De nieuwe toegangspoort voor Top Thrill 2.
Top Thril Dragster wordt omgebouwd naar Top Thrill 2
Coasterfrenzy Echter: als er één bedrijf is dat zichzelf opnieuw uitgevonden heeft, dan is het Intamin wel.
Voor zover ik weet is de ruzie vooral ontstaan over Intimidator 305 in King's Dominion. De achtbaan is later aangepast (want te intens) en er was volgens CF niet geleverd wat er gevraagd was en volgens Intamin wel. Verder inderdaad problemen met de hydraulic launch coasters op verschillende plekken, iemand uit Perilous Plunge gevlogen in Knott's en problemen met de boten van Shoot the Rapids om maar wat te noemen. CF wilde daarom lange tijd niet meer met Intamin samenwerken.
Nieuwe Safety Rules voor TT2
Bron: https://www.cedarpoint.com/blog/2024/top-thrill-2-rider-safety-guidelines
Betekent dat dat je moet praten met elkaar in de wachtrij????
TuttiFrutti ik ben er bang voor!
Je mag de wachtrij niet in met slippers of sandalen. Je mag natuurlijk ook niet zonder schoenen die wachtrij ingaan.
Gaat nog voor ruzie zorgen denk ik.
JerryBubbles Sandalig dit !
Dus als je twee uur in de brandende zon moet staan wachten mag je niet eens een petje of flesje water meenemen de rij in? Topidee
- Bijgewerkt
luc136 Dus als je twee uur in de brandende zon moet staan wachten mag je niet eens een petje of flesje water meenemen de rij in? Topidee
Die mag je wel meenemen, dingen die je normaal in je broekzak hebt mogen niet mee.
Edit: ik bedoelde het flesje water, ook staan er zonneschermen in de rij.
ArcovandenBroek Die mag je wel meenemen, dingen die je normaal in je broekzak hebt mogen niet mee.
petje zou ik niet vanuit gaan. Brillen mogen ook alleen met een strap.
luc136 Dus als je twee uur in de brandende zon moet staan wachten mag je niet eens een petje of flesje water meenemen de rij in?
Water mogen ze je in Amerika wettelijk niet verbieden. Al heb ik al parken mee gemaakt die het wel proberen. Discussie die ze overigens heel snel opgeven omdat ze donders goed weten dat ze fout zitten.
Vreselijk. Wat ziet dit er saai uit in vergelijking met t origineel. Bah
De lancering achteruit ziet er wel nog krachtig uit eigenlijk.
TuttiFrutti En ik moet zeggen dat die ook nog behoorlijk hoog op de spike komt...
Ik heb deze versie niet gedaan dus ik kan niet inschatten hoe heftig deze is. Maar het zal nooit de kracht hebben van het origineel.
Die eerste lancering komt nu een beetje nutteloos over. Geen idee of het technisch mogelijk was, maar van mij had de baan ook direct achterwaards gelanceerd mogen worden om dan vevrvolgens toch in één keer over de tophat te gaan. Hopelijk kom ik ooit nog eens in de buurt om het zelf te ervaren en een eerlijke vergelijking tussen de twee versies te maken.
Die eerste launch is wel heel erg treurig nu inderdaad... dat doet wel afbreuk aan de ervaring. Ook al lanceert ie nu tot een veel lagere snelheid, een wat explosiever begin was toch ook wel mogelijk geweest...
De spike achterwaarts vind ik er dan wel weer indrukwekkend uitzien!
Ron voornamelijk afhankelijk van of de lancering krachtig genoeg is om hem voorruit over de top te krijgen. Meteen achteruit is layoutwise wel mogelijk want na de switch zitten ook nog lanceer vinnen.
Maar deze lancering... Had hier tenminste een airtime hill in toegevoegd of iets want dit is echt nog maar een schim van wat het ooit was. Meer dan 3 keer lengte aan launch track om dezelfde snelheid te halen als origineel... Dat is qua acceleratie als of je overstapt van een sportwagen naar een fiat panda, ze halen beide de 130 op de snelweg maar in hoeveel seconden je die snelheid vanuit 0 aantikt. Dat verschilt toch enorm in de sensatie.
Blijft Mid Thrill Dragster voor mij.
Ben ik dan de enige die het eigenlijk nog wel iets leuks lijk te vinden? Oké, ik heb de originele versie helaas nooit kunnen doen en heb het ook wel voor een launch met wat meer pit… De eerste launch lijkt inderdaad wel wat waardeloos, maar zowel de tweede achterwaartse lancering waar je nog best hoog die spike op gaat als ook de derde lancering waar je echt wel over de tophat ‘vliegt’… Ik ben wel fan eigenlijk. Volgens de reviews die al de ronde doen wordt er voornamelijk lovend gesproken over die achterwaartse lancering, spike en de intense airtime op de tophat/spiral drop.
Noem mij maar verbaast dat vooralsnog Zamperla dit (voorlopig) goed lijkt opgeleverd te hebben.
Een degelijke POV. Zoals gedacht lijkt de eerste lancering heel zwak, maar je hoort zelfs aan de passagiers dat dit gezien wordt als opwarmer.
De rit begint duidelijk echt met de achterwaartse lancering, en die zit volgens mij echt wel goed.
De duidelijke airtime over de tophat is ook iets wat de originele niet had.
Ik neem mijn kritiek terug. Is het even intens als TTD? Waarschijnlijk niet. Maar desalniettemin lijkt dit echt wel een schitterende ervaring.
Ik moet zeggen dat ik de eerste lancering nog behoorlijk punchy vind op deze POV.