders is het einde TT2 denk ik einde van seizoen 2025.

Philosopher Na alle investeringen zie ik ze dan in CP nog wel hetzelfde doen als de Efteling uiteindelijk gedaan heeft met DVH: hulp inschakelen van een andere partij.

Het zou me in elk geval niets verbazen als bijvoorbeeld een bedrijf als Kumbak staat te springen om treinen te leveren voor een project als dit en dat CP het dan zou proberen. Al dan niet (deels) op kosten van de Italianen (hangt van de contracten af natuurlijk, maar CP kan WSL wel een soort contractbreuk claimen als 2025 niet lukt).

Coasterfrenzy Het zou me in elk geval niets verbazen als bijvoorbeeld een bedrijf als Kumbak staat te springen om treinen te leveren

Van Zamperla highspeed treinen werd ik al niet enthousiast. Kumbak lijkt mij helemaal een slecht idee.

Ik denk dat het gewoon wachten is tot Six Flags met de staart tussen de benen terug naar Intamin stapt.

Quefox_ Zoveel aanpassingen zijn gedaan aan de rails, het lanceersysteem en de treinen dat Intamin best nog wel een duidelijke "nee" tegen Six Flags zou kunnen zeggen. Lukt het je om alles werkend te krijgen, dan ben je de held. Maar als je er niet in slaagt om de problemen van een ander op te lossen, loop je het risico als de gebeten hond te eindigen.