Coasterfrenzy Ook LIM's worden tegenwoordig gewoon aan een stroomopslag gehangen zodat je niet een grote spanningspiek op het netwerk krijgt.

Ja, dat snap ik ook wel, maar het neemt niet weg dat LIM's veel meer energie verbruiken dan LSM's 🤷‍♂️

MrRC Het is zeker een mogelijkheid die ze hebben.
En met de twist van Wicked Twister er bij, is het 2 voor de prijs van 1.

  • MrRC heeft hierop gereageerd.
  • MrRC vindt dit leuk.
    5 dagen later

    De TTD shop is nu wel in gebruik voor halloween, maar de baan zelf staat niet vermeld op de bekende grafstenen.

    MrRC Hier mss een idee wat ze er van kunnen maken.

    Dat zie ik nog niet gebeuren. De TTD heeft vrij korte treinen. Om de capaciteit omhoog te houden reden er dus soms wel zes treinen tegelijk. Ook met wissels (zodat je het station kan gebruiken) neemt een lancering nu zoveel extra tijd in dat de wachtrijen dramatisch lang zullen worden.

      theorder01 Daarnaast denk ik ook dat het qua ombouw gewoon te duur gaat worden. Je moet oftewel de gehele lanceerstrook verleggen, oftewel het uitstapstation verkorten, wat weer een probleem wordt voor de capaciteit. De enige realistische oplossing zou dan zijn het uitstapstation naar het zuidoosten verplaatsen zodat er meer ruimte vrij komt, maar daar dan zou de Iron Dragon wel eens in de weg kunnen komen. Daarnaast ga je de spike voor een deel over Iron Dragon en een toiletblock heen moeten bouwen.. Wat wel zou kunnen, maar het project behoorlijk prijzig gaat maken.

      Vraagje.. heeft Kingda Ka nu wel of geen LSM lancering?
      volgens RCDB heeft deze een Hydraulic Launch maar volgens de site van Intamin zelf LSM.

      Kingda Ka is hydraulisch. Of ze moeten hem recent hebben omgebouwd maar dat verwacht ik niet 😂

      Intamin heeft een tijd geleden de hydraulic launch coaster modellen uit het assortiment gehaald en de bekende blitz coaster modellen zoals Taron heten officieel ook niet meer zo, al noemt iedereen die banen nog steeds blitz coasters. Ze hebben beide type coasters in dezelfde categorie gedaan genaamd "LSM Launch Coaster". Ik vind dat nog steeds een slechte zaak, beetje raar om een achtbaan met hydraulische launch als LSM te bestempelen. Maar goed, voor dat irritatiefactortje heb ik begin vorig jaar al een topic gemaakt haha: https://forum.pretpark.club/d/1541-intamin-telt-hydraulic-nu-als-lsm-launch

        The_Real_Infernape Naast dat 't inderdaad ook foutief op de website staat is het ook jammer dat er waarschijnlijk geen hydraulische lanceringen meer geproduceerd zullen worden. LSM lanceringen komen niet eens in de buurt van de krachten van de hydraulische variant. De lanceringen op Taron zijn prima maar niks om van naar huis te schrijven, laat staan de lanceringen van een andere fabrikant zoals MACK 😅 .

          NielsC maar niks om van naar huis te schrijven

          Nou dat vind ik niet. Tarons lanceringen zijn echt wel goed naar mijn mening. Ik heb alleen Desert Race gedaan met een hydraulische launch maar Taron doet daar zeker niet voor onder. Ik denk dat ik dan liever betrouwbare LSM lanceringen dan 3 keer per dag breakdown hydraulische lanceringen.
          Macks lanceringen zijn buiten Blue Fire en Pulsar wel teleurstellend zwakjes inderdaad.

            The_Real_Infernape Ik heb alleen Desert Race gedaan met een hydraulische launch maar Taron doet daar zeker niet voor onder.

            Die gaat van 0.0 km/h - 102.0 km/h in 2.4s. Niet te vergelijken met andere hydralische lanceringen. Vooral de topsnelheid maakt een groot verschil.

            Formula Rossa: 0.0 km/h - 240.0 km/h in 4.9s
            Kingda Ka: 0.0 km/h - 206.0 km/h in 3.5s
            Top Thrill Dragster: 0.0 km/h - 193.1 km/h in 4.0s

            Ik denk dat Red Force een betere vergelijking zal geven, die accelereert van 0,0 km/h - 180,0 km/h in 5,0s en dat is toch niet snel genoeg voor Top Thrill Dragster. De vraag is dan of Intamin er nog meer uit zouden kunnen halen, anders denk ik dat LSM's uitgesloten kunnen worden. Of er moet e.e.a. meer aangepast gaan worden...

            Het schijnt zelfs dat Intamin niet meewerkt aan deze ombouw, en een andere fabrikant ingeschakeld is. Waarschijnlijk door de eeuwig lopende ruzie tussen Intamin en Cedar Fair.

              QDude24 Denk dat dat deels waar is, want Intamin wilde ook niet meewerken aan het groot onderhoud van de Pagode. Zal wel deels die bonje zijn en deels algemene instelling binnen het bedrijf.

              Begreep van een stel Amerikaanse fans (mensen die het ook echt kunnen weten) waarmee ik vorige week op de HHN liep dat de LSM mee omhoog gaan lopen, waardoor je dus niet de acceleratie enkel op het rechte stuk hoeft te doen.

                The_Bullgod dat valt wel mee toch? Het is niet de eerste keer dat we LSM's zien op een stuk track dat naar boven/beneden gaat